AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Skrevet 22. mars 2019 Vet at dette er nok veldig individuelt, men når var du klar for jobb igjen etter en MA? Mulig jeg trykker meg ned, men har vært sykemeldt denne uken og tatt cytotec. Virker som at det meste er komt ut, men har fortsatt en del magesmerter og ekstremt trøtt og lite energi. Skal på kontroll pp mandag, men føler meg ikke klar for jobb enda.. Hvordan har dere andre gjort det? Anonymkode: 4a2e0...76c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #2 Skrevet 22. mars 2019 MA: abort på sykehuset lørdag, jobb neste mandag. Har også 3 SA i uke 5-8 og har gått på jobb som normal mandag-fredag, men husker ikke hvilken ukedag SAene skjedde lenger. Anonymkode: fb357...b36
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #3 Skrevet 22. mars 2019 Jeg tenker det greieste er å komme tilbake i jobb så snart smertene er håndterbare, siden det jo kan hende du får behov for å sykmeldes en lenger periode når/om spiren sitter, og da er det kjipt om man har nådd maksdato for sykepenger før permisjonen starter. Evt. er det også greit å ha sykepengerettigheter etter en eventuell baby er født i tilfelle man får skader eller en fødselsdepresjon slik at man burde sykmeldes, slik at mannen kan ta over permisjonen. Lykke til videre! Håper spiren sitter neste gang! Anonymkode: 4255a...128
Glød Skrevet 22. mars 2019 #4 Skrevet 22. mars 2019 Jeg hadde en MA i uke 11. Var sykemeldt i 2 uker etterpå, kroppen var i skikkelig ulage.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #5 Skrevet 22. mars 2019 2 SA. Første var jeg sykemeldt en uke. Hadde mye smårett og fikk omgangssyke samtidig. Andre jobbet jeg hele tiden, ønsket det selv. Anonymkode: 5ba6f...2a3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #6 Skrevet 22. mars 2019 Gått på jobb som vanlig etter alle 4 spontanaborter til tross for rester og Cytoteckurer. Anonymkode: 5282e...d8e
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #7 Skrevet 22. mars 2019 Mistet i SA i uke 12. Gikk fra småblødninger til kraftig blødning torsdag kveld, fikk komme inn på sykehuset fredag der det ble konstatert SA. Det meste hadde kommet ut av seg selv, så trengte ikke cytotec. Gikk på jobb som vanlig på mandag - på det tidspunktet følte jeg meg helt ok fysisk (blødningene hadde avtatt, hadde ikke vondt lenger), og det var godt å ha noe annet å fokusere på i stedet for å ligge hjemme og gråte. Glad jeg hadde helga å komme meg litt på, riktignok, tror ikke jeg hadde klart å gå på jobb dagen etter. Anonymkode: 3e032...41b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #8 Skrevet 22. mars 2019 TS her. Formen varierer nok fra person til person, men jammen må jeg si at dere er beintøffe alle sammen 💪😃 kommer ikke over hun siste som har hatt 4 SA og ikke vært en dag bort 😊 imponert. Jeg går rundt med konstante magesmerter og uggen mage. Smertene blir verre når jeg gjør ting i hjemmet som å rydde og ordne, så vil ta det med ro fremover 😊 Stå på damer. Krysser fingrene for dere alle og håper at det har løst seg eller løser seg ❤ Anonymkode: 4a2e0...76c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #9 Skrevet 22. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Formen varierer nok fra person til person, men jammen må jeg si at dere er beintøffe alle sammen 💪😃 kommer ikke over hun siste som har hatt 4 SA og ikke vært en dag bort 😊 imponert. Jeg går rundt med konstante magesmerter og uggen mage. Smertene blir verre når jeg gjør ting i hjemmet som å rydde og ordne, så vil ta det med ro fremover 😊 Stå på damer. Krysser fingrene for dere alle og håper at det har løst seg eller løser seg ❤ Anonymkode: 4a2e0...76c Jeg mistet under en ferie, og hadde derfor fri ca en uke etter det ble konstantert. Men så ble det litt komplikasjoner fordi jeg ikke ble kvitt så mye av cytotec og derfor ble satt opp til revisio en mandag. Var mentalt utslitt etter ukesvis med dette pågående og var sykemeldt i halvannen uke. Men da følte jeg meg klar til jobb igjen. Før alt var ute hadde jeg følelsene utenpå kroppen og var redd for å gråte annenhvert minutt. Kom til uke 11. Håper du får en god opplevelse på mandag, er alt ute føler du kanskje en trygghet for å komme tilbake til hverdagen igjen. Lykke til ❤️❤️ Anonymkode: 8baa4...42d
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #10 Skrevet 22. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Formen varierer nok fra person til person, men jammen må jeg si at dere er beintøffe alle sammen 💪😃 kommer ikke over hun siste som har hatt 4 SA og ikke vært en dag bort 😊 imponert. Jeg går rundt med konstante magesmerter og uggen mage. Smertene blir verre når jeg gjør ting i hjemmet som å rydde og ordne, så vil ta det med ro fremover 😊 Stå på damer. Krysser fingrene for dere alle og håper at det har løst seg eller løser seg ❤ Anonymkode: 4a2e0...76c Nei, det er ikke så mye å være imponert over. Gyn.pol på dagtid siste gang, dro på jobb etter konstantert SA med rester. Fikk med Cytotec og smertestillende hjem, tok de på ettermiddagen og gikk på jobb dagen etter. Blødde masse og hadde magesmerter, men hadde selv mange pasienter den dagen som jeg ikke ville avlyse konsultasjonene til. Skiftet bind hver 1.-2. time, tok Voltaren og Paracet. Hadde jo ikke blitt noe mindre vondt eller mindre leit om jeg var hjemme?! Anonymkode: 5282e...d8e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #11 Skrevet 23. mars 2019 Jeg tok cytotec en søndag morgen og jobb på mandag. Følte meg helt fin da. Legen på sykehuset sa at det var veldig uvanlig å bli sykemeldt. Mistet i uke 10. Hvis du får sykmelding er du nok en av unntakstilfellene og trenger noen dager. Jeg ønsket uansett ikke å måtte forklare eventuelle fravær for kollegaer. Anonymkode: b6a6f...f2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå