Gå til innhold

Du med små barn: hvilket sofabord har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leter etter et barnevennlig sofabord da babyen vår plutselig er veldig mobil 😊 vær så snill og svar på denne hvis du vil hjelpe en som ikke klarer å finne et pent og barnevennlig bord!

Anonymkode: 042c0...8af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde først 2 gamle kofferter oppå hverandre. Var det vi hadde da kidden var baby. Gikk så fint. Hadde tunge hobbysaker oppi så de sto stødig. Nå har vi en gammel kiste til bord. 

Jeg hadde en venninne som hadde huset fullt av store kaktuser som sto på gulvet. Sier det fordi babyen deres unngikk kaktusene veldig pent. Barn må ikke alltid ha et miljø som er så veldig barnevennlig egentlig, de lærer seg ofte hvordan de skal oppføre deg i det miljøet man tross alt har. 

Anonymkode: 9566a...0a0

Skrevet

Vi har lisabo bord fra ikea. Før hadde vi det største hemnesbordet, men bytta det ut fordi jeg synes det ble for stort. 

AnonymBruker
Skrevet

Ovalt bord i eik fra Bohus 

Anonymkode: dc1d5...2a9

Skrevet

Aner ikke hva slags bord vi har, det er dekt med Lego til enhver tid. Det er hvitt, med en bladhylle under. Går kjempefint med små barn og det bordet.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du skrevet at du vil ha et pent bord, men om du vil ha et rimelig (eller gratis) og stødig bord, se etter noe solid i furu fra finn.no. Noen av de litt eldre er ganske klassiske 70-talls i stilen, og kan se ok ut med litt maling, om du ikke liker furu. Så kjøper du heller det bordet du vil ha senere.

Anonymkode: 4b814...696

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke helt hva du mener med barnevennlig bord? Bortsett fra et glassbord som lett får fingermerker, så funker vel de fleste bord m småttiser i huset?

Anonymkode: 98d0a...a2d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke helt hva du mener med barnevennlig bord? Bortsett fra et glassbord som lett får fingermerker, så funker vel de fleste bord m småttiser i huset?

Syns ikke betongbordet vårt med skarpe kanter egner seg spesielt godt lenger nei.. vi må holde babyen vår unna det allerede og jeg tør ikke tenke på når barnet blir større og vil hoppe i sofaen.

Anonymkode: 042c0...8af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et sort rundt bord fra Hødnebø.

Anonymkode: 24761...5a1

Skrevet

Har hatt ulike bord i årenes løp, og alle har da fungert helt fint. Man må da uansett lære barna å ikke løpe rundt inne slik at de står i fare for å falle mot bordet eller andre ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Marmorbordet vårt måtte ryke, før de nyervervede fortennene til poden gjorde det...

Anonymkode: cec8d...795

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, asterix skrev:

Har hatt ulike bord i årenes løp, og alle har da fungert helt fint. Man må da uansett lære barna å ikke løpe rundt inne slik at de står i fare for å falle mot bordet eller andre ting.

De trenger ikke løpe rundt for å falle mot det, særlig når de er litt ustøe. Min falt mot bordet vårt som hadde litt skarpe kanter på langsidene, fikk et dypt kutt rett over øyet. Nå har vi et bord med avrundede kanter fra IKEA, føler det er greit når minste snart skal rundt :)

Anonymkode: fd5b0...e70

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et firkantet bord i heltre fra slettvoll. Kjøpt for en latterlig sum, den gangen vi trodde vi ikke kunne få barn. Vil ikke si det er barnevennlig, litt for høyt til at det er enkelt å dra seg opp etter det, og mye spisse kanter. Foreløpig er mini 1,5år, og vi har ikke barnesikret hjørnene enda, for han leker ikke rundt bordet. Så det spørs på hvordan stuen deres er utformet, og hvor mye bordet skal brukes av barn? Vi har mye gulvplass, og vi voksne leker med barnet på gulvet. Hadde det vært en naturlig plass å leke rundt bordet, så ville jeg nok byttet det ut til et som var litt lavere, med avrundede kanter.

Anonymkode: be6c0...f8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...