AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Skrevet 22. mars 2019 Igår meldte jeg meg inn på sykehuset fordi jeg har hatt mye angst i det siste og begynt å drikke mye også på dagen. Nå søkte jeg hjelp og var ærlig. Jeg er innlagt og familien tar seg av barnet mitt på 1.5 år. Barnevernet had blitt innblandet og jeg er livredd for å miste barnet mitt, skjer det trolig? Anonymkode: 3d522...12c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #2 Skrevet 22. mars 2019 Ikke hvis du er ærlig og legene ser at du vil bli relativt raskt frisk nok til å yte god omsorg. Barnet kan midlertidig fosterhjemsplasseres hos familien som tar seg av det, hvilket vil utløse rettigheter som sykt barn-dager og barnetrygd for de som passer mens du blir frisk. Jobb hardt med å bli frisk, så vil det gå godt. Anonymkode: 359f7...d94 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #3 Skrevet 22. mars 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Ikke hvis du er ærlig og legene ser at du vil bli relativt raskt frisk nok til å yte god omsorg. Barnet kan midlertidig fosterhjemsplasseres hos familien som tar seg av det, hvilket vil utløse rettigheter som sykt barn-dager og barnetrygd for de som passer mens du blir frisk. Jobb hardt med å bli frisk, så vil det gå godt. Anonymkode: 359f7...d94 Jeg blir over helgen bare og familien hjelper masse og skal få bo hos de en periode til jeg blir bedre med hjelp av medisiner og samtalef Anonymkode: 3d522...12c 1
Frostrose Skrevet 22. mars 2019 #4 Skrevet 22. mars 2019 Barnevernet ønsker aldri å fjerne barn fra foreldrene sine. Dette gjøres bare i 2-3% av alle som får hjelp fra barnevernet. Ta imot hjelp og vis at du samarbeider og ønsker det beste for ditt barn. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #5 Skrevet 22. mars 2019 En ting som er veldig viktig å vite er at Bv ikke vil ta barna fra noen! De vil mest av alt at barn vokser opp hos foreldre! Husk det. Nå er du i en lity kritisk fase, og der kan vi havne alle av oss. Du har tatt ansvar og bedt om hjelp. Det er veldig viktig og et tegn på at du innser at dette ikke er bra. Rusmisbruk tar Bv på alvor, og det er selvfølgelig ikke bra å ruse seg med barn i bildet. Det vet du jo 🙂 siden du ba om hjelp. Nettverk er også noe de ser på, og hvis det fungerer som du skriver så er det kjempebra! Du får hjelp nå, og kan bli helt frisk. Det ser de på, men de vil nok være involvert framover. Du skal ikke bekymre deg for å miste barnet ditt, du skal se framover. Nå vet ingen her om barnet ditt har lidd overbelastning, eller om stor skade har skjedd. Men jeg kan si så mye som at når du legger vilje og lyst til å forbedre situasjonen, så skal det mye til for at du mister omsorgen når du har nettverket du har. Stå på og lykke til med alt. Ha troen på deg selv og samarbeid med Bv. Anonymkode: fc354...af2 1
Gjest BearMama Skrevet 22. mars 2019 #6 Skrevet 22. mars 2019 Så lenge du selv innser at du trenger hjelp så vil barnevernet samarbeide med deg for at barna skal bli hos deg. Du viser selvinnsikt og du viser omsorgsevne ved å søke hjelp. Men siden angsten og alkohol forbruket har begynt å påvirke deg i det daglige så sier det se seg selv at det beste for barnet nå er at du konsentrere deg om å bli frisk mens barnet blir ivaretatt av mennesker som er stabile og trygg. Du sier barnet er hos familien og om de har mulighet til å ta seg av barnet nå i starten mens du begynner med psykolog og venner deg av med alkoholen, så er nok det det beste for barnet i dag. Jeg vil tro du selv innser at sånn som det er nå så burde ikke barnet være under din omsorg? Angst, depresjon og alkohol er ikke en god kombinasjon for et barn. At barnet midlertidig ikke bor med deg betyr ikke at du mister omsorgen for barnet på sikt.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #7 Skrevet 22. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir over helgen bare og familien hjelper masse og skal få bo hos de en periode til jeg blir bedre med hjelp av medisiner og samtalef Anonymkode: 3d522...12c Da har du en plan, flott! Men jeg ber deg være åpen for at dersom omsorgsevnen din - spesielt på det emosjonelle planet - er betydelig svekket, vil det kanskje være bedre for barnet om dere bor fra hverandre en stund. Spesielt hvis alkoholbruken påvirker hvordan du forholder deg til menneskene rundt deg. Det kan være barnevernet har sine meninger rundt dette, og da vil jeg anbefale deg å lytte åpent og virkelig vurdere deres synspunkter. Om barnevernet ser at det påvirker barnet ditt negativt, og du ikke samarbeider, kan du i verste fall risikere at barnet blir flyttet. Gjør det du må for at barnet skal få bli der det er nå - om så det betyr at du må flytte på hybel. Anonymkode: 359f7...d94
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #8 Skrevet 22. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Da har du en plan, flott! Men jeg ber deg være åpen for at dersom omsorgsevnen din - spesielt på det emosjonelle planet - er betydelig svekket, vil det kanskje være bedre for barnet om dere bor fra hverandre en stund. Spesielt hvis alkoholbruken påvirker hvordan du forholder deg til menneskene rundt deg. Det kan være barnevernet har sine meninger rundt dette, og da vil jeg anbefale deg å lytte åpent og virkelig vurdere deres synspunkter. Om barnevernet ser at det påvirker barnet ditt negativt, og du ikke samarbeider, kan du i verste fall risikere at barnet blir flyttet. Gjør det du må for at barnet skal få bli der det er nå - om så det betyr at du må flytte på hybel. Anonymkode: 359f7...d94 Jeg skal bo hos familien min litt, blir innlagt noen dager så får jeg gå til samtale 2-3 ganger i uken. Legen mener det er angsten som er problemet. Familien vil stille opp som avlastning og barnevernet hat besøkt familien idag og virket positiv. Jeg har gått igjennom ekstremt mye stress den siste uken og en venn tok selvmord og jeg er u der mye press. Jeg har ikke fått mye hjelp før og nå tenker jeg at jeg blir helt avholdens med hjelp og behandling og tar medisiner for angsten Anonymkode: 3d522...12c 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #9 Skrevet 22. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal bo hos familien min litt, blir innlagt noen dager så får jeg gå til samtale 2-3 ganger i uken. Legen mener det er angsten som er problemet. Familien vil stille opp som avlastning og barnevernet hat besøkt familien idag og virket positiv. Jeg har gått igjennom ekstremt mye stress den siste uken og en venn tok selvmord og jeg er u der mye press. Jeg har ikke fått mye hjelp før og nå tenker jeg at jeg blir helt avholdens med hjelp og behandling og tar medisiner for angsten Anonymkode: 3d522...12c Det høres veldig bra ut, da ønsker jeg deg god bedring 😊 Anonymkode: 359f7...d94 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #10 Skrevet 22. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres veldig bra ut, da ønsker jeg deg god bedring 😊 Anonymkode: 359f7...d94 Takk største angsten nå er å miste mitt barn 😢😢😢😢 Anonymkode: 3d522...12c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #11 Skrevet 22. mars 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk største angsten nå er å miste mitt barn 😢😢😢😢 Anonymkode: 3d522...12c Det gjør du ikke så lenge du samarbeider og jobber for å bli raskest mulig frisk 😊 Anonymkode: 359f7...d94 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #12 Skrevet 22. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det gjør du ikke så lenge du samarbeider og jobber for å bli raskest mulig frisk 😊 Anonymkode: 359f7...d94 Kan jeg si jeg tester meg gjerne med mellomrom for å vise jeg holder meg edru? Anonymkode: 3d522...12c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #13 Skrevet 22. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg si jeg tester meg gjerne med mellomrom for å vise jeg holder meg edru? Anonymkode: 3d522...12c Selvsagt. Si at du er innstilt på å gjøre hva som helst for at barnet skal ha det bra. Det er dette de vil vite. At det viktigste for deg er at barnet har det bra og blir godt ivaretatt mens du jobber for å bli frisk. Anonymkode: 359f7...d94 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå