Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fikk beskjed om at du hadde ca 1 år igjen å leve, hva ville du da gjort?

For min del, tror jeg at jeg ikke ville fortalt det til noen. Er alene(mann), og har ingen å forsørge. Har man familie, vil det klart bli anderledes.
Men jeg ville holdt det for meg selv, hvis det gikk an. Ser ingen vits å lage styr, så slipper jeg spørsmål og alt mulig pes fra andre rundt det.

Det eneste jeg hadde blitt lei meg for, var at jeg ikke lenger fikk følge med på ting som skal skje i fremtiden. Spesielt sport og fotballkamper av interesse. Nye oppfinnelser, fremtidige medodi grand prix og sånne ting. Akkurat sånt er helt fryktelig å tenke på at man ikke får oppleve mer. Ellers syns jeg ikke det er så farlig med selve livet i og for seg, bare man kunne følge med.

Hvis jeg fikk en slik beskjed, ville jeg veldig gjerne leve livet som aldri før, så lenge jeg kunne. Det vil si drikke hele tiden, bruke penger på reiser, kulturopplevelser og denslags.
Det er bare en ting som gjør meg usikker, og det er om det blir galt å gjøre sånn, hvis Kristendom er sant, eller at man må stå til rette for hva man gjør, i et eller annet slags etterliv.
Så der står jeg overfor et valgets kval: skulle jeg "gitt F" og levd i sus og dus så lenge jeg kunne ( personlig ønske hvis der er ingenting etterpå ), eller gå inn i intens bønn og oppgjør med selv, asketisk syndfri livsførsel, og håpe på en belønning for det. 
Det blir dilemmaet. 

Hva med deg? 

Anonymkode: 48ae1...c0c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da kunne jeg slappet av, og ikke tilrettelagt alt fornen perfekt framtid som mulig..slik alle skal for tiden.

Anonymkode: f558e...806

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde aldri skjedd da jeg hverken oppsøker, hører på eller tror på leger som sier sånt.

Anonymkode: 332bc...389

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde brukt opp alle sparepengene mine på å oppleve alt jeg ikke tørr ellers. Reise rundt omkring. Prøve narkotika. Kjørt bil veldig fort. Prøvd å fly helikopter eller fly. Skutt med maskingevær og pistol. Gjort en god gjerning sånn at jeg fikk en god følelse. Snakket med en kjendis. Mange sånne ting.

Når det nærmer seg slutten så ville jeg enten ha falt fra stor høyde, eller dødd på en måte slik at jeg "sovna inn".

Anonymkode: 70c99...736

• Liker 3
Skrevet

Kjente meg litt igjen i HI. Jeg vil vite hva som skjer i framtiden 😄 fader så frustrerende å ikke få med seg framtiden mange år fremover! Uff! For mye spennende vil jo skje. Og jeg får ikke med meg! Det er ikke riktig  😄

Men. Spnn elkers så måtte jeg ha fortalt. Nærmeste har rett på å vite. Jeg vet alt om hva et brått dødsfall gjør med en. Det er det verste. Et mareritt er det. Så ville informert ja. Men ser også det mindre heldige med det. At folk vil se annerledes på en. Ikke ok. 

Jeg ville fortalt alle hvor bra de var. Jeg ville nok fått ut en del der! Og så ville jeg TENKT mye. Og skrevet ned. Skrevet MYE 🙂

og hørt på favorittmusikk og lest bøker. Ikke drukket og festet. Eller jo, festet en del 🙂

Men vi vet ikke en dritt før vi eventuellt er der. Sånn er det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt, tror mange hadde endret livet sitt raskt om de visste når siste dag var. I dag lever man jo ikke, man eksisterer. Følger normene og tredemøllelivet.

Selv hadde jeg solgt absolutt alt, lagt ut på reise. Er i 40-årene.

Anonymkode: e2f4f...1fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig lettet. Og levd livet mitt som jeg gjør nå, men kanskje jobbet litt mindre om jeg kunne. 

Anonymkode: 32227...e4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, SoWhat? skrev:

Jeg vil vite hva som skjer i framtiden 😄 fader så frustrerende å ikke få med seg framtiden mange år fremover! Uff! For mye spennende vil jo skje. Og jeg får ikke med meg! Det er ikke riktig 

Ja ikke sant ( jeg er TS).
Når man er i et samfunn som det vi har nå, og er i et velstående land, blir det jo ekstra fælt. Litt rart  å tenke på det, for hvis vi går tilbake i tiden til middelalderen eller før det, kan det neppe ha vært særlig fælt å vite at man skal bort fra livet. Da var det jo ingenting spesielt å glede seg til med fremtiden. Man regnet med at det ville være dager like trøstesløse som før, uten noe spennende. 
 Men i dag, tenk for en spennende tid mennesker står foran. Så mye nyskaping, ny spennende teknologi, nye spennende filmer, ferder til Mars og alt mulig som jeg hater tanken på at jeg ikke får oppleve.
Det er jo synd påfattige da i vår tid. De har det jammen ikke greit, når vi ser på veldig fattioge mennesker i Afrika og i Latin-Amerika med all sin slum og elendighet. Verden er et fint sted, men den er også grusont urettferdig og kynisk. Er egentlig temmelig deppa nesten konstant over hvor mye teit og dårlig og elendig der er i verden. Vi er heldige, men det har unektkelig en vond bismak og være på den grønne gren. Vankelig å ikke føle seg feig og egoistisk.
Det er ikke lett, jeg ble lei meg nå. :sad: Hvorfor kan ikke verdens ledere bli mer storsinnede og gjøre mer for å gå sammen om å få orden på denne planeten, jeg  mener virkelig gå sammen?

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ikke sant ( jeg er TS).
Når man er i et samfunn som det vi har nå, og er i et velstående land, blir det jo ekstra fælt. Litt rart  å tenke på det, for hvis vi går tilbake i tiden til middelalderen eller før det, kan det neppe ha vært særlig fælt å vite at man skal bort fra livet. Da var det jo ingenting spesielt å glede seg til med fremtiden. Man regnet med at det ville være dager like trøstesløse som før, uten noe spennende. 
 Men i dag, tenk for en spennende tid mennesker står foran. Så mye nyskaping, ny spennende teknologi, nye spennende filmer, ferder til Mars og alt mulig som jeg hater tanken på at jeg ikke får oppleve.
Det er jo synd påfattige da i vår tid. De har det jammen ikke greit, når vi ser på veldig fattioge mennesker i Afrika og i Latin-Amerika med all sin slum og elendighet. Verden er et fint sted, men den er også grusont urettferdig og kynisk. Er egentlig temmelig deppa nesten konstant over hvor mye teit og dårlig og elendig der er i verden. Vi er heldige, men det har unektkelig en vond bismak og være på den grønne gren. Vankelig å ikke føle seg feig og egoistisk.
Det er ikke lett, jeg ble lei meg nå. :sad: Hvorfor kan ikke verdens ledere bli mer storsinnede og gjøre mer for å gå sammen om å få orden på denne planeten, jeg  mener virkelig gå sammen?

Ikke bra at du ble deppa. Urettferdighet er det mye av. 

Jeg har tenkt mye på at ting snur. At en går sammen for at ALLE får det bedre. Det vil snu, men vi må kanskje lære litt på den " harde måten" ? Det er ikke dumt. 

Historisk mye å tenke på. Mye har skjedd og vil skje. Tenk positivt  🙂 det må vi gjøre. 

Skikkelig kjipt å ikke få oppleve jorda om 100 år  😄 for oss som liker historie, er også interessen for framtiden her. Tror det er naturlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde solgt leiligheten og det meste av det jeg eier, flyttet inn på en hytte eller til et familiemedlem med resten av tingene. Skrevet testamente med krav til kremasjon, billigste pappkiste, ingen blomster og ingen begravelse eller offentliggjøring til annet enn mine barn. Og mens jeg ventet på dødsfallet skulle jeg reist litt i korte turer hit og dit. Kanskje også skaffet meg slikt dop man dør av ved overdose og sovnet stille inn ute i fjellheimen, med tidsinnstilt mail til kontaktperson med hyggelig brev om takk for meg inkl testamentet. Og ja, lagt til side mest mulig kontanter til barna med beskjed om å bruke det til å oppfylle drømmer, mens resten på konto skal dekke den meget enkle "begravelsen".

Noe slikt.

Anonymkode: d7117...ef1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, SoWhat? said:

Ikke bra at du ble deppa. Urettferdighet er det mye av. 

Jeg har tenkt mye på at ting snur. At en går sammen for at ALLE får det bedre. Det vil snu, men vi må kanskje lære litt på den " harde måten" ? Det er ikke dumt. 

Historisk mye å tenke på. Mye har skjedd og vil skje. Tenk positivt  🙂 det må vi gjøre. 

Skikkelig kjipt å ikke få oppleve jorda om 100 år  😄 for oss som liker historie, er også interessen for framtiden her. Tror det er naturlig. 

Dagens unge mennesker har gode sjanser for å bli godt over 100 år gamle. Men om 100 år er ikke jorden beboelig for mennesker, så man skal kanskje være like glad for å ikke oppleve det.

Gjest theTitanic
Skrevet

Det hadde vært helt greit. Jeg hadde brukt alle pengene på reise.  USA, Oseania, Afrika, Canada, Thailand, filipinene, Australia. Noen reiser med barna og mannen og noen uten. Skrevet ned mye til barna og forberedt dem på det som kom til å skje. 

Den som er død vet ikke at man er død så det er jo ikke noe å grue til. Man sitter ikke på en sky og tenker på alt man går glipp av. 

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo at man ofte blir veldig syk eller/og har store smerter om man har ett år igjen å leve. Og da er det ikke bare bare å endelig leve livet...

Anonymkode: 09acd...a1d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dagens unge mennesker har gode sjanser for å bli godt over 100 år gamle. Men om 100 år er ikke jorden beboelig for mennesker, så man skal kanskje være like glad for å ikke oppleve det.

Hm. Tja 

Mulig du har rett. Men er for nysgjerrig til å akseptere at jeg ikke får med meg alt. Eller; akseptere må en jo. Men jeg blir litt frustrert iblant. Å dø er så kjedelig 😄 tror jeg da. Kanskje det blir sånn "wow, er det dette som skjedde"  😄

En VET ingenting. Eller svært lite. En får tenke sånn da.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at man ofte blir veldig syk eller/og har store smerter om man har ett år igjen å leve. Og da er det ikke bare bare å endelig leve livet...

Du er sånn nøktern. Hehe. Ja, noen må være det også. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Ah, da hadde jeg blitt glad. Jeg kunne slappet av, kanskje hadde jeg sluttet å være deprimert, ha angst og sluttet å vært sucidal. 

Jeg hadde solgt alt jeg hadde som kunne selges, og reist på så mange gigs som mulig. Jeg hadde startet å røyke igjen og hadde drukket og spist akkurat det jeg ville  hver dag. Jeg hadde sluttet å trene, og så kunne jeg daua med glede. Det hadde rett å slett vært skikkelig godt å vite eksakt hvor lenge jeg skal eksistere. Ett år klarer alle å holde ut. 

Skrevet
3 minutter siden, theTitanic skrev:

Det hadde vært helt greit. Jeg hadde brukt alle pengene på reise.  USA, Oseania, Afrika, Canada, Thailand, filipinene, Australia. Noen reiser med barna og mannen og noen uten. Skrevet ned mye til barna og forberedt dem på det som kom til å skje. 

Den som er død vet ikke at man er død så det er jo ikke noe å grue til. Man sitter ikke på en sky og tenker på alt man går glipp av. 

Du VET jo ikke hva som skjer når en dør da. Du kan ha en tro og å være overbevist pga div forestillinger. Men VET gjør du ikke. Du gjør jo ikke det? Har jo vært et mysterium til alle tider. Er en kristen så "vet" man. Jeg misunner dem litt den troen! Må jo føles godt. 

Jeg tror også på Gud. Men jeg er jammen usikker på hva som skjer når jeg dør. Jeg tror på reinkarnasjon mest av alt. Bibelen er også inne på det.

Vi er intelligente vesener

Men fyfader så dumme vi er også. Vi vet ikke det vesentligste  🙂

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde brukt opp alle sparepengene mine på å oppleve alt jeg ikke tørr ellers. Reise rundt omkring. Prøve narkotika. Kjørt bil veldig fort. Prøvd å fly helikopter eller fly. Skutt med maskingevær og pistol. Gjort en god gjerning sånn at jeg fikk en god følelse. Snakket med en kjendis. Mange sånne ting.

Når det nærmer seg slutten så ville jeg enten ha falt fra stor høyde, eller dødd på en måte slik at jeg "sovna inn".

Anonymkode: 70c99...736

Disse tingene du ville gjort kan du jo gjøre når som helst..  bilkjøringen kan du gjøre helt lovlig på autobanen, skytingen kan gjøres for noen hundrelapper på nærmeste skyteklubb. De har riktignok ikke maskingevær, men pistol og mye annet. Fly og helikopter kan du være annen pilot for en slant det også. Gode gjerninger er helt gratis og kan gjøres hver eneste dag. Reise koster endel penger så her må du spare for å gjøre det om du ikke skal dø og vil leve uten gjeld. 

AnonymBruker
Skrevet

Festet, pult, reist. Maksa alle kredittkort og tømt alle kontoer.

Anonymkode: 27a27...8d1

Gjest theTitanic
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stod ikke noe om hvordan døden foregikk så da antar jeg at døden inntreffer nøyaktig på årsdagen og er smertefri og ukomplisert. Siden dette er et tenkt scenario går jeg bare ut fra de opplysninger som er gitt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...