Gå til innhold

Barnebidrag og gjeld

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bf skal i møte med nav for å få vekk barnebidraget/minske beløpet. 

Han er i full jobb og tjener ca 350k i året. Han har mye gjeld og sier han ikke kan eller har råd å betale. Bidraget er på rett over 2000kr. Jeg er og avhengig av bidrag for å få alt til å gå rundt. 

Vil nav godta det?

Anonymkode: c7e84...ce4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bidraget kan justeres etter inntekt og evne til å forsørge (feks hvis han har flere barn) men gjeld tar ikke nav hensyn til. 

Anonymkode: 5a184...3da

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bidraget kan justeres etter inntekt og evne til å forsørge (feks hvis han har flere barn) men gjeld tar ikke nav hensyn til. 

Anonymkode: 5a184...3da

Dette er riktig.

Men la han tro hva han vil. Du må bare vente på nytt vedtak eventuelt. Jeg ville ikke vært bekymret :) 

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet du bør stille er om han tjener mer eller mindre nå, enn da beløpet ble bestemt.

Hvis en redusert stønad fra 2000 er nok til å forverre din egen økonomiske situasjon, så lever du allerede over evne, og du bør ta egne grep for å redusere din egen risiko for å havne i økonomisk knipe. 

Anonymkode: 72f16...13f

AnonymBruker
Skrevet

Vedtaket her er helt nytt, så inntektene her er ikke endret seg. Han er aleine, ingen fler barn. Bor aleine. Jeg bor med sønnen vår.

Anonymkode: c7e84...ce4

Skrevet

Da får han lære å prioritere barnet sitt over å ta opp så mye gjeld da. Bare be NAV regne ut, og trekke, så slipper du å bli den slemme. Bidraget går til sønnens forsørgelse. Dårlig gjort å overlate hele det økonomiske ansvaret til en forelder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...