Gjest Thanita Skrevet 26. august 2002 #1 Skrevet 26. august 2002 Hei kjære medsøstre.. Jeg har begynt å stusse litt om også bruden skal holde tale til brudgommen. Har noen av dere gjordt det?? Skal gifte meg og jeg har også noe på hjertet jeg vil si, men er det "riktig" av meg å gjøre det.? Hvem velger dere som toastmaster, gi noen eksempler.
Lady79 Skrevet 26. august 2002 #2 Skrevet 26. august 2002 Heisann!! Tror ikke det ernoen gammel skikk at bruden skal holde tale...men det er blitt mer og mer vanlig....jeg tror jeg skal holde en liten tale...litt til min kjære og ikke minst takke alle de som har hjulpet oss .....men dette er noe en bestemmer selv...en kan også overlate takke-tale til hjelperne til mor, svigermor....osv..... :D Som toastmaster har vi valgt broren til min forlovede....av den grunn av at han vet vi kan klare det og han har vert det før!!! :D Lykke til!!!
Klips Skrevet 26. august 2002 #3 Skrevet 26. august 2002 Bruden har holdt tale i ca. halvparten av de bryllup jeg har vært i. Jeg synes det er veldig kos, og gjorde det også selv.
Augustbrud02 Skrevet 27. august 2002 #4 Skrevet 27. august 2002 Jeg holdt tale til min mann og til noen andre, og jeg er så glad for at jeg gjorde det. Jeg pratet i max 3 min, da jeg i tillegg hadde sang til ham. I talen min snakket jeg først til min forlover, så til min mor og hennes samboer, så til min svigerfamilie og så til min mann. Tilslutt sang vi sangen til ham. Vil virkelig anbefale bruder å holde tale. Min mann var så glad for at jeg gjorde det og han var så utrolig rørt. Og bare det gjorde at det var verdt å holde tale! Når det gjelder toastmaster valgte vi en venn av min mann. Jeg har også møtt ham ved flere anledninger, og vi var begge enige om at det var et godt valg. Han er veldig glad i å prate og er i tillegg morsom. Så kjenner man et slikt menneske, er det et godt valg som toastmaster.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 27. august 2002 #5 Skrevet 27. august 2002 Jeg har ennå tilgode å være i et bryllup der bruden holder tale, men for meg er det en selvfølge at jeg skal gjøre det. I disse likestillingstider syns jeg det er like naturlig at bruden skal holde tale som at brudgommen skal gjøre det.
HMSP Skrevet 27. august 2002 #6 Skrevet 27. august 2002 Jeg holdt "tale". Jeg hadde lenge trodd jeg skulle holde en tradisjonell tale, men så ble jeg liggende våken en sen kveld og når jeg da sto opp for å skrive endte det med et brev. Brev skriving var den måten vi ble kjent med hverandre - så for meg var det veldig naturlig. Så skrev jeg det ut som et brev og som kort som var lette å lese fra. Jeg avsluttet diktet med 8-roser av André Bjerke - sammtidig som jeg gav han 8 roser. Kjempesuksess. Anbefales på det sterkeste. --- Når det gjelder toasmaster ville jeg sett på de du innviterer og se om noen av dem er flinke til å snakke i forsamlinger, kan tenkes å kunne litt historier og samtidig på en grei måte ta alles oppmerksomhet. For oss var det bare et naturlig valg og det var en av mine faddere som så absolutt har snakketøyet i behold. En avgjørels jeg ikke angret ett sekund. Klem
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #7 Skrevet 27. august 2002 Bruden har holdt tale i alle bryllup jeg har vært i, og jeg skal også holde tale selv. Du "må" jo ikke, sånn som brudgommen - men det er blitt veldig vanlig ! Tror man i ettertid er gald for det hvis man tør si noen ord
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #8 Skrevet 27. august 2002 Hei Jeg slo 2 fluer i en smekk! Jeg ønsket velkommen på vegne av våre familier og brudgommen og meg. Og i samme slengen sa jeg noen setninger til mine foreldre, svigers og mannen min. Fungerte veldig bra! Tips til toastmaster - velg en med struktur (mye viktigere enn en morromann!! Men en kombi er best - men de er sjeldne)
Imax Skrevet 27. august 2002 #9 Skrevet 27. august 2002 Selvfølgelig gjør hun det! Fortjener ikke brudgommen å få høre noen vakre ord om seg selv og at bruden hans elsker ham? Jeg mener at nå i likestillingens tid må vi jenter også trå til. Det kan være skummelt, men må gutta, må jentene også!
gleder meg! Skrevet 27. august 2002 #10 Skrevet 27. august 2002 Jeg har planer om å golde en liten tale, mest til min tilkommende... Men, vi må jo ikke! Tror jeg kommer til å angre dersom jeg ikke gjør det... Som toastmaster har vi valgt min eldste søster! Klem Gleder meg!
Fakse Skrevet 27. august 2002 #11 Skrevet 27. august 2002 Denne bruden holder i alle fall ikke tale. Det er ikke fordi jeg ikke tør, for jeg har mange ganger holdt taler eller innlegg i store forsamlinger. For meg er det viktig med likestilling i hverdagen, men når det kommer til en så spesiell dag som denne synes jeg faktisk at det er veldig koselig å holde på gamle tradisjoner. For meg blir det rett og slett ikke naturlig å holde noen tale, men det blir sikkert taler nok i bryllupet likevel!
viwi Skrevet 27. august 2002 #12 Skrevet 27. august 2002 Jeg holdt ikke tale i vårt bryllup. Det anger jeg på !!!!! Men jeg skrev en sang til han hvor alle følelser for han kom fram, og hva jeg syns om ham o.l. Det ble faktisk stor suksess det og! Han stakkar gråt- det gjorde vi forresten begge to.. I bryllupene jeg har vært i har bruden holdt tale ca halvparten av gangene. MED varierende hell.Personlig har jeg syntes av sangene har vært bedre enn talene... Her er bilder fra vår store dag http://www.elitefoto-madlatorget.no/album/...orobert-2/11331
june2002 Skrevet 27. august 2002 #13 Skrevet 27. august 2002 Tror det blir vamligere med at også bruden holder tale. Jeg holdt tale i bryllupet vårt. Jeg synes det var riktig, ikke bare fordi at jeg ville si noe fint til min brudgom, men at brudgommen også synes det var riktig. Vi er begge opptatt av likestilling, men han er også kjempenervøs for å snakke i store forsamlinger.... så han sa det egentlig slik: "Skal jeg holde tale, så skal du." Det var jo greit nok for meg, for jeg er ikke beskjeden! Det var ikke bare derfor da! Vi snakket om det, og vi kom frem til at mye av dagen kom til å bli mye "Brud" i forhold til brudgommen... og det skulle jo være hans dag også. Så dermed ble det tale!
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #14 Skrevet 27. august 2002 Jeg gjør som gjest ovenfor her: jeg skal ønske gjestene velkommen etter at vi har satt oss til bords, og vil da også nevne noen få ord til mannen min. Pusler med tanken på å skrive en sang også, men har kun 10 dager igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå