Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med å jobbe som BPA? Vil gjerne høre erfaringer med arbeidstider, oppgaver, utfordringer, lønn osv:) 

Anonymkode: ca0d7...186

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som BPA. Det spørs om du jobber privat eller kommunalt, men jeg har en grunnlønn på 182/t + at jeg tjener 68 kr kveld/natt (fra 16 og utover) og 65 kr ekstra i helg. Jeg jobber stortsett bare kveldsvakter og natt, så jeg tjener 249 på kveldsvaktene mine i ukedager og hvis jeg jobber i helgene tjener jeg 314 kr. Så jeg har ganske god lønn til tross for at jeg bare jobber 50-60%. Tjener ca 25 000 etter skatt, og jeg er student. 

Det er en veldig koselig jobb, og du føler at du gjør nytte for noen. Det spørs helt på bruker hvor mye arbeid som medfølger, men alt av teknisk hjelpeutstyr gjør at belastningen ikke blir så tung. Oppgavene dreier seg om å være brukerens to armer og ben. Hjelpe til med alt hen har behov for, i form av transport, dagligdagse gjøremål, medisiner etc. Utfordringene for min del går mest på at jeg er veldig empatisk og det gjør at jeg noen ganger tenker litt for mye etter endt arbeidsdag. Men så lenge man er flink til å være profesjonell når man er på jobb og ikke la det ta overhånd, fungerer det helt fint.

Anonymkode: a1004...10d

AnonymBruker
Skrevet

Har dessverre dårlige erfaringer. Jeg jobbet som BPA for en ungdom som bodde hjemme.  Flere av arbeidsoppgavene hadde lite med ungdommen å gjøre, jeg følte at jeg var hushjelp for resten av familien også. Assistentene var som oftest fremmedspråklige og kunne sannsynligvis klage over oppgavene  

Fikk ganske krasse og ubehagelige SMSer fra arbeidsleder om det var noe hun var misfornøyd med  

skulle jeg vært BPA igjen så skulle jeg spurt mer før jeg takket ja til jobben. Det er mange oppgaver som er i gråsonen for hva assistenten skal utføre  

jeg ville ikke valgt Uloba igjen, men en seriøs aktør. 

Anonymkode: de0a2...e25

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dessverre dårlige erfaringer. Jeg jobbet som BPA for en ungdom som bodde hjemme.  Flere av arbeidsoppgavene hadde lite med ungdommen å gjøre, jeg følte at jeg var hushjelp for resten av familien også. Assistentene var som oftest fremmedspråklige og kunne sannsynligvis klage over oppgavene  

Fikk ganske krasse og ubehagelige SMSer fra arbeidsleder om det var noe hun var misfornøyd med  

skulle jeg vært BPA igjen så skulle jeg spurt mer før jeg takket ja til jobben. Det er mange oppgaver som er i gråsonen for hva assistenten skal utføre  

jeg ville ikke valgt Uloba igjen, men en seriøs aktør. 

Anonymkode: de0a2...e25

Det er nok veldig avhengig av hvordan arbeidslederen er, og også alderen. Jeg er ass. for 2 brukere, og begge er supre

Anonymkode: a1004...10d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill:) Jeg skal i intervju for en stilling som BPA for et barn, gjennom kommunen. Har veldig lyst på jobben. Jeg har ingen erfaring med denne type arbeid fra før, så når jeg først har fått et intervju vil jeg være så godt forberedt som mulig. Hva bør jeg huske å spørre om under intervjuet?

Anonymkode: ca0d7...186

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...