Gå til innhold

Strikkeskuldre...


Vampyrina

Anbefalte innlegg

Er det noen flere som blir plaget i skuldrene av for mye strikking? Finnes det noen gode tips? Jeg har aldri vært plaget av vonde skuldre når jeg har drevet med håndarbeid, men det siste halve året har jeg nesten ikke kunnet strikke pga vonde skuldre - og da spesielt venstre. Jeg blir helt fortvilet... noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv deg frem med forskjellige sittestillinger, og eventuelt andre pinner. Jeg får innmari vondt i hele "nakkesystemet" hvis jeg bruker slike korte erme-rundpinner.. 😕

Anonymkode: 01920...216

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å "bygge opp" med puter under armene/ det hjelper mye! Ellers holde hendene lavt i fanget, ikke opp mot brystet 

Anonymkode: 76eb9...809

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tøye!

Noen dager «trener» jeg litt med vekter (=0,5 l flasker m vann🤫)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sitt for lenge, ta pauser hvor du beveger hele kroppen 

prøv å støtt opp armene når du strikker 

fokuser på å slappe av i skuldrene, mange spenner seg uten at de tenker over det 

 

Anonymkode: e550a...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.3.2019 den 14.55, Vampyrina skrev:

Er det noen flere som blir plaget i skuldrene av for mye strikking? Finnes det noen gode tips? Jeg har aldri vært plaget av vonde skuldre når jeg har drevet med håndarbeid, men det siste halve året har jeg nesten ikke kunnet strikke pga vonde skuldre - og da spesielt venstre. Jeg blir helt fortvilet... noen tips? 

Små mengder. Strikk en runde, gjør noe annet og strikke en runde til. Alternativet er senebetennelse på sikt. Kan du trene armen i tillegg så er det bra. 

Anonymkode: ea2a6...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte gi meg helt med min håndarbeids-hobby pga jeg utviklet kroniske betennelser i begge armer og skuldre. Betennelsene kom først, men jeg prøvde å holde ut med hobbyen noen år likevel. Men ga det opp til slutt, det ble for smertefullt.

Anonymkode: 7d122...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker du stramt? Kan du i så fall jobbe med å prøve å strikke løsere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Vera Vinge skrev:

Strikker du stramt? Kan du i så fall jobbe med å prøve å strikke løsere? 

Jeg strikker nok litt stramt, ja. Men ikke sånn voldsomt stramt. Jeg legger også merke til at jeg hever skuldrene litt mens jeg strikker. Øver meg på å slappe av 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt deg en ordentlig godstol. (klassikeren Luna fra hjellegjerde gir helt perfekt armstøtte 😁)

Tenk også på at skulderbladene dine skal inn og nedover ryggen så du ikke sitter lutrygget.

Anonymkode: 8b55e...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle hatt deg en ordentlig godstol. (klassikeren Luna fra hjellegjerde gir helt perfekt armstøtte 😁)

Tenk også på at skulderbladene dine skal inn og nedover ryggen så du ikke sitter lutrygget.

Anonymkode: 8b55e...409

Takk for tips! 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...