Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg studerer vernepleie skal snart ut i praksis i et bofellesskap, og har ikke fått all info enda, så jeg lurer på om det er vanlig å bruke uniform/navneskilt/bestemte sko i bofellesskap, eller går man i vanlige klær? Kanskje forskjeller fra sted til sted, men hva gjør dere som jobber med dette? 😊

Anonymkode: 23888...5f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer fra kommune til kommune. Om du er svært nysgjerrig på dette kan du alltids ringe kommunen og spørre. I kommunen jeg jobbet i bofellesskap i brukte vi personlig tøy, men det betyr ingenting for hvordan det er i din kommune. 

Anonymkode: 84c41...e55

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hørt om at man bruker uniform i et bofelleskap. Navneskilt er også ganske uvanlig. Noen har det, men det er mer vanlig på et sykehjem. Gå i vanlige klær, men ikke de fineste klærne du har. Lurt med komfortable sko. De fleste bruker sandaler eller joggesko

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar☺️Ts

AnonymBruker
Skrevet

Vanlige klær! I bofellesskap jobber du i noens hjem (det skal føles så mye som et hjem som mulig), da er vanlige klær naturlig. Men som nevnt over gjerne noe som tåler mye vask og som det ikke er så farlig med.

Anonymkode: d6d0b...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Bruker vanlige klær. Ikke skilt eller annet utstyr :) Tar ikke på meg den flotteste, dyreste blusen jeg har - det skal jo etterligne et hjem så mye som mulig. Hos oss går vi kledd slik vi ville gått kledd hjemme. Det betyr feks at det er helt innafor med joggebukse på fredagskvelden feks. 

Anonymkode: 559bc...144

AnonymBruker
Skrevet

Takk for flere svar! 😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...