AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Skrevet 22. mars 2019 Jeg har sett mange som skriver at en hverdag i barnehage er uutholdelig i flere år. Dette skremmer meg ettersom barnehagelærer er det eneste jeg ser for meg at jeg vil bli. Handler ikke om at jeg "er glad i barn" (så klart er jeg det, men er absolutt ikke derfor jeg vil bli barnehagelærer), heller det pedagogiske! Har ikke gode nok karakterer til å bli lærer. Og ja, jobb er en jobb. Hører om de som elsker jobben sin som barnehagelærer. Er det forresten stor forskjell på hvordan det oppleves som barnehagelærer og pedagogisk leder? Ser at mange klager over underbemanning, støy, aldri et sekund alene, ofte dårlig ledelse, osv. Forstår jo at det ikke er veldig motiverende og at folk blir utbrent, høres jo ikke bra ut Men er det slik at barnehagelæreryrket er mer krevende enn feks sykepleieryrket, i barnevern, osv..? Er en hverdag som barnehagelærer umulig å holde ut i flere år, er det slik at alle får nok og bytter jobb? Fortell gjerne mer rundt det slik at ikke jeg også ender opp slik.. Anonymkode: e00d0...bbb
Gjest studentmammaen Skrevet 22. mars 2019 #2 Skrevet 22. mars 2019 Du forstår at det ikke er motiverende???🤔🤔
Million Skrevet 22. mars 2019 #3 Skrevet 22. mars 2019 Jeg kjenner en dame som har vært ped.leder i barnehage i 20 år nå, og hun elsker jobben sin. En del ekstraarbeid i form av planlegging og slikt, men hun trives med alt.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #4 Skrevet 22. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hører om de som elsker jobben sin som barnehagelærer. Anonymkode: e00d0...bbb Ja, mang som liker det. Jeg likte det godt. Anonymkode: 46211...1cd
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #5 Skrevet 22. mars 2019 Du må skille snørr og bart. Ja, å jobbe med barn er fantastisk. Yrket er også fantastisk, isolert sett. Helt ærlig kunne jeg ALDRI tenke meg en annen jobb! SÅ kommet men-et. MEN siden yrket er preget av høyt stress, underbemanning og følelsen av å aldri strekke til, er årsaken til at jeg og flere er på vei ut av yrket. Det må bedre vilkår til før jeg ønsker å fortsette i yrket. Ikke fordi jeg ikke elsker jobben min, men fordi det er helseskadelig å jobbe i barnehage slik vilkårene er per i dag. Anonymkode: 43d72...0d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå