Gå til innhold

Hvordan få noen til å like en? Flørte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jo kvelden allerede vært der, men jeg tenker at du legger for mye press på situasjonen. Du liker en du ikke kjenner enda. Da må jo cluet være å se om du egentlig liker han når du blir kjent med han. Målet bør ikke være å få han til å falle for deg, men å forsøke å bli kjent for å se om du liker han. Resten skjer av seg selv hvis det er gnist der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper
On 3/22/2019 at 9:14 AM, AnonymBruker said:

Hei. Nå har jeg vært ute av datinggamet en stund, etter å ha hatt kjæreste i flere år. Har gått gjennom et tøft brudd, men har endelig sett lyset i tunellen. Nå har det seg sånn at jeg har begynt å interessere meg litt for en fyr. Kjenner han nesten ikke, men jeg skal på fest hvor han også er snart. Det jeg lurer på er, hva kan jeg gjøre for å bedre sjansen for å gjøre han interessert? Jeg er såå dårlig på "flørting", og har egentlig aldri trengt å" flørte" noe, så dette blir helt nytt.. 

Jeg vet ikke om han er interessert at all tilbake, og i såfall er det fult mulilg han bare er ute etter et hook. Likevel føler jeg at jeg skal gi det et forsøk på å få han interessert i noe mer. Sist jeg så han snakket vi litt. Jeg satt og fiklet med noe som han la bort, også satt han og fiklet med hendene mine i et par minutter i stedet. Han lente seg på en måte også fremover når vi snakket sammen, men det kan ha vært fordi han ikke hørte meg godt nok. 

Håper noen kan komme med noen gode tips, for dette er jeg dårlig på!

Anonymkode: 67dc0...c8c

Han er nok interessert, men det er vanskelig å si hva han egentlig vil. Du får ta tiden til hjelp, og finne ut.

Sånn generelt tror jeg det er lurt å legge vekk ideen om at man kan få noen til å like en. Det innebærer å ha en viss kontroll over et annet menneske som man bare ikke har. Jeg tror det er bedre å tenke: "Hva kan jeg gjøre for at det motsatte kjønn skal finne meg attraktiv?". Det går på ting som hvordan man presenterer seg selv, hvordan man er som person, og hvilket liv man lever. Når man da presenterer en attraktiv versjon av seg selv får den man liker "take it or leave it". 

Litt off-topic, men jeg synes at mange kvinner har en for romantisert idé når det kommer til hvordan menn skal initiativ, og vise interesse. I alle fall hvis man ser det fra den normale mann sitt ståsted. Det virker som at flere mener at man virkelig skal like damen, og gjøre en romantisk tilnærming. Problemet, som de fleste menn ikke vil snakke høyt om (fordi det får en til å se dårlig ut) er at når man selv tar direkte initiativ til damer man liker, og finner attraktive så blir man stort sett avvist (Ser her helt bort i fra at damer tar initiativ). Det er bare en liten % andel av de man tar initiativ til som faktisk er interessert og tilgjengelige. Suksessraten er kanskje et sted mellom 15-25%, og det er hvis man er flink til å presentere seg selv. Menn som ikke har de sosiale ferdighetene, og antenne på plass har stort sett ikke sjans i det hele tatt, med unntak av de som "vinner i lotto" (Damen bare liker fyren for den han er, velger han, og styrer relasjonen mot en forhold) noe som faktisk skjer. Derfor er hele romantiseringen av det å ta initiativ til en dame en veldig dårlig idé fordi det eneste man oppnår med det er å bli investert i noen man ikke en gang kjenner. Man setter bare seg selv opp for skuffelse ettersom man mest sannsynlig blir avvist uansett. En av grunnene til at det å være en player funker så bra er fordi at det da blir tatt nok initiativ til at man sitter igjen med damer som er interessert. Litt småtrist at det er slik det funker, men det er sånn det er best å gå fram dersom man opplever at damer ikke tar initiativ først.  

Akkurat når det kommer til flørtingen så kan du tenke over ting som øyekontakt, smil og lett berøring. Det å stå nærme som enkelte nevner funker veldig bra, i alle fall på meg :ler: Noe damer har gjort på meg noen ganger er å stå nærme, og ta håret opp i hestehale for eksempel. Kanskje jeg bare er sær, men det funker. Jeg blir helt rar av det.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, McMary skrev:

Hvorfor katastrofe? Det hørtes jo ut som dere hadde litt kontakt, og nå skjønte han kanskje at du var litt interessert og det kan gjøre han interessert. Legge han til på facebook kanskje? Sende en melding om du vil være litt offensiv, selv om det ikke virker som du trives så godt i den rollen. Hvis han er veldig interessert tar han kanskje kontakt med deg. :) 

Katastrofe ble kanskje litt i drøyeste laget, men følte ikke at jeg kom noen vei da. Vi hadde jo øyekontakt osv, og jeg synes å huske at han smilte noen ganger mens vi hadde det + at han blunket den ene gangen. Da vi skulle inn en dør tok han også hånden nederst på ryggen min og geleidet meg inn døren - så han har jo tydeligvis ikke noe imot å ta på meg. Men jeg følte ikke at han var så interessert i å snakke med meg denne gangen. Det skal sies at han også unskyldte seg for å ikke være så aktiv på denne festen (eller noe i den duren, husker ikke helt hva han sa) fordi han var sliten. I tillegg til å ikke føle at han var så interessert, følte jeg kanskje også at han prøvde å "set me up" med kompisen hans. Og det verste av alt, har nå fått litt intrykk av at han nok er litt player - og det var nok der "katastrofe"-beskrivelsen kom fra. Så nå må jeg komme meg gjennom en "minikjærlighetssorg" tror jeg, haha, fordi jeg ikke tror han er interessert i det samme som meg. Typisk min flaks. Det var jo så koselig da han holdt meg i hendene osv forrige uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Minesveiper skrev:

Han er nok interessert, men det er vanskelig å si hva han egentlig vil. Du får ta tiden til hjelp, og finne ut.

Sånn generelt tror jeg det er lurt å legge vekk ideen om at man kan få noen til å like en.

Skjønner at det ble en litt dårlig beskrivelse av det jeg ville, jeg var såklart bare ute etter forslag til hvordan jeg kunne øke sjansen for å fremstå som attraktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Plutselig ble jeg veldig redd/usikker på om jeg tittet på han/fikk øyekontakt for ofte, og at han egentlig bare synes jeg var irriterende eller for mye. Ugh. Tror jeg bare skal glemme han. Vet ikke om jeg kommer til å møte han noe mer heller. Så synd. Synes det var så koselig å bli holdt i hendene av han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Plutselig ble jeg veldig redd/usikker på om jeg tittet på han/fikk øyekontakt for ofte, og at han egentlig bare synes jeg var irriterende eller for mye. Ugh. Tror jeg bare skal glemme han. Vet ikke om jeg kommer til å møte han noe mer heller. Så synd. Synes det var så koselig å bli holdt i hendene av han. 

Eller at smilet gan gav meg når han så på meg, bare var fake fordi jeg smilte til han først. Nei, han her må jeg bare legge fra meg. Blir gal av å tenke på alt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...