Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et firma har lagt ut to stillinger som jeg kunne tenke meg å søke på. Den ene er en lik stilling som den jeg har i et annet firma i dag, og der er jeg godt kvalifisert. Den andre stillingen, som jeg har mest lyst på, er hakket over dette - den andre stillingens overordnede, på en måte.

Jeg mener selv at jeg er klar for en slik stilling, men dersom jeg ikke får den har jeg likevel lyst på den andre. Bør jeg søke på begge? Eller bør jeg søke på den jeg har mest lyst på, og si at jeg også kan gjøre arbeidsoppgaver som i den første stillingen? Eller hvordan ville du ha gjort det?

Anonymkode: 0dda4...32a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk på begge, og skriv det som det er.

Anonymkode: 32e43...3a9

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at om du søker begge vil eg nevnt det, så de ser at du ikke bere søker blindt men oppriktig føler du kvalifisere til lederstillingen. 

Anonymkode: 2bedb...34b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt på størrelsen i firmaet. Er det et stort firma og utlysningene kommer fra ulike avdelinger med forskjellig kontaktperson ville jeg latt være å nevne det. Rett og slett fordi at å søke på den «høyere» stillingen kan få det til å se ut som om du er mindre motivert for den andre stillingen. 

Hvis sjansen er stor for at samme person(er) vil behandle begge søknadene så er det like greit å være ærlig og oppgi interesse for firmaet som grunn til at du søker på begge.

Anonymkode: f2679...2de

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Søk kun på stillingen du er mest  interessert i. Eg gjordet det samme en gang, var kvalifisert for begge stillingene, men rekruttering avslå min søknad pga at jeg søkte på begge. For når du kommer til intervju så må det kun handle om en stilling. 

Anonymkode: 24cb2...681

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips. Fristen går ut i dag, og jeg er fortsatt litt usikker.. men lener mot å kun søke den jeg har mest lyst på. Sannsynlig at rekruttering foretas av samme folk.

Anonymkode: 0dda4...32a

AnonymBruker
Skrevet

Er det bedriften selv eller et byrå som står for rekrutteringen? Jeg ville ha kontaktet dem og lagt det frem slik det er. Husk: bedriften er ute etter å finne best mulig kandidater til begge stillingene. Det er ikke i deres interesse å kvitte seg med så mange søkere som mulig.

Anonymkode: 216c3...dc6

AnonymBruker
Skrevet

Du bør søke på begge stillingene. Spesielt hvis det er i det offentlige - de kan ikke gi deg en jobb du ikke har søkt på. Jeg har vært i samme situasjon, og ble oppfordret av sjefen til å søke på begge stillingene, da de aldri visste hvem som ville søke - og arbeidsgiver sto friere til å fordele søkerne på de to jobbene avhengig av kvalifikasjonene til søkerne hvis jeg søkte på begge. 

Anonymkode: e7edc...617

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...