Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvordan er best å gjøre det med vasking koking av pumpeutstyr? Hvor ofte og hvordan?

Jeg fullammer, men pga mini har fått tenner og i perioder biter meg i nippelen trenger jeg litt ammepause. Jeg pumper av og til for å fryse ned, pumpingen går greit.

Endret av Anonym1357
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter hver bruk. Jeg skyller i varmt vann med litt såpe, også koker jeg det i 5 min i en kjele. 

Anonymkode: b907d...4ee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I medela sin «bruksanvisning» står det at man skal koke 1 gang om dagen. Etter hver bruk vaskes utstyret i lunkent såpevann også skylles i kaldt vann. 

Anonymkode: 96acb...18b

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Etter hver bruk. Jeg skyller i varmt vann med litt såpe, også koker jeg det i 5 min i en kjele. 

Anonymkode: b907d...4ee

Takk for svar😁

Skrevet (endret)
49 minutter siden, AnonymBruker said:

I medela sin «bruksanvisning» står det at man skal koke 1 gang om dagen. Etter hver bruk vaskes utstyret i lunkent såpevann også skylles i kaldt vann. 

Takk for svar😊 Vet du om vannet det ska vaskes i må være kokt?

Endret av Anonym1357
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Anonym1357 said:

Nei. Vanlig vasking med koking/sterilisering 1 gang i døgnet. Gitt at du har god standard  på vannet ditt 

Anonymkode: 7aff0...c25

Skrevet
On 3/23/2019 at 12:57 PM, AnonymBruker said:

Nei. Vanlig vasking med koking/sterilisering 1 gang i døgnet. Gitt at du har god standard  på vannet ditt 

Anonymkode: 7aff0...c25

Takk😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flere sett, vasket og steriliserte etter hver gang. 

Anonymkode: 53677...9e8

AnonymBruker
Skrevet
På 23.3.2019 den 11.42, Anonym1357 skrev:

Det trenger det ikke, bare vanlig vann fra springen.

Skrevet
On 3/24/2019 at 8:11 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde flere sett, vasket og steriliserte etter hver gang. 

Anonymkode: 53677...9e8

On 3/24/2019 at 9:27 PM, AnonymBruker said:

Det trenger det ikke, bare vanlig vann fra springen.

Sikkert lurt om du pumper ofte😁

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fødte på kk i høst. Grusom opplevelse. Kan ikke tenke på det uten å grine. Maltrakterte underlivet mitt med tang. Fremdeles plaget med smerter, kan ikke ha sex. Og de driter i det. 

Anonymkode: aab6e...db7

Uff! Jeg hadde også tang, klipp og 2 cm rift i klippet. Kunne ikke ha sex på ca 6 mnd (uten å få veldig vondt), men det gikk over av seg selv. Jeg fikk oppfølging av både jordmor og lege. De sjekket at alt var normalt. Det viste seg at jeg hadde fremfall, og at det var der smerten stammet fra, ikke syingen (selv om jeg ble sydd litt skjevt). Noen ting går over av seg selv. Derfor må man dessverre ofte vente og se. Lykke til! 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor vanskelig hadde det vært å bestemt en policy på 

- ammeråd

- sårstell

- påkledning av baby (spurte om jeg skulle knyte luen, fikk beskjed på at ja, knyt den slik *knøt luen på baby*, like etter når nestemann kom inn sier hun, «altså, vi pleier ikke å knyte luen på slike små» *løsner snoren på luen* 🙄)

- stell av baby

Så hadde i hvert fall det mest grunnleggende vært på plass!

Anonymkode: 89a09...a16

Jeg fikk beskjed før jeg kom på KK at man kunne føle at rådene var motstridende, men at de egentlig ikke er det. Ammerådene justeres dag for dag etter hvor mye melk man har, hvor mye melk babyen får i seg og ammeteknikk. Dette diskuteres i vaktskiftene. 

Stell av baby er ganske standard. Aldrinoolevd motstridende råd på dette..? 

Anonymkode: 6ddd3...f99

AnonymBruker
Skrevet

I på en ammehjelp-hjemmeside står det at man koker utstyr etter hvert bruk frem til ungen er 3 mnd. Da er han såpass robust mtp bakterier i hjemmet ved å putte ting i munnen, så man kan fint bruke oppvaskmaskinen etter det.

Anonymkode: dac5e...c49

Skrevet

Jeg donerer melk til premature på sykehuset, og må riktignok være ekstra nøye, men jeg vasker og steriliserer etter hvert bruk. 

Pumpen demonteres helt og skylles i KALDT vann (da fjerner du proteinbelegget før det brenner seg fast) deretter børster jeg delene med flaskebørste i en skål mildt såpevann. Jeg skyller delene rene for såpe under springen med kaldt vann før delene kokes i en kjele i minimum 5 minutter.

Etterpå skal delene lufttørke på ett rent klede. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to sett til pumpen. Vasker etter bruk med såpe og vann. Baby er snart 5mnd. Greit å ha to sett og sørge for at minst en et ren til hver tid. Da slipper man peset med å omtrent måtte vaske umiddelbart etter hvert bruk. Greit også ved besøk feks. Slik man kan pumpe to ganger og trolig slippe å vaske før man rekker hjem igjen.

Anonymkode: 7efcc...f5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...