Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere med klær som er for små, men pent brukt, men hvor dere har merket med barnets navn på en slik måte at det ikke går an å fjerne det? Er dere komfortable med å gi bort klær til Fretex eller lignende, med barnets navn og kanskje telefonnummer på? Selger dere klær med navn og telefonnummer til fremmede kjøpere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har gitt bort navnede klær til Uff-kontainere o.l og på Finn.no uten å tenke noe over det. Ungenes navn er jo ikke akkurat statshemmeligheter. Hva er det verste som kan skje? At noen ringer deg? 

Anonymkode: 8b984...bdd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det både selger jeg og gir bort. Alle merker jo barnas klær så tenker bare at ny eier merker over min merking. 

Anonymkode: f60a7...ec5

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke solgt barneklær enda, men har kjøpt og fått brukte klær med gamle lapper på, og syns ikke det er noen big deal. Noe har jeg sett av navnene på lappene, at venninnen min har kjøpt brukt uten å merke dem på nytt med sine barns navn. Jeg har bare klistret egne merkelapper over, og vært ferdig med den saken. Jeg har andre ting å gjøre på, enn å bruke tid på fremmedes barn og numre! 😂

Jeg tenker slik at de som faktisk vil misbruke barnas/våre navn og telefonnummer, de gjør det uten å kjøpe/arve brukte barneklær. De finner nok slik informasjon om oss på andre måter også, siden vi ikke bor på hemmelig adresse med hemmelige telefonnumre. Om jeg skulle bli paranoid nok, kjøper jeg heller noen blanke navnelapper og klistrer over i stedet. 

Anonymkode: a4c94...b9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Går det ikke greit å bare tusje over navn og nummer?

Anonymkode: 57def...43f

• Liker 1
Skrevet

Når kjente har arvet har de bare klistret over sine egne lapper (evt. sagt i barnehagen at "alle jakkene det står Xxxxxx i tilhører vår unge" ;) )

De få gangene jeg har solgt eller gitt bort til ukjente har jeg stort sett prøvd å få vekk lappen, Feks på yttertøy sitter den ikke alltid like godt hvis man først pirker. 

Ellers tenker jeg at det umulig kan være noen katastrofe om de sitter på.... Navn og nummer sier jo ingenting om barnet, sånn sett... Man kan selvfølgelig google telefonnummeret og finne adressen om man ikke har reservert seg for oppføring, men....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Ulrikke skrev:

Når kjente har arvet har de bare klistret over sine egne lapper (evt. sagt i barnehagen at "alle jakkene det står Xxxxxx i tilhører vår unge" ;) )

Som om ikke barnehageansatte har nok å holde styr på🙈 Etter å ha jobbet som vikar noen år i barnehager kan jeg ikke skjønne hvorfor så mange er så kjipe på de små merkelappene. Prøv å forestill deg luer, votter, sokker, dresser, støvler, halser og fleece som ligger strødd på gulvet. Tar så mye unødvendig tid å få alt på rett plass pga. dårlig merking. Tid som burde vært brukt på barna- vi er få nok voksne fra før om ikke en skal bruke en evighet i ganga.

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som om ikke barnehageansatte har nok å holde styr på🙈 Etter å ha jobbet som vikar noen år i barnehager kan jeg ikke skjønne hvorfor så mange er så kjipe på de små merkelappene. Prøv å forestill deg luer, votter, sokker, dresser, støvler, halser og fleece som ligger strødd på gulvet. Tar så mye unødvendig tid å få alt på rett plass pga. dårlig merking. Tid som burde vært brukt på barna- vi er få nok voksne fra før om ikke en skal bruke en evighet i ganga.

Jeg har jobbet i barnehage i snart 15 år selv, så akkurat det er jeg fullstendig klar over 😉

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Hedda-78 skrev:

Hva gjør dere med klær som er for små, men pent brukt, men hvor dere har merket med barnets navn på en slik måte at det ikke går an å fjerne det? Er dere komfortable med å gi bort klær til Fretex eller lignende, med barnets navn og kanskje telefonnummer på? Selger dere klær med navn og telefonnummer til fremmede kjøpere?

Merker klær med tanke på at merkingen skal kunne fjernes etter bruk. Går ikke det, så kastes klærne sammen med husholdningssøppel. 

Sylapper som festes enten i vaskelappen eller i sømmen nede på overdeler og oppe i sømmen på bukser er å anbefale. 

Anonymkode: 39a17...ea3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg ikke klarer å rive av lappene, tusjer jeg over. Ikke noe problem.

Anonymkode: dfefb...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...