AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #1 Skrevet 23. mars 2019 Dette har jeg undret på lenge, så fort man sier noe kritisk til innvandring er man rasist. Mens i en moske kan muslimene hate oss, ønske oss døde, you name it...det er greit. Jeg jobber med en eks-muslim som brøyt ut av islam. Han våknet opp, klarer å leve uten relegion. Han forteller meg om alt som ble snakket der, å forstod ikke hvorfor vi nordmenn var så naive at vi godtok dette i heletatt. At vi lot oss kue av en annen relegion. Relegion er noe svineri. Anonymkode: 44faf...b15 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #2 Skrevet 23. mars 2019 Det er ikke kun hvite som er rasister. Har du noengang sett en svart, amerikansk familie som har adoptert en hvit unge? Anonymkode: e04ef...1da 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #3 Skrevet 23. mars 2019 Oversikten er feil i forhold til det du vil si. Altså du skriver at utlendinger er rasister, ikke hvite. Ellers kan jeg bekrefte at det blir snakket mye dritt om oss nordmenn. Anonymkode: c0f16...549 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #4 Skrevet 23. mars 2019 Rasisme og religion henger ikke sammen. Rasisme er når man mener en rase er mer verdifull enn andre og så har hatefulle ytringer og tanker om andre raser. Man kan være muslim, uansett rase. Anonymkode: d75b1...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #5 Skrevet 23. mars 2019 Kan love deg at det er like mye rasisme mot hvite. Jeg har reist litt rundt i verden og opplevd rasisme mot meg som hvis som hadde fårr hovedoppslagene her hjemme om det ble sagt/gjort mot en mørk person. Anonymkode: d52ca...073 2
Cuntzilla Skrevet 23. mars 2019 #7 Skrevet 23. mars 2019 Selvsagt kan andre enn hvite være rasister. Japanere og arabere (tenker typ Dubai) er jo kjent som de største rasistene i verden. Kom deg ut og reis litt så lærer du mer om verden. I den grad det kan oppleves skjevt, at den ene gruppen har litt mer "lov" å rakke ned på den andre enn omvendt, så har det gjerne med at den ene er den overlegne/undertrykkeren/flertallet og den andre er minoriteten. Jeg vet ikke om rasisme er helt dekkende for det du beskriver da, muslimenes hat mot vesten er nok mer knyttet til kultur og religion enn hudfarge. Men nå synes jeg rasisme er et litt ullent begrep som det er vanskelig å få helt tak på generelt. 2
Klossmajor Skrevet 23. mars 2019 #8 Skrevet 23. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rasisme og religion henger ikke sammen. Rasisme er når man mener en rase er mer verdifull enn andre og så har hatefulle ytringer og tanker om andre raser. Man kan være muslim, uansett rase. Anonymkode: d75b1...4a4 Enig. Rasisme er en form for sjåvinisme basert på rase, som jo er en kategorisering av medfødte, genetiske kjennetegn. Muslim er en betegnelse for en person som bekjenner seg til en bestemt samling ideer. Ideer er ikke medfødt. Det er en overbevisning man kan velge å tillegge seg eller velge å legge fra seg. Diskriminering på bakgrunn personers religiøse overbevisning er forskjellsbehandling på bakgrunn av deres tankegods. Det er egentlig noe ganske annet enn rasisme.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #9 Skrevet 23. mars 2019 Hvorfor er svarte tøfler med ansikt rasistisk, men ikke de i hvitt? Anonymkode: 36a1b...88d 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #10 Skrevet 23. mars 2019 Forskjellen er at rasisme fra de som ikke er hvite ses på som god rasisme. Anonymkode: 14e9a...b5b 1
Gjest ThotSlayer Skrevet 23. mars 2019 #11 Skrevet 23. mars 2019 Det er visstnok mye rasisme blant andre etnisiteter også. Selv i land hvor de hvite er i mindretall og man har blanding av mange forskjellige etnisiteter.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #12 Skrevet 24. mars 2019 Hvite er de minst rasistiske, det er bare det at de som hyler høyest om rasisme flytter til hvite land for deretter å påberope seg offerstatus. Anonymkode: 703b2...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå