AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #1 Del Skrevet 22. mars 2019 Hvis jeg f.eks tapper vann i kjøkkenvasken for ta noe oppvask, så blir det vått i skapet under. Det samme når jeg setter på oppvaskmaskinen. Har prøvd å kikke under men jeg er ekstremt lite handy så jeg skjønner ikke sånne ting. Har hatt rørlegger her før men ha mente det ikke var noe galt. Er slitsomt å alltid måtte tørke opp under kjøkkenvasken, er dette vanlig altså? Er ikke bare litt vann, men det blir klissvått. Kjøkkeninnredningen ser virkelig ikke bra ut innvendig pga dette, men blir jo ekstremt dyrt å sette inn nytt kjøkken. Anonymkode: 7c7e9...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #2 Del Skrevet 22. mars 2019 Det er ikke normalt, nei. Sannsynligvis er det en pakning som er ødelagt. Enkelt å fikse selv, skru fra hverandre vannlåsen (og gjør den ren når du først har gjort det...). Finn den ødelagte pakningen, ta den med til en butikk som selger slikt, kjøp ny, sett den nye på plass og skru sammen igjen. Er gjort på 5 minutter. Eventuelt ring en handyman/-kvinne. Og mens du venter på hjelp setter du en bøtte e.l under den der bøyen på røret under vasken, så slipper du å tørke opp hver gang. Anonymkode: f1f6c...7ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. mars 2019 #3 Del Skrevet 22. mars 2019 Hvis man vet at man er ekstremt lite handy, åpner man ingenting og man skrur ikke ting fra hverandre, ikke en gang "bare for å se"; man tar bilder som bevis og ringer rørlegger som fikser det på forsvarlig vis en gang for alle. Ts: det skal ikke dryppe eller renne vann andre steder enn i vasken og i rørene, så her må du nok ringe en som kan det. Lykke til. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #4 Del Skrevet 22. mars 2019 Og for all del, skru av vannet først! Anonymkode: 236dd...b41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #5 Del Skrevet 22. mars 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg f.eks tapper vann i kjøkkenvasken for ta noe oppvask, så blir det vått i skapet under. Det samme når jeg setter på oppvaskmaskinen. Har prøvd å kikke under men jeg er ekstremt lite handy så jeg skjønner ikke sånne ting. Har hatt rørlegger her før men ha mente det ikke var noe galt. Er slitsomt å alltid måtte tørke opp under kjøkkenvasken, er dette vanlig altså? Er ikke bare litt vann, men det blir klissvått. Kjøkkeninnredningen ser virkelig ikke bra ut innvendig pga dette, men blir jo ekstremt dyrt å sette inn nytt kjøkken. Anonymkode: 7c7e9...665 Dette hørtes virkelig litt merkelig ut. Du har hatt rørlegger som ikke finner noe galt, men det er alltid vått under vasken ? Og du synes det er "slitsomt" å tørke opp, og kjøkkeninnredningen ser ikke bra ut ? Dette må jo være en spøk ? Ser ikke det bra ut inni skapet, har jo dette pågått en stund. Og ingen er så lite til stede at de lar slikt pågå over uker og måneder. Anonymkode: c5c59...77f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 22. mars 2019 #6 Del Skrevet 22. mars 2019 Det er selvfølgelig ikke normalt at det lekker, og iallefall ikke om det er så mye at innredningen får vannskader. Og ja, det kan bli dyrt sette inn nytt kjøkken, men det blir enda dyrere om du må bytte gulv og annet på grunn av vannskadene, spesielt siden det er veldig liten sjanse for at forsikringer dekker det når du har vært klar over lekkasjen en god stund uten å fikse den. At en rørlegger påstår alt er i orden er helt på tryne. Men som andre sier, det er godt mulig det er så enkelt som at det er en pakning som er ødelagt, og det kan fikses enkelt. Har du noen venner/bekjente som er mer handy? Eventuelt ring en annen rørlegger, for det skal selvfølgelig ikke være nødvendig tørke noe som helst under vasken grunnet lekkasje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 22. mars 2019 #7 Del Skrevet 22. mars 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Og for all del, skru av vannet først! Anonymkode: 236dd...b41 Det er avløpet det er snakk om her. Ingen behov for å stenge av vannet... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #8 Del Skrevet 23. mars 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette hørtes virkelig litt merkelig ut. Du har hatt rørlegger som ikke finner noe galt, men det er alltid vått under vasken ? Og du synes det er "slitsomt" å tørke opp, og kjøkkeninnredningen ser ikke bra ut ? Dette må jo være en spøk ? Ser ikke det bra ut inni skapet, har jo dette pågått en stund. Og ingen er så lite til stede at de lar slikt pågå over uker og måneder. Anonymkode: c5c59...77f Hva er galt med deg, hvorfor er du så frekk? Unnskyld at jeg spurte da, skal aldri spør om noe på KG igjen. Snakker du like frekt til andre også? Det er ikke alle som har like mye peiling på sånne kjøkkengreier vet du. Men du er ekspert eller? Ta deg sammen! Anonymkode: 7c7e9...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #9 Del Skrevet 23. mars 2019 På 22.3.2019 den 7.27, AnonymBruker skrev: Hvis jeg f.eks tapper vann i kjøkkenvasken for ta noe oppvask, så blir det vått i skapet under. Det samme når jeg setter på oppvaskmaskinen. Har prøvd å kikke under men jeg er ekstremt lite handy så jeg skjønner ikke sånne ting. Har hatt rørlegger her før men ha mente det ikke var noe galt. Er slitsomt å alltid måtte tørke opp under kjøkkenvasken, er dette vanlig altså? Er ikke bare litt vann, men det blir klissvått. Kjøkkeninnredningen ser virkelig ikke bra ut innvendig pga dette, men blir jo ekstremt dyrt å sette inn nytt kjøkken. Anonymkode: 7c7e9...665 Så langt unna normalt som det er mulig å komme. Hadde dere det slik i ditt barndomshjem eller andre steder du har bodd? Å ha stadig pågående lekkasje er uheldig for både kjøkkenskapet og naboene under. Fukt skaper mugg, fukt og mugg skaper helseproblemer. Hvorfor finner du deg ikke en litt mer seriøs rørlegger og får utbedret problemet før vannet spruter i hele kjøkkenet? Langsomt pågående lekkasje gir ikke rett til utbetalinger fra forsikring. Så her kan du få deg en knalldyr erfaring. Anonymkode: f10e4...c2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå