Mimin Skrevet 22. mars 2019 #21 Skrevet 22. mars 2019 Har fått pakker på feil butikk flere ganger med både posten og postnord. Har bare tatt kontakt med kundeservice og fått det levert på rett butikk. Ikke betalt noe ekstra for det 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #22 Skrevet 22. mars 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er avsender som tar den kostnaden. Men er huket du av på den butikken du ønsket den sendt til i bestillingen? Man får ofte opp flere alternativer. Om din butikk ikke dukker opp og har mypack så må,du kontakte avsender og be dem oppdatere systemet sitt slik at den butikken også kommer opp som leveringsalternativ. Anonymkode: 374b5...e4f Takk! Ja, jeg huket av på ønsket butikk før jeg betalte. Anonymkode: faa58...66f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #23 Skrevet 22. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Postnord sender ikke pakkene ut i feil butikker. Det er butikken som sender som ikke har oppdatert sitt system og sender feil informasjon til Postnord. Sorteringen av pakkene skjer kun på postnummer og om det ikke er oversendt rett elektronisk så går det galt fra avsender sender pakken fra seg. Den elektriske informasjonen de sender er koder som må være rett uavhengig av hva som står på lappene. Det er ikke enkelt for mottaker å skjønne dette, men hele systemet er avhengig av at elektronisk informasjon er riktig før de kommer inn i systemet. Med en gang pakkene hentes sorteres alt av et enormt anlegg som automatisk leser elektronisk informasjon og sender det til forskjellige containere som alle havner på ny terminal med samme sorteringssytem som sorterer alle pakkene til biler som er tidelt sine distrikter knyttet opp mot de kodene som er sendt inn elektronisk. Hver bil har et stort stativ med MyPack som er automatisk sortert og knyttet opp til «sin» butikk. Jeg vet det er frustrerende når pakken sendes til en annen butikk enn det du ville, og noen ganger sorteres det selvsagt feil, men det altså avsender som ikke har gjort det rett i utgangspunktet når det er noe som skjer gjentatte ganger. Om dere kontakter avsender og sier problemet så kan avsender kontakte postnord slik at de kan finne ut hva avsender sender som gjør at det blir feil i forhold til hva dere ønsker. Anonymkode: 374b5...e4f Da kan du som tydeligvis jobber i Post Nord forklare meg hvorfor Post Nord, da dette skjedde meg, ga meg beskjed om at pakken var sendt til et annet utleveringssted fordi utleveringsstedet jeg hadde valgt var «fullt». Utleveringsstedet de da mente det var innafor at jeg skulle hente ut pakken min fra lå godt over en times kjøring fra der jeg bor, selv om det er sikkert flere hundre utleveringsstedet som er nærmere. Dette mente for øvrig Post Nord at var mitt problem, da beskjeden jeg fikk var at dersom jeg ikke hentet ut pakken dit de hadde sendt den så ble den sendt i retur til avsender. Post Nord er helt elendige ! Anonymkode: d635e...6b3 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #24 Skrevet 22. mars 2019 3 minutter siden, Mimin skrev: Har fått pakker på feil butikk flere ganger med både posten og postnord. Har bare tatt kontakt med kundeservice og fått det levert på rett butikk. Ikke betalt noe ekstra for det Takk! Anonymkode: faa58...66f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #25 Skrevet 22. mars 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til og med i ordrebekreftelses-mailen fra nettbutikken sto det at pakken leveres til ønsket utleveringssted (navn på butikk som jeg selv valgte før jeg betalte). Men nå skjønner jeg at det uansett er nettbutikkens feil at pakken ble sendt til et helt annet utleveringssted, etter det dere skrev i tråden. Anonymkode: faa58...66f Jeg sier ikke at feil ikke kan skje, men skjer det gjentatte ganger så er det som oftest en feil i kodene. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Ja, jeg huket av på ønsket butikk før jeg betalte. Anonymkode: faa58...66f Da har det nok skjedd en feil. Skjer det gjentatte ganger mistenke jeg at det er noe feil i kodene. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan du som tydeligvis jobber i Post Nord forklare meg hvorfor Post Nord, da dette skjedde meg, ga meg beskjed om at pakken var sendt til et annet utleveringssted fordi utleveringsstedet jeg hadde valgt var «fullt». Utleveringsstedet de da mente det var innafor at jeg skulle hente ut pakken min fra lå godt over en times kjøring fra der jeg bor, selv om det er sikkert flere hundre utleveringsstedet som er nærmere. Dette mente for øvrig Post Nord at var mitt problem, da beskjeden jeg fikk var at dersom jeg ikke hentet ut pakken dit de hadde sendt den så ble den sendt i retur til avsender. Post Nord er helt elendige ! Anonymkode: d635e...6b3 Butikkene har rett til å nekte å ta imot pakker. Men om de gjør det så er det beste å ringe avsender med en gang slik at de kan få skrevet om kodene slik at den kommer til ny ønsket butikk. Problemet er at sjåføren ikke har lov å gjøre annet enn å returnere den til terminalen der den blir lagt inn igjen på anlegget og sorteres på nytt og da ender den opp i samme tur til damme butikk igjen og igjen og igjen. Får avsender beskjed så ringer vi direkte til sjåføren som tar pakken ut av bilen og leverer den til kjøreleder. Vi får da enten endret koden sammen med avsender, evt sendes den i direkte retur og avsender sender ny pakke til nytt utleveringssted. Vanligvis pleier det å ordne seg, men det må gjøres riktig. Anonymkode: 374b5...e4f 1
minienthe Skrevet 22. mars 2019 #27 Skrevet 22. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Om det skjer gjentatte ganger så er det noe feil i kodene for sorteringsanlegget sorterer automatisk oppi bokser til hver butikk. At det skjer en gang eller to kan selvsagt skje, men er det gjentatte ganger så er det noe galt i koden avsender sender postnord. Anonymkode: 374b5...e4f 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Til og med i ordrebekreftelses-mailen fra nettbutikken sto det at pakken leveres til ønsket utleveringssted (navn på butikk som jeg selv valgte før jeg betalte). Men nå skjønner jeg at det uansett er nettbutikkens feil at pakken ble sendt til et helt annet utleveringssted, etter det dere skrev i tråden. Anonymkode: faa58...66f Ikke ta kodefeil automatisk for god fisk. Dette med at pakker fra postnord havner på feil utleveringssted har skjedd meg flere ganger og det som har vært tilfelle hver bidige gang er at korrekt fraktseddel og utleveringssted har stått på merkelappen med strekkoder... De har derimot klart å lage en ny lapp og klistret oppå den korrekte og det er veldig tydelig at dette er gort manuelt. Humoren er at de på min nærmeste terminal er like forbannet og forvirret over denne praksisen som jeg er. Ut i fra det vi sporer opp så skjer dette på mottaksterminalen inn i landet i Oslo så det er heller ikke snakk om at butikken har nektet mottak pga fulle hyller. Det er forøvrig ikke bare jeg som opplever dette ut i fra hva jeg skjønner. Men hvorfor dette skjer må gudene vite men jeg har nå fått meg gode kompiser som tilbyr kaffe når jeg kommer innom for å rydde opp i pakkerot ved min terminal. Vår foreløpig siste teori er at noen på mottaksterminalen har et veddemål om hvor lenge de kan holde en pakke i gang med frakt hit og dit i systemet (velger å fokusere på det positive her for ikke å bli sprø). 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #28 Skrevet 22. mars 2019 22 minutter siden, minienthe skrev: Ikke ta kodefeil automatisk for god fisk. Dette med at pakker fra postnord havner på feil utleveringssted har skjedd meg flere ganger og det som har vært tilfelle hver bidige gang er at korrekt fraktseddel og utleveringssted har stått på merkelappen med strekkoder... De har derimot klart å lage en ny lapp og klistret oppå den korrekte og det er veldig tydelig at dette er gort manuelt. Humoren er at de på min nærmeste terminal er like forbannet og forvirret over denne praksisen som jeg er. Ut i fra det vi sporer opp så skjer dette på mottaksterminalen inn i landet i Oslo så det er heller ikke snakk om at butikken har nektet mottak pga fulle hyller. Det er forøvrig ikke bare jeg som opplever dette ut i fra hva jeg skjønner. Men hvorfor dette skjer må gudene vite men jeg har nå fått meg gode kompiser som tilbyr kaffe når jeg kommer innom for å rydde opp i pakkerot ved min terminal. Vår foreløpig siste teori er at noen på mottaksterminalen har et veddemål om hvor lenge de kan holde en pakke i gang med frakt hit og dit i systemet (velger å fokusere på det positive her for ikke å bli sprø). Så noen på denne terminalen er ute etter deg 😂 Neida, jeg vet at det ikke alltid er kodefeil. Noen ganger skjer det menneskelig svikt selvsagt. Har vært en del rare historier om pakker som av en eller annen grunn aldri kommer rett. Men det er mange fine historier også. Som f.eks en terminal der det var et lite sted som ikke fikk pakker mer enn et par ganger i uka. Og akkurat denne pakken inneholdt en ballkjole til en jente som skulle på sitt første ball. Jeg ringte kjørelederen om det var mulighet for noen å ta pakken med privat til butikken da denne lille jenta ville bli knust om kjolen ikke kom i tide. Ingen bodde i nærheten og det var en fredag. Da tok en av sjåførene og kjørte en times omvei på sin privattid og leverte pakken personlig til butikken og vi fikk en veldig fin mail av en rørt pappa som hadde vært så takknemlig da jenten fikk kjolen sin til den store kvelden sin. Det er nok en del kundebehandlere som kunne strukket seg litt for å yte den ekstra servicen. Jeg gjorde det iallefall så ofte jeg kunne. En gang reddet jeg til og med en liten bygd fra å bli strømløs da de trengte en del som hadde blitt værfast. Men det som oftest de negative tingene som får mest oppmerksomhet. Anonymkode: 374b5...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #29 Skrevet 23. mars 2019 Aldri hatt trøbbel med PostNord. Posten har derimot ved to anledninger å levere pakken til butikker på andre kanter av byen enn utleveringsstedet som er mitt «postkontor». Dette har vært forsendelser der muligheten for å velge utleveringssted ikke har vært til stede. Anonymkode: df323...4b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå