SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 #1 Del Skrevet 22. mars 2019 Kjente at det sved litt i munnviken i dag. Nå er det blemmer derfra til midten av overleppen. Det ser ikke ut, og kom plutselig. Nå er det ingen fare sånn i helgen, for skal bare være hjemme alene. Men til uka må jeg ut! Det her er litt krise fordi jeg skal stå foran ganske mange mennesker! Oj, dette er ikke bra! Har hatt det en gang før fordi jeg sa ja til en date jeg egentlig ikke ville på. Så ut som et helv...! Og det varte i mer enn ei uke! Hva gjør jeg nå? Er det noe "kjerringråd" her. Tror det er pga stress. Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette. Ser virkelig ikke bra ut 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #2 Del Skrevet 22. mars 2019 Uff, tror det bare er den kremen og munnsårplasteret. Men jeg personlig har kjørt på med c vitamin og D-vitamin i bra doser, og jeg føler det går vekk mye fortere. Anonymkode: fdbcf...c82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #3 Del Skrevet 22. mars 2019 Ikke pell på det!!!! Det blir mye værre da. Kjøp en munnsår krem på apoteket og la det være helt i fred. Det pleier og hjelpe meg Anonymkode: 2b58a...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #4 Del Skrevet 22. mars 2019 Jeg slet med munnsår før, og det jeg brukte å gjøre var å smøre på spirt. Sånn desinfeksjonsprit. Jobber på sykehjem, så når jeg var på jobb gjorde jeg det 2-3 ganger i løpet av en vakt. Smører deretter på krem mot munnsår. Munnsårene forsvant etter noen få dager. Svir som et helvete forresten, men verdt det Anonymkode: 45d01...9e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Uff, tror det bare er den kremen og munnsårplasteret. Men jeg personlig har kjørt på med c vitamin og D-vitamin i bra doser, og jeg føler det går vekk mye fortere. Anonymkode: fdbcf...c82 Ok. Kjøpte en gjeng appelsiner i dag og har D-vitamin faktisk fordi jeg manglet det. Det her er heavy utbrudd. Faen. Unnskyld! Men jeg får hive i meg appelsiner da. Får i grunnen nok C-vitaminer men. Jeg ser ikke ut! Og det er greit sånn sett. Men å stå foran mange sånn. Det er IKKE ok 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #6 Del Skrevet 22. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke pell på det!!!! Det blir mye værre da. Kjøp en munnsår krem på apoteket og la det være helt i fred. Det pleier og hjelpe meg Anonymkode: 2b58a...bb4 Nei, jeg tar ikke på det. Det gjør jo kjempevondt! Hadde håpet å slippe og gå ut sånn 😞 det er virkelig ille. Uff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #7 Del Skrevet 22. mars 2019 Spis MANGE appelsiner, jeg tar 3-4 brusetabletter C-vitamin når de kommer, og bra dose d vitamin, det tørker de fortere ut. Du kan og smøre litt appelsin på blemmene også, syra hjelper på. Føler jeg da, jeg håper det funker for deg og. Anonymkode: fdbcf...c82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #8 Del Skrevet 22. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slet med munnsår før, og det jeg brukte å gjøre var å smøre på spirt. Sånn desinfeksjonsprit. Jobber på sykehjem, så når jeg var på jobb gjorde jeg det 2-3 ganger i løpet av en vakt. Smører deretter på krem mot munnsår. Munnsårene forsvant etter noen få dager. Svir som et helvete forresten, men verdt det Anonymkode: 45d01...9e4 Åh. Sånn sprit du vasker hendene med. Det har jeg! Får smøre på og hive i meg appelsiner og D-,vitaminer. Jeg er virkelig ikke hysterisk anlagt, men dette er ikke bra! Det er ser allerede helt for jævli ut. Jeg tuller ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 22. mars 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg slet med munnsår før, og det jeg brukte å gjøre var å smøre på spirt. Sånn desinfeksjonsprit. Jobber på sykehjem, så når jeg var på jobb gjorde jeg det 2-3 ganger i løpet av en vakt. Smører deretter på krem mot munnsår. Munnsårene forsvant etter noen få dager. Svir som et helvete forresten, men verdt det Anonymkode: 45d01...9e4 Bare sånn fordi jeg lurer. Hva kom det av? Siden du ikke sliter med det nå? Er det stress? Har vært ganske stressa i det siste, men skjønte ikke hvor mye før jeg kom hjem. Falt sammen liksom 😄 Er det noe Herpesgreier? Har ikke hatt sex med noen på en stund da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #10 Del Skrevet 22. mars 2019 Akkurat nå, SoWhat? skrev: Bare sånn fordi jeg lurer. Hva kom det av? Siden du ikke sliter med det nå? Er det stress? Har vært ganske stressa i det siste, men skjønte ikke hvor mye før jeg kom hjem. Falt sammen liksom 😄 Er det noe Herpesgreier? Har ikke hatt sex med noen på en stund da. Det kan komme av stress absolutt ja, spesielt langvarig og mye stress, mensen, været osv. Ikke spis matvarer med sukker nå, det gjør at det blir lenger, feks sjokolade og potetgull, sånne ting. Mat med proteiner undertrykker viruset, dette er herpes 1 ja, oralvarianten. Anonymkode: fdbcf...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotYou Skrevet 22. mars 2019 #11 Del Skrevet 22. mars 2019 Vademecum munnskyll på q-tip flere ganger om dagen. Tørker ut munnsår og blemmer raskere enn noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #12 Del Skrevet 22. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan komme av stress absolutt ja, spesielt langvarig og mye stress, mensen, været osv. Ikke spis matvarer med sukker nå, det gjør at det blir lenger, feks sjokolade og potetgull, sånne ting. Mat med proteiner undertrykker viruset, dette er herpes 1 ja, oralvarianten. Anonymkode: fdbcf...c82 Oho. Jeg åt sjokolade i går. Det er noe jeg veldug sjelden spiser da jeg ikke er så glad i søtt i det hele tatt. Ok. Her er det både stress og søtt. Det var jo ikke bra. Mener ikke å klage for bagateller! Men hadde du sett meg... Uff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #13 Del Skrevet 22. mars 2019 7 minutter siden, NotYou skrev: Vademecum munnskyll på q-tip flere ganger om dagen. Tørker ut munnsår og blemmer raskere enn noe annet Ok. Takk! Håper flere som plages med dette ser denne tråden. Det er en bagatell, men det ser for jævli ut. Ikke bra! Og å stå foran mange hvor fokus skal være på rett sted. Det kan bli et problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #14 Del Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Oho. Jeg åt sjokolade i går. Det er noe jeg veldug sjelden spiser da jeg ikke er så glad i søtt i det hele tatt. Ok. Her er det både stress og søtt. Det var jo ikke bra. Mener ikke å klage for bagateller! Men hadde du sett meg... Uff! Jeg skjønner det er jævlig, jeg håper det går fort over! Kjør på med antibac, appelsiner, d vitaminer, sunn mat, ligg unna junk food og alkohol til dette har gitt seg. Anonymkode: fdbcf...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #15 Del Skrevet 22. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner det er jævlig, jeg håper det går fort over! Kjør på med antibac, appelsiner, d vitaminer, sunn mat, ligg unna junk food og alkohol til dette har gitt seg. Anonymkode: fdbcf...c82 Ja. Har tatt på sprit alt og skrella to appelsiner. Junkfood er ikke noe problem 🙂 og ikke alkohol. Men får ligge unna vinglasset til middag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotYou Skrevet 22. mars 2019 #16 Del Skrevet 22. mars 2019 9 minutter siden, SoWhat? skrev: Ok. Takk! Håper flere som plages med dette ser denne tråden. Det er en bagatell, men det ser for jævli ut. Ikke bra! Og å stå foran mange hvor fokus skal være på rett sted. Det kan bli et problem Munnsår er noe dritt! Jeg har alltid hatt det under svangerskapene mine Ikke siden barneskoletida ellers, men alltid når jeg går gravid. Vondt og sjenerende! Har prøvd så mange munnsårkremer osv, men vademecum har tatt det på tre dager. Ser noen oppe her anbefale håndsprit. Vil tro det fungerer likt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #17 Del Skrevet 22. mars 2019 1 minutt siden, NotYou skrev: Munnsår er noe dritt! Jeg har alltid hatt det under svangerskapene mine Ikke siden barneskoletida ellers, men alltid når jeg går gravid. Vondt og sjenerende! Har prøvd så mange munnsårkremer osv, men vademecum har tatt det på tre dager. Ser noen oppe her anbefale håndsprit. Vil tro det fungerer likt:) Det er fordi herpes blir trigget om immunforsvaret faller litt, noe det naturlig gjør under svangerskap. Anonymkode: fdbcf...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #18 Del Skrevet 22. mars 2019 4 minutter siden, NotYou skrev: Munnsår er noe dritt! Jeg har alltid hatt det under svangerskapene mine Ikke siden barneskoletida ellers, men alltid når jeg går gravid. Vondt og sjenerende! Har prøvd så mange munnsårkremer osv, men vademecum har tatt det på tre dager. Ser noen oppe her anbefale håndsprit. Vil tro det fungerer likt:) Føler meg litt dum når jeg klager på dette. Men det er sjenerende ja. Og vondt. Og når en skal presentere noe i tillegg, og fokuset blir på helt feil plass. Det er ikke ok i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. mars 2019 Forfatter #19 Del Skrevet 22. mars 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi herpes blir trigget om immunforsvaret faller litt, noe det naturlig gjør under svangerskap. Anonymkode: fdbcf...c82 Immunforsvar? Hm. Nå bsnker jeg HARDT i bordet, men jeg er så og si aldri syk! Det er år siden faktisk. Har en idrettsskade da som hemmer meg veldig i perioder. Men det har vært bra lenge nå! Og har vel ikke med immunforsvar å gjøre. Stress påvirker mye. Det vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotYou Skrevet 22. mars 2019 #20 Del Skrevet 22. mars 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi herpes blir trigget om immunforsvaret faller litt, noe det naturlig gjør under svangerskap. Anonymkode: fdbcf...c82 Men jeg er så mye syk 😳 hvorfor får jeg ikke munnsår da? Er sikkert syk 3-5 ganger i året med forkjølelser, influensa eller omgangssyka🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå