Gå til innhold

Høy vase men kortstilkede tulipaner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kan jeg bruke for å få tulipanene litt høyere opp i sylindervasen? Slik det er nå forsvinner tulipanene nesten held nedi vasen. 

Sten, sand? Andre miljøvennlige forslag? Vil ikke kjøpe ny vase.

Anonymkode: e6e85...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en gjennomsiktig vase?

Uansett vil jo normalt tulipaner strekke seg veldig fort, så de blir raskt lange nok :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å sette de nedi vasen som på bilde 3 her, altså lene de første litt mot siden, uten at de er nedi bunnen. Du kan også bruke noen vakre grener og sette de på den måten, da får tulipanene mye å støtte seg på. Så stikker du tulipanene inn en etter en der de passer etterpå.

http://molly.is/writing/how-to-put-flowers-in-a-vase-copy-2/

Du kan også feks bruke ett pent glass opp ned nedi, eller en glasskule feks en av de fargede brevpressekulene, men det blir jo mer styr så klart og vasen blir veldig tung. 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du ikke har en vase som passer til tulipaner, bør du kjøpe en.

Anonymkode: b88d4...6a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, Rumle said:

Du kan prøve å sette de nedi vasen som på bilde 3 her, altså lene de første litt mot siden, uten at de er nedi bunnen. Du kan også bruke noen vakre grener og sette de på den måten, da får tulipanene mye å støtte seg på. Så stikker du tulipanene inn en etter en der de passer etterpå.

http://molly.is/writing/how-to-put-flowers-in-a-vase-copy-2/

Du kan også feks bruke ett pent glass opp ned nedi, eller en glasskule feks en av de fargede brevpressekulene, men det blir jo mer styr så klart og vasen blir veldig tung. 

Vasen er av porselen, så det vil ikke synes hva som ligger i bunnen :)  Tulipanene er allerede strukket ca 15 cm, men jeg tror fortsatt det kunne vært en ide å ha noe i bunnen til å dytte de lenger opp. Supert tips om grener! Takk skal du ha :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du ikke har en vase som passer til tulipaner, bør du kjøpe en.

Hvorfor i all verden skal jeg det? Som miljøinteressert minimalist ser jeg ikke hvorfor jeg skal ha en type vase til hver sort blomst. En vase duger faktisk til alt. Ferdig med den diskusjonen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vasen er av porselen, så det vil ikke synes hva som ligger i bunnen :)  Tulipanene er allerede strukket ca 15 cm, men jeg tror fortsatt det kunne vært en ide å ha noe i bunnen til å dytte de lenger opp. Supert tips om grener! Takk skal du ha :) 

Gjør det enkelt, finn en sukkerkopp eller en annen liten bolle fra kjøkkenskapet som du snur på hodet og legger i bunnen. Har du små glass som passer nedi? 

Plast bør du unngå, da plast kan være et vekstmedium for mange muggsopper. En tilklippet gryteskrubb er og brukbar men den bør byttes ofte da også den er grobunn for mange muggsopper vi ikke vil ha i inneklimaet vårt. 

Anonymkode: 9ca9a...ac2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjør det enkelt, finn en sukkerkopp eller en annen liten bolle fra kjøkkenskapet som du snur på hodet og legger i bunnen. Har du små glass som passer nedi? 

Plast bør du unngå, da plast kan være et vekstmedium for mange muggsopper. En tilklippet gryteskrubb er og brukbar men den bør byttes ofte da også den er grobunn for mange muggsopper vi ikke vil ha i inneklimaet vårt. 

Anonymkode: 9ca9a...ac2

Ja, jeg har muligens et drikkeglass som kan passe. Supert forslag! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare hyggelig :) Da kan du jo heller bruke en kopp oppi, eller hvis du gidder å legge litt mer i det, lage en slags avlang 'ball' i hønsenetting som er litt mindre enn vasen. Den legger du nedi og så stikker du en og en stilk inn gjennom maskene slik at de står godt og stabilt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden skal jeg det? Som miljøinteressert minimalist ser jeg ikke hvorfor jeg skal ha en type vase til hver sort blomst. En vase duger faktisk til alt. Ferdig med den diskusjonen. 

Kjøp en brukt på Fretex eller loppis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøp en brukt på Fretex eller loppis.

Nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...