Gå til innhold

Dere som er flinke til å kle dere..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker dere når dere kler på dere? 

Jeg er så lite flink til å sette sammen antrekk... 

Anonymkode: c7b73...d3c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å kle deg fint må du først finne ut hvilken stil du har. Da kan pinterest være en god kilde til inspirasjon. Ikke se i moteblader, de følger bare "trender" som dør ut etter 3 uker. YouTube har også gode videoer om du søker opp de riktige tingene. 

Ang Pinterest: Søk opp f.eks. "Classic Women styles" Eller "streat wear Women" osv. Pinn de antrekkene du liker og lagre alt på en tavle. Når du har et par så ser du hvilken stil du burde gå etter. Zalando.no har også egne kategorier med ulike stiler. Der kan du mikse og matche antrekk.

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet

Jeg finner mye inspo ved å Google. Jeg har en veldig blandet stil alt etter humøret. Og som mamma så tenker jeg også at det må være praktisk. 

I tillegg må jeg tenke kroppsfasong. Hva kler min kropp? Og hva føler jeg meg komfortabel i? 

Synes det er kjempegøy med mote. Kunne sikkert vært personlig shopper. Jobbet mange år i klesbransjen og elsket å hjelpe kunder å finne stilen sin, kvinner som menn. Utrolig hva rette klær kan gjøre med et menneske 😊

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips, begge to ❤️😘

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er særlig til hjelp for deg men jeg ser bare automatisk hva som passer pent sammen. Alt fra øredobber til øyenskygge til sko. Velg deg gjerne ut to farger som du skal sette sammen. Det kan også være lurt å ha basisplagg i fargene svart og hvit. Kjøp inn sko i forskjellige farger. Gjerne skoletter eller støvletter. Bruk også litt penger på vesker, øredobber og smykker. Ha noen nøytale kjoler som du kan enten kle opp eller ned.

Anonymkode: bf145...712

• Liker 3
Gjest BearMama
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode tips, begge to ❤️😘

Husk også at du alltid kan få hjelp.

Det finnes en rekke steder som tilbyr personal shopper som kan hjelpe deg i gang med å finne stilen din. Sjekk nærmeste kjøpesenter nær deg 😊

https://www.klikk.no/mote/kamille/vi-testet-personlig-shopper-2939532

https://storostorsenter.no/personal-shopper/

https://skistorsenter.no/personal-shopper/

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenker dere når dere kler på dere? 

Jeg er så lite flink til å sette sammen antrekk... 

Tenker på Ryan Gosling i filmen der han kjører rundt i biler.

Skrevet

Tenker også at etter du har funnet stilen din, er det veldig lurt å vite eksakt HVA du har av klær så du vet hva som funker og hva som ikke fungerer sammen. Da sparer du mye tid på morgen ved å vite at «den buksen passer med den toppen, da går jeg med det» om du er som meg og hater å planlegge hah. Da har du også oversikt over klær du bruker og klær du ikke bruker så ofte.

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg bruker mye pinterest.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg brydde meg om klesstilen min, syntes jeg det var lettest å kjøpe kule og fargerike sko, vesker og jakker. Da kunne ethvert antrekk med en jeans/ensfarget bukse og en enkel topp bli skikkelig pyntet og fint. Jeg likte også å kjøpe fine, litt rare/spesielle bluser med forskjellig print og mønster.  Ha basisplagg i god kvalitet. Som de andre sier må du finne ut hva DU liker, ikke følg trender slavisk. Jeg liker også tipset om å fokusere på to farger du vil bruke den dagen. 

Anonymkode: f09d6...47e

• Liker 1
Skrevet

Finn stilen din og lær deg grunnleggende ting som fargekombinasjoner, lag og hvordan de forskjellige plaggene påvirker oppfatningen av kroppen din.

Husk passform! Selv det peneste antrekk ser ut som noe dritt om det ikke sitter ordentlig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du først og fremst bør stole på din egen smak, og så søke deg fram til blogger, instaprofiler, pinterestboards eller videoer som passer til det utgangspunktet du allerede har. 

Jeg er opptatt av etikk og motstander av fast fashion og bruk og kast. I tillegg så er jeg ikke komfortabel med for mye farger og dilldall. Er en basic girl, og det er greit. Jeg er også bare 158 cm, så det som ser bra ut på modeller som er 20 cm høyere enn meg vil ikke se bra ut på meg. Søkte meg fram til denne profilen, som passer til alle disse kriteriene for meg:

Bruk internett! Det er en utømmelig kilde til inspirasjon. Men stol på deg selv og din egen estetikk.

Anonymkode: f6e7a...a88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...