Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Min samboer har sagt at jeg bør prøve å slutte på p-pillen (yasmin) fordi jeg har noen veldige humørsvingninger. Jeg er litt enig i dette, men kvier meg litt for å slutte for hva skal jeg da bruke?? Jeg har lyst å fortsette på yasmin fordi den er så enkel å utsette mensen med. (jeg utsetter ofte 2 mnd) Hva skal jeg gjøre? Hva er mine alternativer?
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 Har du prøvd andre merker? Kan være at du tåler trefase-piller som feks Trionetta bedre? Eventuelt den nye pillen Cerazette? Kjæresten min mente også at jeg burde slutte med pillene (etter at jeg hadde prøvd _alle_). Og nå er han kjempeglad for at jeg gjorde det...jeg også. Merker at humøret er myyyye mer stabilt. Jeg har kobberspiral nå, fungerer veldig bra for meg. Det å ikke kunne utsette mensen er det største aberet, i tillegg til å ikke vite akkurat når man får det... Men alt i alt, så er det definitivt verdt det.
Gjest Formosiss Skrevet 17. april 2005 #3 Skrevet 17. april 2005 Prøv Loette? Denne bruker jeg. Er svært lik Yasmin, forskjellen er vel bare at helsesøster kan gi den ut (dersom hun/han har tatt et kurs). Virker som Yasmin vanndrivende, så du legger ikke på deg. Har brukt denne i snart 3 år og har aldri hatt bivirkninger :-)
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 (jeg er trådstarter) Jeg har prøvd Trionetta før yasmin, og jeg følte jeg ble litt deprimert og ustabil av disse. Men jeg synes det er så vanskelig å vite hva og hvorfor jeg er sånn. Kan hende jeg bare er en depresiv og sur person Jeg vet jo ikke om det skyldes p-pillene. Hva er disse cerazette for noe? Kan man utsette mensen med disse? Jeg har ikke fått barn, så spiral blir vel da ikke noe alternativ for meg.
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #5 Skrevet 17. april 2005 (trådstarter igjen) Kan man utsette mensen med Loette? (tenker da på lengre perioder)
Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2005 #7 Skrevet 18. april 2005 Med Cerazette skal man visstnok etterhvert miste mensen helt. Jeg har akkurat startet på dem, så kan ikke uttale meg (men mistet mensen på Trinordiol). Loette kjenner jeg ikke til.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 20. april 2005 #8 Skrevet 20. april 2005 Med Cerazette skal man visstnok etterhvert miste mensen helt. Jeg har akkurat startet på dem, så kan ikke uttale meg (men mistet mensen på Trinordiol). Loette kjenner jeg ikke til. Jeg har ikke akkurat mistet mensen av Cerazette, har brukt disse pillene i 7 uker, og har blødd i 5 av disse ukene. Hvis det ikke går over snart så blir jeg gal!
Snuppelure Skrevet 20. april 2005 #9 Skrevet 20. april 2005 Litt utenom tema her. Men hvorfor vil dere utsette mensen slik til stadighet? Vet at det er mange som driver med det i dag. Men er ikke det litt farlig? Eller i det minste usundt? bare lurer....
Gjest Formosiss Skrevet 20. april 2005 #10 Skrevet 20. april 2005 Jeg tror det skal gå bra å utsette med Loette, kjenner fler som har gjort det, bl.a. en som bare har mensen 3 ganger i året. Jeg har bare prøvd to ganger, og det funker ikke - funker ikke å utsette med andre ting heller for meg, tror kroppen min har en egen mekanisme som sier i fra at ting bare må ut, for prøver jeg så ender det med at jeg småblør guffe i en månede i stedet ;-)
Lula Skrevet 21. april 2005 #11 Skrevet 21. april 2005 Snakk med legen din om dette!!!! Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på ulike p-piller. Du må rett og slett bare prøve deg frem, i samråd med legen din. De fleste p-piller kan også brukes til å utsette mensen med dersom du har behov for det. Selv begynte jeg med Trionetta, og ble fryktelig ustabil av det. Byttet til Marvelon, og det har gått veldig bra. En annen vil sikkert si det motsatte, så det gjør deg ikke mye klokere. Snakk med legen din du!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå