AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Skrevet 22. mars 2019 Er det noen som har gått igjennom psykisk behandling for tokofobi eller fått barn selv om de har tokofobi? Har hele livet sagt barn ikke var for meg ( stakkars mamma når jeg var 8-10 Å sa hun aldri kom til å bli bestemor) og vel jeg har ikke noe imot en liten en mere. Men har siden 14 hatt utrolig tokofobi. Typen bare jeg tenker på å ha en baby inni meg så får jeg angst anfall og ukontrollert gråting. (Ble ikke bedre etter jeg tok abort i 2017 og opplevde 48 timers hjemme abort istede for den normale 6-12... ) MEN fødsel. Det er... det er værre enn å dø i forhold til redsel. Jeg har brukt de siste 2.5 årene på å lese meg opp så mye jeg kan på alt som har med fødsel å gjøre. Men det har ikke gjort ting bedre (Eller verre) jeg har vurdert planlagt keisersnitt men så innsett at å ligge våken på et bord mens noen kutter meg opp høres.. lang mere forferdelig ut. Men jeg tenker at om 2-5 år så vil jeg sette meg med profesjonelle ( aner ikke hvem?) Og prøve jobbe med tokofobien. Sånn at jeg kan klare meg igjennom det. Og hvem vet. Kanskje blir det en 5 timers fødsel med minimalt smerte og jeg får en fantastisk opplevelse. Men jeg vet at angst ikke er bra for mor eller barn under fødsel... så jeg håper noen kan hjelpe meg ta noen steg vidre i fremtiden. Eller at jeg kan få forberedt meg mere.. Anonymkode: 3329b...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå