Gå til innhold

Tips til oppussing av lite kjøkken

Gjest MizBiz

Anbefalte innlegg

Gjest MizBiz

Jeg vurderer å pusse opp kjøkkenet, men vil gjerne kunne se online hvordan det kan komme til å se ut, prøve ut alternativet og sånt... Har prlvd å bruke Ikea sin side, hvor man kan plotte inn mål, skap etc, men syns den er vanskelig å bruke. Er det noen andre sider man kan bruke for å -liksom-pusse-opp-online? Eller noen som har tips til oppussing av små kjøkken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Før du planlegger hvordan kjøkkenet skal være må du avklare hva du har behov for og ikke. Veldig mange har mindre behov for alle skapene enn de tror. Hvor mange meter skal kjøkkenet være og hva ser du for deg at du vil ha?

Tror jeg først ville gått til ikea og fått hjelp av en kundebehandler til å tegne og finne ut hvordan det kan se ut. I tillegg er det viktig at du følger bestemmelser for kjøkkenvifte. Er det i en blokk hvor det skal være kullfiltervifte, da kan ikke dennne kobles til hull i vegg/tak og du kan ikke ha overskap som dekker hullet.

Selv har jeg kjøkken på kun en vegg, uten overskap. Jeg har underskap med skuffer til kryter, bestikk, tallerken, skåler, gkopper og glass. matvarer, kjøkkenhåndklær og annet. Hel fulllengdes benkeplate som gir godt med arbeidsplass.

Kjøl og frys kan være under benkeplate i 2 enheter eller du kan ha et innebygget et i enten benkehøyde eller høyere.

Du skriver ikke hvordan du vil ha kjøkkenet ditt, så jeg skriver bare ned noen forslag her over ting du kanskje burde tenke over før du bestemmer deg.

Anonymkode: 94ba0...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Lillyy

Skuffer fremfor skap der det er mulig! Og høye veggskap :) men som AB skriver har man ofte behov for mindre plass enn man tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du har mulighet, gå for ekstra dyp benkeplate. Vår er 80 cm dyp og det gir masse ekstra benkeplass! 

Anonymkode: ed5ad...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sett deg ned med et ruteark og en linjal, så kan du tegne gulvflaten og veggflatene etter mål :) 

Jeg er litt uenig i at man gjerne trenger mindre plass enn man tror, min erfaring er at mer lagringsplass er alltid bra ;) Hvis du går for overskap, så bygg dem helt opp til taket! Våre stopper ca en halvmeter fra, og det er et mareritt av støv og skitt. Skal du ha sitteplass? I tilfelle til hvor mange? 

Ville tatt en tur på Pinterest, der er det mange gode (og mindre gode) ideer for hvordan man kan utnytte plass. 

Anonymkode: e6824...8f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...