Catzy Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 OK, denne kommer for sikkert hundrede gang. I går var jeg på skojakt i Oslo sentrum, og fant ikke så mye bra. Var innom Grændsen skotøimagasin og fant noen som var greie, men den mannlige selgeren der ga meg så utrolig dårlig service at jeg ikke er sikker på om jeg vil legge igjen penger der. Jeg trenger sko til denne kjolen, i ivory. De må ha en hæl som er bred sideveis, med middels høy hæl. Litt hæl må det altså være, men ikke mer enn ca 5 cm. Skoene kan ha litt snute, men liker best runde tupper. Har bil. Vurderer å sjekke Cosimo (?) i Drammen. Bør ha skoene i løpet av 2 uker, fordi kjolen snart skal sys opp. Så hvis man har tips om sko på nettet, så må det ikke være så lang leveringstid. Begynner å bli litt desperat. Tips? Catzy
tommeline Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 Grændsen sko finnes jo flere steder i Oslo, bl.a Oslo City. Hvis det var sånn at de hadde noen fine sko, de pleier ofte ha en del av det samme i alle fall.
Minerva Grey Skrevet 17. april 2005 #3 Skrevet 17. april 2005 Ellers har brudesalongene ofte en del sko også - har du sjekket f. eks. brudesalongen på Egertorget, 2. etasje over Burger King? Eller Unik brudestudio i... *tenker* Akersgata, like rundt hjørnet for Egertorget?
Nuwanda Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 Hei, Var også innom Grænsen og ble heller ikke imponert. Avd. i Oslo City og Byporten har ikke noe som minner om bryllupssko (har vært der! :-D). Tror kanskje man må prøve noen av de mer eksklusive sko-butikken på frogner/bogstadveien etc, og se om man kan gjøre et kupp der. Ellers kan du prøve http://www.ivoryshoes.com/. Forresten - jeg skulle ha kappet ca 1 cm av hælen på min sko. Noen som har en dyktig skomaker i Oslo /Bærum/Asker å anbefale ? :-)
Catzy Skrevet 17. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2005 Delfin: Ang å kappe av en hæl... vet ikke hvor lurt det er. Hele lesten er jo bygget opp for å ha passende vinkel i forhold til hælhøyden. Det er noen som driver med skoreperasjoner ved Vika-torget, ved siden av utgangen til Vika kino. Dronning Maudsgate, ved siden av apoteket (? NuSkin etc) på hjørnet. Catzy
Nuwanda Skrevet 18. april 2005 #6 Skrevet 18. april 2005 Delfin: Ang å kappe av en hæl... vet ikke hvor lurt det er. Hele lesten er jo bygget opp for å ha passende vinkel i forhold til hælhøyden. Det er noen som driver med skoreperasjoner ved Vika-torget, ved siden av utgangen til Vika kino. Dronning Maudsgate, ved siden av apoteket (? NuSkin etc) på hjørnet. Catzy Hei Catzy, Ja,- jeg vet det er et lite "risikoprosjekt", men jeg vil i alle fall høre om det lar seg gjøre. Nå har jeg vandra rundt på lave hæler i hele vinter (snusfornutfitg som jeg er.. begynner vel å bli gammel :-? ), så når jeg nå prøver meg å "øvegå" til bruremarsj fra telemark på høye hæler så synes jeg selv jeg ser mest full ut! Takk for tipset ang. Vika - jeg prøver der
Smiling Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Det går fint an å finne sko i vanlige skobutikker uten egen brudeavdeling også. Jeg fant brudeskoene mine i Shoe Lounge i Paléet på Karl Johan. De har ikke stort utvalg i brudesko, men har utrolig mye lekre sko og veldig bra service, så du kan ha flaks å finne de perfekte skoene der. Andre steder du kan prøve er Benedicte Ferner i Skovveien på Frogner. I Skovveien er det også flere andre klesbutikker i nærheten som har utrolig stilige sko. Kanskje du har flaks og finner brudesko der? - Du har en veldig stilig kjole, så du bør ikke avfinne deg med middels fine sko på bryllupsdagen :-)
ragsan Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 Hei Catzy, Ja,- jeg vet det er et lite "risikoprosjekt", men jeg vil i alle fall høre om det lar seg gjøre. Nå har jeg vandra rundt på lave hæler i hele vinter (snusfornutfitg som jeg er.. begynner vel å bli gammel :-? ), så når jeg nå prøver meg å "øvegå" til bruremarsj fra telemark på høye hæler så synes jeg selv jeg ser mest full ut! Takk for tipset ang. Vika - jeg prøver der Det er en "ordentlig" skomaker i en av gatene som går fra Hegdehaugsvein bort til Bislett - tror det må være Josefinesgate - borte i Bislett-enden.
Piarina Skrevet 18. april 2005 #9 Skrevet 18. april 2005 Jeg kjøpte mine på www.bridalshoes.com Stort utvalg, gode priser, og det oppgis nøyaktig høyde på hælene (i inch'er) Skoene finnes også i ulike bredder. (w = wide) De fleste kommer enten i hvit eller ivory. Vanlig levering er ca 2 uker, men jeg mener å huske at de også har ekspresslevering. Flere av skoene er såpass rimelige i utgangspunktet, at jeg tror faktisk man kan spare mye selvom man trenger ekspresslev.
Piarina Skrevet 18. april 2005 #10 Skrevet 18. april 2005 Kikket der nå, og de har ekspresslevering på internasjonale ordre, da tar det max 6 virkedager. Kostet 35 dollar, ca 200kr. Vanlig shipping-pris var visst 15 dollar, så da er det en hundrelapp ekstra.
Nuwanda Skrevet 21. april 2005 #11 Skrevet 21. april 2005 Hei igjen Catzy! 1000 takk for tipset! De var bare skikkelig flinke på den skomakeren og det å kappe 1 cm på hælen var ikke noe problem, så lenge hælen var så høy fra før at det ikke ødela strukturen i skoen. Kan varmt anbefale den skomakeren!
Gjest Bride to be Skrevet 22. april 2005 #13 Skrevet 22. april 2005 Ang. å kappe av heler gjør Skomakeren i Vika det, han tok ca 2 cm av mine støvelheler uten problem.
Catzy Skrevet 24. april 2005 Forfatter #14 Skrevet 24. april 2005 Så bra! Kjekt å vite at det går an å kappe litt, hvis man finner sko som er fine, men akkurat umulige å gå med. Jeg brukte dem til å sette på en kraftigere såle på et par støvletter i vinter. Flinke folk. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #15 Skrevet 24. april 2005 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=17668369
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #16 Skrevet 24. april 2005 http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=17668369
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #17 Skrevet 24. april 2005 (Lille) Vinkel sko i Bogstadveien, helt oppe på Majorstuen har etter sigende bra utvalg.
Catzy Skrevet 26. april 2005 Forfatter #18 Skrevet 26. april 2005 Endelig, i dag fant jeg skoene. Dro innom Sannergaten skotøimagasin, selv om jeg ikke trodde de hadde brudesko der. De hadde 4-5 par som de brukte som brudesko, bl.a. flere fra Högl. Jeg liker Högl-sko, vet det er god kvalitet og god lest. Etter litt testing av farge mot en stoffprøve fra kjolen, så ble vi enige om at de kunne brukes. Så nå er jeg veldig, veldig fornøyd. Damene i butikken var vennligheten selv og veldig engasjerte. Endte med å kjøpe et par sko til, når jeg først var i gang. Kjøpte korsett / torselett på Arabella ved Egertorget. Super service der også. Var innom La Lina på St. Hanshaugen først, men det ene plagget de hadde inne var slaskete og bare ikke pent i det hele tatt. Så nå er alt i boks for å sy opp kjolen. Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå