Gå til innhold

Innetid nå, 8.trinn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når må deres 8.trinns-barn være hjemme en fredag kveld hvis de ikke er hjemme hos noen, men sitter på en kafe og forflytter seg litt hit og dit, og ikke skal hentes men ta bussen ca 3 km hjem?

Bor i en mindre by på Østlandet.

Er så usikker på hva som er "greit". Vil ikke ha fri flyt, men ikke være FOR kjip heller.

Anonymkode: 95e5c...9e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De henger altså i en sentrumskjerne?

Her hadde 14 åringen måtte vært hjemme tilabsolutt senest 21.00, helt uaktuelt at hun skal oppholde seg i sentrum på sen kveldstid. 

Er de å klubben, hjemme hos noen eller på annet arrangement med voksenkontroll er innetid 22.30 i helgene. 

Anonymkode: 53787...8d7

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De henger altså i en sentrumskjerne?

Her hadde 14 åringen måtte vært hjemme tilabsolutt senest 21.00, helt uaktuelt at hun skal oppholde seg i sentrum på sen kveldstid. 

Er de å klubben, hjemme hos noen eller på annet arrangement med voksenkontroll er innetid 22.30 i helgene. 

Hender de sitter på McDonalds som ikke er i sentrum.... Men fortsatt ikke hjemme liksom....

Faren hadde sagt 20:00 i dag, jeg var ikke hjemme. Han lurte på om jeg syntes han var for streng. Jeg ble usikker. Ny situasjon med at de er ute og farter sånn....

AnonymBruker
Skrevet

Ikke senere enn 21.00.

Anonymkode: 3aea0...a2b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hender de sitter på McDonalds som ikke er i sentrum.... Men fortsatt ikke hjemme liksom....

Faren hadde sagt 20:00 i dag, jeg var ikke hjemme. Han lurte på om jeg syntes han var for streng. Jeg ble usikker. Ny situasjon med at de er ute og farter sånn....

Jeg tenker ihvertfall at det er andeledes når de bare er ute å "henger" uten mål og mening. Det synes jeg lite om og inntider refelekteres deretter! Henging på den lokale mc.donalds hadde nok kvalifisert til 20.00 inntid her også!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ihvertfall at det er andeledes når de bare er ute å "henger" uten mål og mening. Det synes jeg lite om og inntider refelekteres deretter! Henging på den lokale mc.donalds hadde nok kvalifisert til 20.00 inntid her også!

Ja, er de hjemme hos noen for å se film og skravle og spise popcorn, og de kanskje til og med skal hentes/bli kjørt hjem, så er det helt annerledes her også. Da kan klokka bli mye så lenge det er ok for dem de er hos.

Ønsker at hun skal få være sosial, men ønsker ikke å bidra til en "henge-kultur".... Også tenker jeg at det er litt annerledes når det er vår og sommer enn nå.... (uten at jeg helt kan forklare hvorfor).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...