Gå til innhold

Auschwitz-museet til besøkende: - Stopp å posere på jernbaneskinnene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Auschwitz-museet til besøkende: - Stopp å posere på jernbaneskinnene

- Det finnes bedre steder å lære seg å balansere enn et sted som symboliserer deporteringen av hundretusener av mennesker til døden, skriver de.

https://www.dagbladet.no/nyheter/stopp-a-posere-pa-jernbaneskinnene/70898534

Er du enig med museet, eller klager de over en bagatel?

Anonymkode: 70926...a0e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ofte ungdommer som driver med dette. De er umodne og klarer ikke å ta innover seg grusomhetene som skjedde her.  De ville nok ikke oppført seg slik om de var 10 år eldre.  Det er min teori. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Det er upassende. Har vært på steder hvor folk tar upassende bilder. For eksempel smilende selfie foran hodeskaller etter Pol Pots grusomheter i Kambodsja. Det er respektløst. 

Anonymkode: 22392...a28

• Liker 1
Skrevet

Det at museet faktisk må ut mot dette, sier sitt. Direkte kvalmende å posere på den måten i Auschwitz. Fint at de sier ifra. Dessverre er det noe som sier meg at de som kan finne på å gjøre dette, ikke får med seg det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En manns tragedie er en annen manns komedie. 22. juli vil folk tulle med og det vil være uforståelig for oss, men ja. Kjempe trist for de som har kjempet og overlevd helvete. 

Anonymkode: 37d3b...993

Gjest lillemy36
Skrevet

Svært upassende. Mange av disse har tydeligvis ikke sett dokumentarer Osv fra stedene og den tiden. Jeg har sett masse og ville aldri tatt en selfie av meg selv på slike steder og spesielt ikke med et smil om munnen.... tragisk at folk oppfører seg sånn på sånne forferdelige steder huff 😓

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En manns tragedie er en annen manns komedie. 22. juli vil folk tulle med og det vil være uforståelig for oss, men ja. Kjempe trist for de som har kjempet og overlevd helvete. 

Anonymkode: 37d3b...993

Synes ikke du kan sammenligne 22 Juli med Holocaust.

Anonymkode: 70926...a0e

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor drar de dit med ungdomsskolen hvert år. Og har gjort det i rundt 20årF. aren min er lærer der, og er med hvert år, han sier de snakker om å slutte med turene nå fordi tenåringene driver på sånn som i eksemplene. Og det er relativt nytt. Da jeg var der for 15 år siden var det ingen der som tok selfies og tullet rundt. Hverken fra vår skole eller noen av de andre menneskene som var der. 

Anonymkode: efd72...e5f

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her jeg bor drar de dit med ungdomsskolen hvert år. Og har gjort det i rundt 20årF. aren min er lærer der, og er med hvert år, han sier de snakker om å slutte med turene nå fordi tenåringene driver på sånn som i eksemplene. Og det er relativt nytt. Da jeg var der for 15 år siden var det ingen der som tok selfies og tullet rundt. Hverken fra vår skole eller noen av de andre menneskene som var der. 

Anonymkode: efd72...e5f

For over femten eller tjue år siden så var det selvfølgelig ikke så mange smarttelefoner i omløp heller. Dermed var det ikke mulig å ta "selfies" hele tiden heller.    

Anonymkode: a063a...c3c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...