Gå til innhold

Du som har fått sykestipend

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg begynte på utdanning i høst, men var så uheldig og ble syk over en lenger periode, noe som førte til at jeg ikke fikk tatt alle emnene (studiepoengene) jeg skulle tatt. Jeg har sendt søknad om sykestipend, og legen har skrevet under på det. Spørsmålet mitt er hvor lang tid det tok for deg å få svar, og om du måtte sende ekstra dokumentasjon (eller om skjemaet på Lånekassen holder)?  

Anonymkode: 55a8c...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutter siden, Skorstein skrev:

Når sendte du søknaden? 

Ca 1,5 mnd siden

Anonymkode: 55a8c...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk ikke noe svar egentlig, oppdaget bare tilfeldigvis at en haug av lånet mitt var omgjort til stipend med begrunnelse «sykdom» :) Men tok en stund. Tror jeg søkte i november eller noe å omgjøring skjedde i februar.

Anonymkode: 0b8a2...40b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjema fra legen var nok. Tok 3 måneder eller så. Husk Lånekassen er jo landets mest automatiserte maskin, det er få saksbehandlere på en million kunder. Dermed er det lang manuell saksbehandlingstid. 

Anonymkode: 3d502...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står vanligvis hvor lang behandlingstid de har i Lånekassen. Jeg sendte inn noe som hadde 10-14 ukers behandlingstid nylig.

Sjekk postkassen din på "min side" på lånekassen.no innimellom, så står det nok der. Om legen din har signert for at du har vært syk (minst 50%) så er ikke dette noe problem.

Anonymkode: 5f5fe...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...