AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Skrevet 22. mars 2019 Kom over denne på finn i dag feks og jeg merker hjertet synker. Denne katten kan da umulig være komfortabel med et slikt totalt flatt ansikt? Jeg blir også veldig provosert av disse som kjøper slike misdannede dyr og synes de er "søte" når de gisper etter luft hele livet osv. Grunnleggende ønske til den som kjøper raser bør da være at det er et friskt og sykdomsfritt individ. Uff, håper det blir enda sterkere fokus og opplysning om dette i fremtiden. Anonymkode: e2923...c14 9
Khloe P.T Skrevet 23. mars 2019 #2 Skrevet 23. mars 2019 Jeg er helt enig med deg! Mange katte- og hunderaser er avlet sykelig mye på for å få ønsket utseende, helt uten tanke på dyrets helse. Jeg så nylig i programmet"veterinærene" en fransk bulldog som hadde så store pusteproblemer at den måtte opereres i gane/hals og neseborene ble forstørret. Selv etter operasjonen hadde den problemer. Slike raser burde ha særdeles strenge vilkår for å avles på, inntil hele stammen er blitt friskere. Trist og tragisk 😭 9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #3 Skrevet 23. mars 2019 Samme med dagens høns. De er 4 ganger større enn de var i 1957, og de har flere helseproblemer knyttet til bein, hjerte og immunsystem Anonymkode: f54a4...b0e 6
Scoops Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Syns og det er helt tragisk med sånn avl og kjenner jeg blir skikkelig provosert over folk som kjøper disse rasene,er man virkelig glad i dyr vil jeg jo tro at man ikke vil at de skal lide 4
SoWhat? Skrevet 24. mars 2019 #5 Skrevet 24. mars 2019 Er så enig. Dyr blir avlet pga utseendet. Det er så stygt det! Godt å se at flere engasjerer seg! 2
Skiftenøkkel Skrevet 24. mars 2019 #6 Skrevet 24. mars 2019 enig, dyreplageri. Schäferhunden er desverre også avlet helt på trynet 🙄 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #7 Skrevet 24. mars 2019 Det er bare så trist! Anonymkode: c5aec...856 3
Khloe P.T Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 På 24.3.2019 den 7.37, Scoops skrev: Syns og det er helt tragisk med sånn avl og kjenner jeg blir skikkelig provosert over folk som kjøper disse rasene,er man virkelig glad i dyr vil jeg jo tro at man ikke vil at de skal lide Så lenge det er folk som ønsker å kjøpe rasene vil det bli avlet. Jeg husker at da jeg var helt ung og ikke visste bedre så sto en av disse rasene øverst på ønskelisten. Heldigvis var det mange rundt meg som viste bedre og fikk meg fra det. Jeg tror det må mer kunnskap ut til folket! Og lovendringer ifm avl. 3
Million Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Jeg liker f.eks. fransk bulldog, men ønsker at de hadde hatt noen cm lenger snuteparti. Hadde aldri kjøpt den rasen selv om jeg liker de, pga deres pustebesvær og flattrykte fjes. Man burde ta noen reale tak i enkelte raser og avle frem mer sunne trekk, f.eks. lenger snuter på de rasene som lider under dette. Hvorfor er det ingen som vedtar en lov på dette? 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 Det er virkelig helt forferdelig. Anonymkode: c7141...c47 1
Scoops Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 6 timer siden, Khloe P.T skrev: Så lenge det er folk som ønsker å kjøpe rasene vil det bli avlet. Jeg husker at da jeg var helt ung og ikke visste bedre så sto en av disse rasene øverst på ønskelisten. Heldigvis var det mange rundt meg som viste bedre og fikk meg fra det. Jeg tror det må mer kunnskap ut til folket! Og lovendringer ifm avl. Mer kunnskap må nok ut ja,men så har du de idiotene som vet det men driter i det,bare fordi hundene er jo så søte 🤮Kjenner noen som har en rase med pusteproblemer og der blir jeg så sint for når min sønn nevner det så snakker de det vekk og sier at det bare er tull,så han kommer jo hjem og sier at alt jeg sier er tull,for de som har den hunden må jo vite best 🤬
Gjest Skrevet 26. mars 2019 #12 Skrevet 26. mars 2019 Dyrebeskyttelsen jobber vel aktivt med dette, og jeg mener NKK har blitt strengere og nekter premieringer til hunder som ikke fungerer ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå