AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Skrevet 22. mars 2019 Noen som har erfaring med dette? Arb.giver har sendt inn feil inntektsopplysninger, og nav har ikke grunnlag for å innvilge sykepengesøknaden. Jeg har jo fått lønn siden jeg ble sykemeldt i høst, så syns det er veldig rart de ikke gir beskjed før nå, og skal stoppe sykepengene i april? Maxdatoen skal jo ikke bli før til høsten igjen. Anonymkode: 08aa7...fc9
solmåneogstjerner Skrevet 22. mars 2019 #2 Skrevet 22. mars 2019 Var det du som skrev at du var sykemeldt pga svangerskap? Ta kontakt med både nav og arbeidsgiver. Ta kopi av alt de skriver. Om ikke det er tilfelle at du mister rettighetene nå så trenger du ikke å bekymre deg 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #3 Skrevet 22. mars 2019 21 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Var det du som skrev at du var sykemeldt pga svangerskap? Ta kontakt med både nav og arbeidsgiver. Ta kopi av alt de skriver. Om ikke det er tilfelle at du mister rettighetene nå så trenger du ikke å bekymre deg Nei, dette er første gangen jeg skriver i forbindelse med dette. Er ikke gravid Anonymkode: 08aa7...fc9
solmåneogstjerner Skrevet 22. mars 2019 #4 Skrevet 22. mars 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dette er første gangen jeg skriver i forbindelse med dette. Er ikke gravid Anonymkode: 08aa7...fc9 Ok det var en sak her for noen dager siden. Men ta kontakt med både nav og arbeidsgiver. Du finner ut av det og jeg er sikker på at det ordner seg
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #5 Skrevet 22. mars 2019 Har du tidligere sykemeldingsperioder på over 16 dager med mindre enn 26 uker mellom de siste 3 år? Anonymkode: 96396...5a2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #6 Skrevet 22. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du tidligere sykemeldingsperioder på over 16 dager med mindre enn 26 uker mellom de siste 3 år? Anonymkode: 96396...5a2 Jeg hadde en i april i fjor, som var på over 16 dager. Så har jeg hatt noen små perioder på mindre enn dette senere på året. Hun jeg pratet med på nav mente også at maksdato ikke blir før høst igjen... Anonymkode: 08aa7...fc9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #7 Skrevet 22. mars 2019 20 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ok det var en sak her for noen dager siden. Men ta kontakt med både nav og arbeidsgiver. Du finner ut av det og jeg er sikker på at det ordner seg Takk:) Anonymkode: 08aa7...fc9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #8 Skrevet 22. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en i april i fjor, som var på over 16 dager. Så har jeg hatt noen små perioder på mindre enn dette senere på året. Hun jeg pratet med på nav mente også at maksdato ikke blir før høst igjen... Anonymkode: 08aa7...fc9 Da kan denne bli regnet med mot maksdato nå. Om det ikke gikk mer enn 26 uker til neste på over 16 dager. Anonymkode: 96396...5a2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #9 Skrevet 23. mars 2019 Jeg skjønner ikke helt greia. Har du aldri fått innvilget sykepenger (bare fått av jobben) eller har du fått stans i saken din, eller har du fått beskjed om at du har passert maksdato? Anonymkode: a8269...610
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #10 Skrevet 23. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt greia. Har du aldri fått innvilget sykepenger (bare fått av jobben) eller har du fått stans i saken din, eller har du fått beskjed om at du har passert maksdato? Anonymkode: a8269...610 Jeg forstår det slik på nav at de ikke har hatt nok dokumentasjon til å behandle saken, men jeg har jo aldri fått beskjed om dette. Helt tullete. Jeg har sendt inn sykemeldinger digitalt og nav har fått disse. Jeg skjønner ikke greia selv heller. Anonymkode: 08aa7...fc9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #11 Skrevet 23. mars 2019 Så du har fått et vedtak om avslag på sykepenger? Har du ringt og snakket med dem? Lagt inn klage på vedtaket? Og har du snakket med jobben? Det er jo hovedsakelig jobben din sin feil. Så er jo spørsmålet om de vil dekke sykepengene når de ikke får refusjon.. Vet ikke om de må heller 🤔 Så er det dessverre eget ansvar å følge opp saken sin med nav, skjønner at det ikke er noe man tenker på når lønna kommer som normalt 🙈 min arbeidsgiver sendte også inn feil skjema, men siden de ikke forskutterte sykepenger fant jeg det ut ganske fort. Tok bare 4 mnd å få sykepenger fra nav😅 Anonymkode: a8269...610
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #12 Skrevet 23. mars 2019 Oi, da sitter du vel fint i det, for nå må du betale tilbake alt du hart mottatt. Lykke til... Anonymkode: 8ef15...bb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå