Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om disse billige trampolinene man får kjøpt bl. a. på Plantasjen og Europris er bra?

Videoannonse
Annonse
Gjest lilletroll
Skrevet

Vo kjøpte på plantasjen og er godt fornøyd med den. Tror kvaliteten er den samme uansett hvor du kjøper. (Merket er jo til og med det samme i de fleste tilfeller :roll: )

Skrevet

Vi kjøpte vår på SmartClub i fjor, og er fornøyde med den. Den har ikke vært så veldig mye i bruk, da. Jeg har lagt merke til at de dyrere trampolinene ofte har tykkere kant rundt (altså den kanten som ligger over fjærene ytterst på trampolina), som holder seg bedre på plass enn de tynnere kantene.

Skrevet

De dyrere trampolinene har flere fjærer og har derfor bedre og lengre holdbarhet. Flere fjærer gjør og at du får bedre "sprett"...

Skrevet

Vi kjøpte vår på Plantasjen i fjor og var veldig fornøyd!

Husk sikkerhetsnett, det er et MUST!!!

Skrevet

Vi kjøpte trampoline hos JumpKing utenfor Sandvika i fjor sommer.

Og forskjellen på vår og de på Smart Club et tykkelsen på bena, vår har sinnsykt mange hekter fra duken og til selve festet........puuuhhhh..........Og tykkelsen på matta som ligger rundt selve trampolina.

Vi betalte vannvittig mye inkl sikkerhetsnettet, men vi har fem års garanti og hvis det skulle skje noe med duken eller nettet, så syr de det for oss.

I tillegg kan den stå ute hele året, men vi har valgt og ta duken inn om vinteren.

Skulle vel tro at de på Smart Club osv er mere enn bra nok. Men vi valgte denne fordi flere av våre venner har den og har hatt de i flere år uten problemer.

Bra sevice og hyggelige folk.

Hele trampolina fikk vi bak i en Mondeo stasjonsvogn. Og det tok et par timer og sette den opp.

Skrevet

Hva ligger prisene på hos europris og plantasjen da?

Sånn i forhold til de større og dyrere, og selger europris og plantasjen sikkerhetsnett og regntrekk og sånn?

Skrevet

Takk for svar, bor ikke i nærheten av Oslo, så JumpKing blir ikke aktuelt.

Har for så vidt bestemt meg for Plantasjen, men lurer på om beskyttelsesringen og matta følger med eller om man må kjøpe de utenom?

Var så mye ekstrautstyr på den plantasjelinken....

Skrevet

Har en bror som er turntrener og har spesiell trenerutdanning for trampoline. Han er meget skeptisk til alle trampoliner i hager rundt om, da det er stor fare for skader.

Skrevet

Det meste som er gøy, kan være skadelig.

Ved fornuftig bruk går det som oftest veldig godt. :wink:

Skrevet

Vi har regler for bruk av trampolina her hos oss. De får ikke være mer enn 2 på av gangen. De får heller ikke slå salto. Så langt har vi ikke hatt skader.

Sikkerhetsnett er også kjempeviktig.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har en bror som er turntrener og har spesiell trenerutdanning for trampoline. Han er meget skeptisk til alle trampoliner i hager rundt om' date=' da det er stor fare for skader.[/quote']

Skjønner jeg godt når folk setter trampolina - uten sikkerhetsnett - kant i kant med veranda eller inntil stup og skråninger. Har sett noen slike tilfelle. Men ved rett bruk tror jeg ikke trampoline er så mye farligere enn treklatring, håndball eller svømming...

Skrevet

Datteren min var i bursdag i dag og det sto 7, 6-7 åringer på en trampoline, UTEN sikkerhetsnett og rett ved en 9 meter høy skråning. Jeg hadde ikke mye lyst til å reise fra henne der. Heldigvis gikk det bra (denne gangen også), men det kunne like fort skjedd en forferdelig ulykke.

Husk på dere som har trampoline i hagen; det er eieren av trampolina som står ansvarlig om noe skulle skje med barn som hopper!

Gjest Seleena
Skrevet

Dere må huske på å la den stå midt på bakke/plen og ha gjerne sikkerhetsnett med. Trapp trengs ikke....

... men for all del: Ikke la vere å kjøpe slike ting til barna fordi det er farlig. Barn lærer ved å slå seg.

Skrevet
... men for all del: Ikke la vere å kjøpe slike ting til barna fordi det er farlig. Barn lærer ved å slå seg.

Akkurat DET er jeg helt enig i!!

Gjest gjest1
Skrevet

Her i nabolaget har trampolinene dukket opp som paddehatter de siste årene. Jeg var også på god vei til å kjøpe en, tenkte jo at dette må jo bære både gøy og nytig trening. Men etter å ha sett hvordan leken ble i nabohagene , skrinla jeg det prosjektet. En haug med unger som hopper opp og ned til det går galt er ikke helt min greie når det gjelder god og inkluderende lek.

Nå er det riktignok gode regler og fornuftig bruk hos noen, all honnør til dem!!!, Men hos altfor mange er det hverken regler eller tilsyn, og det har vært ett par stygge ulykker.

• 6 år senere...
Gjest Johanne
Skrevet

Vi kjøpte vår på SmartClub i fjor, og er fornøyde med den. Den har ikke vært så veldig mye i bruk, da. Jeg har lagt merke til at de dyrere trampolinene ofte har tykkere kant rundt (altså den kanten som ligger over fjærene ytterst på trampolina), som holder seg bedre på plass enn de tynnere kantene.

Kan jeg spørre hvor mye den kostet ? :)

Skrevet

Pst: dette er en 6 år gammel tråd. ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...