AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Skrevet 22. mars 2019 4åringen skal feire og jeg lurer på om 10 stk gjester i form av barnehagebarn er stusselig lite? Jeg orker ikke så mange og alle har invitert hele barnehagen ned et totalt kaos av 20 25 barn. Og en annen ting, godteposer, må det være masse innhold? Holder det med litt i form av kjærlighet, litt sjokolade, pastilleske , sånn ca 10 ting totalt. Anonymkode: f8519...da0 2
Hactar Skrevet 22. mars 2019 #2 Skrevet 22. mars 2019 Min erfaring er at det blir rikelig liv og røre med ti. Og godteposen trenger ikke være så stor. En liten godteposepause er imidlertid gull verdt når lydnivået står i taket og det fortsatt er tjue minutter til selskapet er slutt😄 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #3 Skrevet 22. mars 2019 10 stk er mer enn nok. Tror ofte det er bedre for bursdagsbarnet og. En godtepose trenger ikke inneholde så voldsomt mye. En sjokoladebit og noen biter til med noe. (Smågodt er genialt, billig på europris) hiv oppi en ballong og ett klistremerke, så er de fornøyde 😁 Anonymkode: 22366...37f 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #4 Skrevet 22. mars 2019 Og man trenger faktisk ikke godtepose. Her ble det ikke godtepose før hun ble 7 år. Ett år delte vi ut såpebobler, sånne små man får kjøpt på Nille. Stor stas og mye lek. Anonymkode: 9a58a...2f7 4
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #5 Skrevet 22. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4åringen skal feire og jeg lurer på om 10 stk gjester i form av barnehagebarn er stusselig lite? Jeg orker ikke så mange og alle har invitert hele barnehagen ned et totalt kaos av 20 25 barn. Og en annen ting, godteposer, må det være masse innhold? Holder det med litt i form av kjærlighet, litt sjokolade, pastilleske , sånn ca 10 ting totalt. Anonymkode: f8519...da0 Min 5 åring hadde 8 gjester. Det var passelig! Ikke for mye styr, bursdagsbarnet fikk tid til å leke med alle og det gikk ikke helt over styr 😁👌de kosa seg masse! Anonymkode: 83643...f67 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #6 Skrevet 22. mars 2019 Og godteposen høres bra ut! I godteposen fikk de sjokolade-gullmynter, sjokolademedalje, smurf og kjærlighet. Anonymkode: 83643...f67 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #7 Skrevet 22. mars 2019 10 stk er mye. Men pass på litt ang regler i barnehagen. Om du deler ut inbydelsene der har mange et krav om at alle på avdelingen/basen må inviteres. Alle eller ingen. Husker når jeg var lita inviterte jeg aldri så mange som 10 stk. Vi var ikke 10 stk å invitere (da inviterte vi enten hele klassa, eller bare jentene/guttene). Og godteposen innehold ofte en kjærlighet på pinne, en sjokoladebit, og fox. Aldri så mye som 10 ting oppi den. 4-5 ting holder i massevis. De får da kanskje kake og pølse eller noe også? Vi brukte ihvertfall det når jeg var ung. Ei lita flaske brus, kake, gele, og pølser/pizza. Og en liten godtepose med som sagt 4-5 ting i. Anonymkode: dd417...01b 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #8 Skrevet 22. mars 2019 Da eldste skulle bli 3 år var jeg en uke unna termin. Inviterte 3 barn som barnet kjente utenom barnehagen, med foreldre. Det var egentlig den fineste bursdagsfesten vi har hatt. Masse fin leking og gøy for dem. (Fire 3-åringer gjør litt uta seg de også.) Jo større de blir jo mindre kommer man utenom barnehage/skole på invitasjonslisten, men mitt tips er å holde det lite så lenge man kan. Det er ikke nødvendigvis sånn at jo større jo gøyere. Anonymkode: 13cfe...160 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #9 Skrevet 22. mars 2019 Ti er absolutt ikke få. Det er en ganske stor 4-årsdag. Helt unødvendig med hele barnehagen, men lurt å tenke på hvordan du deler inn. Det er f.eks greit å invitere en hel avdeling, alle av et kjønn på en avdeling eller alle av ett årskull. Anonymkode: f87da...122
GjestSiden2006 Skrevet 22. mars 2019 #10 Skrevet 22. mars 2019 Hele barnehagen er bare 20-25 barn? Det var da minste jeg har hørt om, er det bare en stor basebarnehage eller flere avdelinger? Man inviterer bare barna på avdelingen til bursdagsbarnet. Ikke alle kommer heller, så om du inviterer alle så kommer bare 10-15 stykker som oftest. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #11 Skrevet 22. mars 2019 10 er helt fint, men enten inviterer du hele avd., eller alle jenter eller alle gutter. Ikke plukk ut noen av barnehagebarna og la noe være igjen. Anonymkode: 499c6...8a7 2
Sylveon Skrevet 22. mars 2019 #12 Skrevet 22. mars 2019 10 stykker er ikke få, men hva snakker vi om? Inviterer du alle på avdelingen? Samme kjønn? Samme alder?
Gjest RødeFare Skrevet 22. mars 2019 #13 Skrevet 22. mars 2019 Jeg tenker det går helt fint å invitere færre enn alle, men at det er viktig at inndelingen er "upersonlig". Altså at grunnen til at du ikke blir invitert ikke handler om deg, men at du tilhører en eller annen kategori. Eksempelvis kan man invitere alle på den og den avdelingen eller alle i den og den lekegruppen eller alle som er født i 2015 på den avdelingen, etc. Også vanlig å kjønnsdele selvsagt, men det er jeg mindre fan av. Mine barn har venner av begge kjønn og det vil jeg gjerne oppfordre dem til å fortsette med.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #14 Skrevet 22. mars 2019 Jeg synes hjemmebursdag med 6-8-10 gjester er de aller beste, absolutt ikke stusselig. Her har jeg holdt unna godteposer i flere år da jeg synes det er noe stort tøys. Ungene får masse god mat og snacks når de er her, trenger ikke pakke med hjem. Vi har også kjøpt slike små såpebobleblåsere til alle gjestene, som de fikk når de kom, det var poppis og ga mye gøy lek. Så tok de dem med hjem om de ville. Anonymkode: 36b7e...1d0
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #15 Skrevet 22. mars 2019 Det holder med 10 stk. Trenger ikke være så mange heller. I godteposen som blir gitt ut her, er det kjærlighet på pinne, to gelegodteri og to sjokoladebiter. Det er mest stas å få posen. Ungene pleier ikke kaste seg over godisen egentlig. Anonymkode: abfd3...8d2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #16 Skrevet 22. mars 2019 Jeg bruker invitere gjester etter alder på bursdagsbarnet 🙂 erfaring sier at det er mer en nok! Nå blir lillebror fire og planen er å innviterte de fire han leker mest med.. godteposer regner jeg ikke med små barn har mye erfaring med enda, så legg lista lavt. Da sparer du deg for mye forventninger siden. Anonymkode: e70fa...24b
hopeful Skrevet 22. mars 2019 #17 Skrevet 22. mars 2019 9 timer siden, GjestSiden2006 skrev: Hele barnehagen er bare 20-25 barn? Det var da minste jeg har hørt om, er det bare en stor basebarnehage eller flere avdelinger? Man inviterer bare barna på avdelingen til bursdagsbarnet. Ikke alle kommer heller, så om du inviterer alle så kommer bare 10-15 stykker som oftest. Det kan absolutt være reelt. Vi bor på bygda, og nærmeste bhg her har rundt 23 barn. Det er 1 avdeling hvor alle 1-6 åringene går. Så på bygda kan dette være normalt. Men de barnehagene er små. Finnes også mye større i denne kommunen.
Minlillelykke Skrevet 22. mars 2019 #18 Skrevet 22. mars 2019 Høres veldig hyggelig ut ts. Vi hadde nylig bursdag for vår 4 åring, var 18 stk på lekeland. Vi ga godtepose med 6 ting i hver.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #19 Skrevet 22. mars 2019 Orker ikke å ha bursdagsfeiring for 4-åringen hjemme. Syns det er litt kleint å ha masse fremmede foreldre tråkkende rundt i vårt knøttlille hus. Er en introvert person. Det blir lekeland for å si det sånn 😅 Anonymkode: 6ed4d...938
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #20 Skrevet 22. mars 2019 Du bør i så fall invitere alle med samme kjønn, alle født samme år eller alle på samme gruppe/base/avdeling. Slik at ingen føler seg utelatt. Hvis ikke bør du invitere langt færre enn halvparten i en «kategori». Anonymkode: 299f4...df4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå