Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

`Vet om en ledig stilling i hjemkommunen min hvor stilling er tippbilsjåfør for en lokal entreprenør, jeg har lyst til og søke på denne jobben, men samtidig så ville det være surt og ikke få jobben man søker på. Jeg har kun klasse C (lastebil uten henger) og jeg vet ikke om de krever at man skal ha klasse CE (lastebil med henger) eller ei, i stillingsannonsen så sto det at maskinførerbevis er ønskelig men ikke noe krav, jeg har jo ikke noe maskinførerbevis. Hva tror dere? vil man få et positivt tilbakesvar dersom man søker på denne stillingen?

Anonymkode: 79c86...7c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er kvalifisert for jobben så bare søk du. Min mann jobber innen vei og anlegg og er med på ansettelser, det er ikke mange søkere på stillingene når de utlyser. 

Anonymkode: 242b4...0fe

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er kvalifisert for jobben så bare søk du. Min mann jobber innen vei og anlegg og er med på ansettelser, det er ikke mange søkere på stillingene når de utlyser. 

Ja jeg ønsker også søke på denne jobben er lei min nåværende jobb og søker etter nye utfordringer, men jeg vet ikke helt om jeg er "god nok" for den jobben har nesten ikke kjørt lastebil siden jeg tok lappen også har jeg hverken hengerlappen på lastebil eller maskinførerbevis (som ifølge stillingsannonsen var ønskelig men ikke noe krav). Men jeg tror det hadde vært en spennende jobb!

AnonymBruker
Skrevet

Har du YSK da?

Anonymkode: 6000c...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Du bør uansett søke. Om de krever noe mer så kan du jo ta det. Men det skader jo ikke å søke uansett om du ikke skulle være helt kvalifisert. I verste fall så får du ikke jobben. Kanskje du får den, kanskje du får den med betingelse at du tar det du mangler. Søk!!!    

Anonymkode: 37574...65b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg ønsker også søke på denne jobben er lei min nåværende jobb og søker etter nye utfordringer, men jeg vet ikke helt om jeg er "god nok" for den jobben har nesten ikke kjørt lastebil siden jeg tok lappen også har jeg hverken hengerlappen på lastebil eller maskinførerbevis (som ifølge stillingsannonsen var ønskelig men ikke noe krav). Men jeg tror det hadde vært en spennende jobb!

Ring dem og hør. Må du ha div kurs inne feks arbeid langs vei ol. Det er mye du kan spørre om også dette med henger. En telefon før du sender søknad er alltid bra ;) 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring dem og hør. Må du ha div kurs inne feks arbeid langs vei ol. Det er mye du kan spørre om også dette med henger. En telefon før du sender søknad er alltid bra ;) 

Ja, det blir nok til at jeg sender inn søknad. Tror ikke at man trenger noen spesifikke kurs for arbeid langs vei? men hengerlappen på lastebil vet jeg er dyrt også er det mye teori som kreves for og ta klasse CE. Men takker alle sammen for svar!

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir nok til at jeg sender inn søknad. Tror ikke at man trenger noen spesifikke kurs for arbeid langs vei? men hengerlappen på lastebil vet jeg er dyrt også er det mye teori som kreves for og ta klasse CE. Men takker alle sammen for svar!

Jo, det gjør man. 

Alle arbeidstakere som utfører arbeid på veg skal ha nødvendig opplæring i arbeidsvarsling. Kravene til opplæring gjelder for alle som skal utføre arbeide på riks- og fylkesveg, uavhengig av om dette er lønnet eller ikke.

Men går denne tippbilen i forbindelse med tomtearbeid etc utfører man jo ikke arbeid på riks og fylkesvei. 

Du høres litt uvitende ut, ikke bli skuffet om du ikke får jobben grunnet manglende erfaring..,

Anonymkode: 6000c...d1e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...