Gå til innhold

Begynner norske forbrukere å bli like dumme som amerikanerne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier ikke å spise oppdrettslaks fordi det ødelegger fjordene våre. Men hos noen venner lå det en pakke som virkelig fikk i gang en diskusjon. Pakken var merket med "FISK":

IMG_20190323_075533.jpg.bf56eb17b384ddf832749d278cf6a6d1.jpg

Jeg synes dette var helt hysterisk. Hvem har behov for å merke en pakke laks med "fisk"? Er vi der at barnslige voksne trenger veiledning for at kniver er skarpe, kaffe er varm, og laks er fisk?

Anonymkode: 53fe6...098

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er et designvalg fra produsenten, ikke sikkert alle fiskeprodukter er like tydelig fisk som "røkt laks". For en fremmedspråklig vil det hjelpe mye med et bilde av en fisk og det norske ordet "fisk" istedenfor bacalao som i seg selv ikke forteller om innholdet på samme måte som røkt laks.

Anonymkode: 5e311...262

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er et designvalg fra produsenten, ikke sikkert alle fiskeprodukter er like tydelig fisk som "røkt laks". For en fremmedspråklig vil det hjelpe mye med et bilde av en fisk og det norske ordet "fisk" istedenfor bacalao som i seg selv ikke forteller om innholdet på samme måte som røkt laks.

Anonymkode: 5e311...262

Får inderlig håpe at de ikke skriver bacalao, for det er altså TORSK på spansk!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det fins faktisk mennesker som får servert mat og ikke vite hva de spiser.

Eksen min er allergisk mot skalldyr og kan faktisk dø av det, ifølge han selv. Men da jeg kom hjem en dag, hadde han forsynt seg grovt av krabbepastaen jeg hadde laget til en fest. Han spurte hvorfor jeg ikke har lagd den retten til han før. Ikke en enste reaksjon og siden har jeg laget «kyllingpasta» flere ganger. Senere ble det scampi (kylling) på spyd og «løkringer». Kongekrabbe ble til hjemmelaget fiskepinner 😂

Han har ikke vært i nærheten av å dø alle de gangene han har fått disse servert av meg. Vi var bare sammen i 10år. 

Da det ble slutt, ville han ha oppskrifta på disse matrettene🤣

Anonymkode: 097d6...27e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...