AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Skrevet 22. mars 2019 Jeg er ikke i stand til å gå lver gulvet hjemme en gang. Har ingenting på jobb å gjøre. Men om jeg tar meg fri, blir det selvfølgellg uten lønn går jeg ut i fra. Men har så dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 6382d...7db
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #2 Skrevet 22. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke i stand til å gå lver gulvet hjemme en gang. Har ingenting på jobb å gjøre. Men om jeg tar meg fri, blir det selvfølgellg uten lønn går jeg ut i fra. Men har så dårlig samvittighet ovenfor arbeidsgiver. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 6382d...7db Hvorfor skal du ha mer dårlig samvittighet fordi du ikke har rett på penger? Anonymkode: e4432...895 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #3 Skrevet 22. mars 2019 Du blir hjemme noen dager og blir frisk. Uten lønn. Anonymkode: 9b16e...223 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #4 Skrevet 22. mars 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du ha mer dårlig samvittighet fordi du ikke har rett på penger? Anonymkode: e4432...895 Får ikke mer dårlig samvittighet fordi jeg ikke får lønn, men fordi jeg nettopp har vært borte lenge fra jobb pga ekstra fødselsperm. Også har jeg nettopp kommet tilbake. Ts Anonymkode: 6382d...7db
Ullvott Skrevet 22. mars 2019 #5 Skrevet 22. mars 2019 Er du ikke arbeidsfør så er du ikke arbeidsfør. Klarer du ikke å gå over golvet hjemme har du i alle fall ingen ting på jobb å gjøre. Du kan ikke gjøre noe med at du har blitt smittet av noe. Det er ingen ting å få dårlig samvittighet for. Hvis du har noe som er smittsomt vil du dessuten kunne spre det til flere på jobb. Tenk heller på det på denne måten: hvis du blir hjemme disse dagene får du ikke sykepenger. Arbeidsgiveren din har altså ikke lønnskostnader på deg, siden du ikke har vært lenge nok i jobb. Hvis du derimot hadde stilt på jobb måtte arbeidsgiveren din lønnet deg, samtidig som du hadde vært så syk at du kanskje ikke hadde fått utført noe som helst av arbeidet ditt, eller at det du gjør blir så fullt av feil at det må gjøres om igjen senere. I ditt tilfelle vil det altså koste arbeidsgiver mer om du hadde vært på jobb, samtidig som det er sjanser for at du hadde «produsert» så dårlig at det ville blitt merarbeid ut av det, og dermed enda flere kostnader.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #6 Skrevet 22. mars 2019 Skjønner ikke helt tidsperspektivet her... Hvor lenge hadde du ulønnet perm, og når kom du tilbake i jobb? Anonymkode: 0c4f8...42a
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #7 Skrevet 22. mars 2019 Være hjemme fra jobben, selvsagt. Du er syk, og om du ikke har noe på jobben å gjøre, så blir du hjemme. Jeg skjønner ikke helt problemet ditt? Har du ikke råd til å være hjemme uten lønn? Det er forhåpentligvis ikke mange dagene det er snakk om. Det er jo ingen grunn til å ha dårligere samvittighet for om du er hjemme uten sykepenger enn med sykepenger, heller tvert imot. Om du går syk på jobb, og ikke klarer gjøre jobben din, koster du arbeidsgiveren din penger helt unødig, siden de betaler deg lønn uten at du jobber ordentlig for det - og i tillegg kan du smitte kolleger så jobben må betale sykepenger for dem. Anonymkode: dc0b1...1f9
Gjest Albbas Skrevet 22. mars 2019 #8 Skrevet 22. mars 2019 Du er på femte uken ETTER ulønnet perm? Har altså jobbet minst 4 uker? Da har du rett på sykepenger (men ikke egenmelding, så kom deg til legen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå