AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Skrevet 22. mars 2019 Jeg har nylig startet i ny jobb (nyutdannet IT). Har allerede vert på 3.jobbreiser utenlands (1.uke hver gang) og en del jobbreiser på 1.dag. Er det noen regler angående hva en har krav på ved reiser i jobbforbindelse? Når jeg reiser utenlands er jeg ikke hjemme før lørdag kl.18 - Denne dagen får jeg ikke noen betaling for, da normal arbeidstid er mandag - Fredag 08.00 - 16.00. Jeg får heller ikke betalt over 7.5 t de dagene jeg reiser (uansett om det er utenlands eller innenlands). Har man rett på kompensasjon? Enten lønn eller avspasering? Anonymkode: 48663...0af
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #2 Skrevet 22. mars 2019 Jeg regner med at du lager reiseregning etter reisene? Slik at du får dekket reelle utlegg og/eller diett? Det er arbeidsgiver pliktig å dekke. Men om du tenker på kompensasjon i forhold til tiden du bruker utenfor ordinær arbeidstid er der bedriftens interne regler som gjelder. De fleste har vel slikt i en personalhåndbok. Der jeg jobber nå får vi ikke noe tid kompensert ved reiser med overnatting, kun ved dagsreiser i noen tilfeller. Ta kontakt ned HR avdelingen, de kan helt sikkert svare deg på hva du har krav på. Det er jobben deres. 😊 Anonymkode: 7a220...400
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #3 Skrevet 22. mars 2019 Hva står det i kontrakten din? Dessverre så får nok de fleste ingen betaling på reisene utenom ordinær tid. Noe som ikke er riktig i mine øyne, all tid skal betales. Fra du går ut av døra, til du er hjemme. Anonymkode: ae877...8fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå