Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal gjennomføre en aksje-handel. Deretter bruker jeg disse pengene jeg tjener fra den handelen, på å kjøpe noen helt andre aksjer. Blir jeg da nødt til å betale skatt fra den første aksje-handelen, før jeg kan gjennomføre ett nytt kjøp / salg? 

Eller kan jeg være med på så mange aksje-handler jeg vil, i løpet av for eksempel en uke eller måned, og deretter betale skatt av den TOTALE summen jeg tjener i løpet av den uken / måneden? 

Anonymkode: 3f71f...8f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du aksjesparekonto? 

Anonymkode: e3492...3e0

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du aksjesparekonto? 

Anonymkode: e3492...3e0

Nei, ikke enda. 

Men dette er kanskje noe jeg burde skaffe før jeg begynner.             

AnonymBruker
Skrevet

Du betaler etter hvert års skatteoppgjør.

Men som sagt, på aksjesparekonto betaler du ingenting før du tar pengene ut fra konto.

Anonymkode: 86f31...98e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg skal gjennomføre en aksje-handel. Deretter bruker jeg disse pengene jeg tjener fra den handelen, på å kjøpe noen helt andre aksjer. Blir jeg da nødt til å betale skatt fra den første aksje-handelen, før jeg kan gjennomføre ett nytt kjøp / salg? 

Eller kan jeg være med på så mange aksje-handler jeg vil, i løpet av for eksempel en uke eller måned, og deretter betale skatt av den TOTALE summen jeg tjener i løpet av den uken / måneden? 

Daytrader? Den tiden var over for 20 år siden.

Anonymkode: 29cab...d4b

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Daytrader? Den tiden var over for 20 år siden.

Anonymkode: 29cab...d4b

Hvorfor det? Så lenge det er litt volum og man kan sine saker, så er det mulig å tjene greie penger på daytrading ennå. Men man må selvfølgelig ha mulighet til å følge med i markedet kontinuerlig, hvis ikke fungerer det ikke veldig bra. 

Anonymkode: 016f0...c49

Skrevet
På 23.3.2019 den 14.03, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Så lenge det er litt volum og man kan sine saker, så er det mulig å tjene greie penger på daytrading ennå. Men man må selvfølgelig ha mulighet til å følge med i markedet kontinuerlig, hvis ikke fungerer det ikke veldig bra. 

Anonymkode: 016f0...c49

Det er blitt, og fortsetter å bli, vanskeligere og vanskeligere å daytrade for vanlige mennesker. Pga robothandel og algoritmehandel blant annet. Det sagt så finnes det selvsagt ekstremt dyktige mennesker som kan daytrade veldig effektivt, men dette krever myyye mer kompetanse enn layman-aksjehandel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...