Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din favoritt av Tarantino?

Jeg vugger litt mellom Pulp Fiction og Four rooms (selv om han ikke har deltatt i hele den filmen) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tarantino har vanvittig kule filmer.

Men tror jeg holder en knapp på Kill Bill.

Gjest Gjesten
Skrevet

From Dusk till Dawn. Like måten den snur på. Reservoir dogs e kul.

Meinte du berre filmar han har spelt i sjølv? Eller dei han har regissert?

Skrevet

Så Killing Zoe igår.. den var kjempebra. Men Pulp Fiction er den desidert beste.. ;) Desperado er også utrolig bra. :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har stor sans for Jackie Brown, men også den første Kill Bill-filmen. Eller Tarantino generelt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Alt Tarantino tar på blir fantastisk! Om jeg må velge én favoritt tror jeg at det blir Reservoir Dogs, den er så tøff!!

(Jeg er spesielt fascinert av Tarantinos bruk av musikk. Han er så utrolig flink til å finne kule låter!)

Skrevet
(Jeg er spesielt fascinert av Tarantinos bruk av musikk. Han er så utrolig flink til å finne kule låter!)

Jepp, det skal han ha! I hvertfall i Kill Bill (begge to).

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes Tarantino er en nerdete hermegås - KillBill blir feks overgått av de aller fleste av hans asiatiske forbilder, og mange av de andre filmene hans mangler "innhold", utover kul dialog og klipping... Men jeg så igjen True Romance her om dagen, som han har manuset til - og det er en fin film:) Min Tarantino-favoritt.

Skrevet
Synes Tarantino er en nerdete hermegås - KillBill blir feks overgått av de aller fleste av hans asiatiske forbilder' date=' og mange av de andre filmene hans mangler "innhold", utover kul dialog og klipping... [/quote']

Men det er jo dialogene og klippingen som gjør hele Tarantion-filmene...

Gjest Anonymous
Skrevet

Men det er jo dialogene og klippingen som gjør hele Tarantion-filmene...

joda, men det gir fortsatt ikke filmen noen mening, annet enn rent estetisk. OG jeg synes ikke han overgår forbildene sine, derfor foretrekker jeg originalene framfor Tarantino.

Skrevet

Tarantino har en underlig perfekt timing og forteller-måte, det er mange som mener han trollbinder publikum med fremstillingen du får på lerretet. Hans evne til å basere filmene på musikken når han skriver, er helt utrolig. At Hollywood vet å sette pris på fortelleregenskapene hans er ganske soleklare. Mannen har hatt en finger i det meste, fra skriptleser til regisør.

Noen klar favoritt greier jeg egentlig ikke sette, hvis det skal handle om hva hanhar vært med på av filmer. Av hans egne så er jeg nok nødt til å si Pulp Fiction, men også Kill Bill-filmene er mer enn gode nok til å være klare favoritter hos meg. (anbefaler forresten å høre Lyle Lovetts L.A County, sangen som er utgangspunktet for storyen i Kill Bill)

Gjest Kari N
Skrevet

Ahh... synes det er litt vanskelig å velge, men må jeg velge noen akkurat nå, så tror jeg det blir Kill Bill.

Synes ikke at QT sine filmer er de dypeste, men de er fantastiske på den måte at de forteller noe på en vantvittig morsom, spennende, fin måte. Det gjør han ved hjelp av godt manus, god bildeføring, god klipping etc og ikke minst godt lydvalg. Det er ikke bare drama eller filmer som tar opp dype filosofisk spørsmål som er gode filmer. Kule dialoger, kule kampscener, og kul filming er mer enn bra nok! QT velger perfekt ramme til de historiene/slik type fortellinger han velger å fremstille.

Når det gjelder valg av sanger til filmer, så er det ingen som er så god som QT. Han er bare kongen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes ikke at QT sine filmer er de dypeste, men de er fantastiske på den måte at de forteller noe på en vantvittig morsom, spennende, fin måte. Det gjør han ved hjelp av godt manus, god bildeføring, god klipping etc og ikke minst godt lydvalg. Det er ikke bare drama eller filmer som tar opp dype filosofisk spørsmål som er gode filmer. Kule dialoger, kule kampscener, og kul filming er mer enn bra nok! QT velger perfekt ramme til de historiene/slik type fortellinger han velger å fremstille.

!

enig her, det er tross alt REGISSØRER vi snakker om her, og ikke forfattere. Regissørene sørger for formidlingen, forfatterne sørger for den eventuelt dype historien.

Gjest Anonymous
Skrevet

enig her, det er tross alt REGISSØRER vi snakker om her, og ikke forfattere. Regissørene sørger for formidlingen, forfatterne sørger for den eventuelt dype historien.

Hvem er forfatteren av Quentins selvregiserte filmer, da? :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg for min del liker Jackie Brown. En god skuespiller (Pam Grier), i tillegg handler den om en smart kvinne. :danse:

Skrevet
Jeg for min del liker Jackie Brown. En god skuespiller (Pam Grier)' date=' i tillegg handler den om en smart kvinne. :danse:[/quote']

:enig_animasjon: Ja, Jackie Brown er veldig kul. Skuespilleren passer perfekt. Er vel eneste store rollen hennes, er det ikke?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo, jeg tror det. Hun har vært med i en del filmer og serier, men det er vel Jackie Brown som er den "største" filmen hun har spilt i. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...