Gå til innhold

Når PostNord har fraktet pakken til feil utleveringssted....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når PostNord har fraktet pakken til feil utleveringssted, må jeg da betale gebyr for å få pakken levert på det utleveringsstedet som jeg krysset av for ved bestilling av varen i nettbutikk?

Anonymkode: faa58...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når PostNord har fraktet pakken til feil utleveringssted, må jeg da betale gebyr for å få pakken levert på det utleveringsstedet som jeg krysset av for ved bestilling av varen i nettbutikk?

Skjedde meg en gang. Kontaktet nettbutikken. De sa du skulle påse at pakken ble returnert til dem og skulle sende meg ny pakke. Fikk den nye pakken og litt senere fikk jeg den første pakken. 

Kontaktet nettbutikken på nytt og fikk beholde pakke nummer to fordi feilen ikke lå hos meg. Husker ikke innholdet men var noe skampoo/krem el. 

Anonymkode: 9d390...839

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja! Dette har skjedd meg mange ganger. Jeg har post i butikk som mottar PostNord, 30 sekunder å gå fra mitt hjem. Men postnord leverer ALLTID på en butikk 3 mil unna mitt hjem, i samme by. Jeg har ikke bil, og må derfor ta buss til denne butikken. PostNord er så ræva bedrift. 

Anonymkode: 7810b...421

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Dette har skjedd meg mange ganger. Jeg har post i butikk som mottar PostNord, 30 sekunder å gå fra mitt hjem. Men postnord leverer ALLTID på en butikk 3 mil unna mitt hjem, i samme by. Jeg har ikke bil, og må derfor ta buss til denne butikken. PostNord er så ræva bedrift. 

Hvorfor gir du postnord denne service? 

Når nettbutikkene ikke får tilbakemelding på hvordan kundene deres blir behandlet så kan de heller ikke gjøre noe for å forbedre servicen for oss alle. 

Men når momsen kommer på all netthandel så blir vel mengden pakker betydelig reduser? :sukk:noe som går utover mengder av arbeidsplasser. 

Anonymkode: 9d390...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Postnord sender ikke pakkene ut i feil butikker. Det er butikken som sender som ikke har oppdatert sitt system og sender feil informasjon til Postnord. Sorteringen av pakkene skjer kun på postnummer og om det ikke er oversendt rett elektronisk så går det galt fra avsender sender pakken fra seg.

Den elektriske informasjonen de sender er koder som må være rett uavhengig av hva som står på lappene. Det er ikke enkelt for mottaker å skjønne dette, men hele systemet er avhengig av at elektronisk informasjon er riktig før de kommer inn i systemet. Med en gang pakkene hentes sorteres alt av et enormt anlegg som automatisk leser elektronisk informasjon og sender det til forskjellige containere som alle havner på ny terminal med samme sorteringssytem som sorterer alle pakkene til biler som er tidelt sine distrikter knyttet opp mot de kodene som er sendt inn elektronisk. Hver bil har et stort stativ med MyPack som er automatisk sortert og knyttet opp til «sin» butikk.

Jeg vet det er frustrerende når pakken sendes til en annen butikk enn det du ville, og noen ganger sorteres det selvsagt feil, men det altså avsender som ikke har gjort det rett i utgangspunktet når det er noe som skjer gjentatte ganger. Om dere kontakter avsender og sier problemet så kan avsender kontakte postnord slik at de kan finne ut hva avsender sender som gjør at det blir feil i forhold til hva dere ønsker.

Anonymkode: 374b5...e4f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ps, av og til har ikke butikken du ønsker rett postnummer i forhold til hvor ditt postnummer er og sendes til det som kodene ser som din butikk. Det løses lett ved å oppgi postnummeret til den butikken du ønsker i ditt adressefelt. Det er litt juks, men det funker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Postnord sender ikke pakkene ut i feil butikker. Det er butikken som sender som ikke har oppdatert sitt system og sender feil informasjon til Postnord. Sorteringen av pakkene skjer kun på postnummer og om det ikke er oversendt rett elektronisk så går det galt fra avsender sender pakken fra seg.

Den elektriske informasjonen de sender er koder som må være rett uavhengig av hva som står på lappene. Det er ikke enkelt for mottaker å skjønne dette, men hele systemet er avhengig av at elektronisk informasjon er riktig før de kommer inn i systemet. Med en gang pakkene hentes sorteres alt av et enormt anlegg som automatisk leser elektronisk informasjon og sender det til forskjellige containere som alle havner på ny terminal med samme sorteringssytem som sorterer alle pakkene til biler som er tidelt sine distrikter knyttet opp mot de kodene som er sendt inn elektronisk. Hver bil har et stort stativ med MyPack som er automatisk sortert og knyttet opp til «sin» butikk.

Jeg vet det er frustrerende når pakken sendes til en annen butikk enn det du ville, og noen ganger sorteres det selvsagt feil, men det altså avsender som ikke har gjort det rett i utgangspunktet når det er noe som skjer gjentatte ganger. Om dere kontakter avsender og sier problemet så kan avsender kontakte postnord slik at de kan finne ut hva avsender sender som gjør at det blir feil i forhold til hva dere ønsker.

I nettbutikken jeg pleier å handle fra, kommer ikke min nærmeste butikk opp som et alternativ for å levere pakken dit. Mitt postnummer er det samme som butikken sitt. 

Jeg har ringt nettbutikken flere ganger, og sendt de mail. Men de sier at de kun kan levere pakker til den ene Prix butikken i byen. Alle andre har posten/bring.

Utenlandske nettbutikker som bruker PostNord, de klarer å sende pakkene til nærbutikken her jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I nettbutikken jeg pleier å handle fra, kommer ikke min nærmeste butikk opp som et alternativ for å levere pakken dit. Mitt postnummer er det samme som butikken sitt. 

Jeg har ringt nettbutikken flere ganger, og sendt de mail. Men de sier at de kun kan levere pakker til den ene Prix butikken i byen. Alle andre har posten/bring.

Utenlandske nettbutikker som bruker PostNord, de klarer å sende pakkene til nærbutikken her jeg bor. 

Men har den butikken mypack? Det er butikkene selv som velger om de vil utlevere mypack eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ps, av og til har ikke butikken du ønsker rett postnummer i forhold til hvor ditt postnummer er og sendes til det som kodene ser som din butikk. Det løses lett ved å oppgi postnummeret til den butikken du ønsker i ditt adressefelt. Det er litt juks, men det funker.

Takk for tips! :) Det ønskede leveringsstedet har samme postnr som meg. Det gale utleveringsstedet har et helt annet postnummer.

Takk for svar alle sammen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du jobber i PostNord regner jeg med.....? 

PostNord ER en dårlig bedrift. Selv når man bestiller julegaver første uken i november kan det hende de ikke rekker frem til jul..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ts, kommer til å unngå nettbutikker som sender med PostNord heretter. Jeg vil velge de som leverer med Posten, da det aldri er noe tull med Posten :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I Nederland kommer pakken på døren dagen etter man bestiller varen. Og passer ikke klær/sko og man vil bytte så gir man beskjed og dagen etter står en fyr på døren med riktig størrelse og tar med den første varen tilbake. Hadde det vært slik service her til lands skulle jeg gjerne handlet mye på nett. Desverre er det uendelig mye jobb og mye tapt tid ved å returnere varer og få nye her til lands. 

Dette skaper arbeidsplasser, øker nettsamfunn og gir fornøyde kunder.

Postlevering er utrolig tregt enkelte ganger. Til eksempel så bestilte jeg en pakke fra Hong kong og en pakke fra et firma som ligger fire mil herfra. De ble sendt samtidig. Pakken fra Hong kong brukte under 48 timer til min dør.  Innlandspakken tok ei uke til nærmeste postkontor.... 

Anonymkode: 9fdf0...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ts, kommer til å unngå nettbutikker som sender med PostNord heretter. Jeg vil velge de som leverer med Posten, da det aldri er noe tull med Posten :) 

Aldri noe tull...? Vært heldig du da..  

Anonymkode: 9fdf0...b1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, theTitanic skrev:

Du jobber i PostNord regner jeg med.....? 

PostNord ER en dårlig bedrift. Selv når man bestiller julegaver første uken i november kan det hende de ikke rekker frem til jul..  

Har jobbet der. Man blir ganske overrasket over hva som egentlig skjer bak kulissene fra avsender til mottaker når en ser hele prosessen. I de fleste tilfeller med mypack var det avsender som klusset eller at butikken kunden ønsker pakken til enten ikke hadde mypack eller at postnummer kodene gikk i kluss med distrikter. Jeg tipset alltid om å oppgi postnummeret til den butikken de ønsket i adressefeltet om pakkene ble sendt til en annen butikk. 

Og vi var sterkt i mot at pakker skulle leveres på døren. Mange kunder(avsendere) valgte den løsningen fordi det var billigere, men vi kunne bare levere utenfor postkasser/døren da vi ikke hadde nøkler til postkasser. Ble mye svinn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! :) Det ønskede leveringsstedet har samme postnr som meg. Det gale utleveringsstedet har et helt annet postnummer.

Takk for svar alle sammen :) 

Men du sier butikken ikke kommer opp som alternativ. Da har de enten ikke mypack eller så har avsender ikke oppdatert systemet sitt slik at dem butikken kommer med i deres leveringsalternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du bestiller varer så skal butikkalternativene komme opp. Om din butikk ikke kommer opp og har mypack så må avsender oppdatere systemet ditt slik at den butikken også kommer med i valgalternativer. Om ikke kan du endre postnummeret ditt til ønsket butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du sier butikken ikke kommer opp som alternativ. Da har de enten ikke mypack eller så har avsender ikke oppdatert systemet sitt slik at dem butikken kommer med i deres leveringsalternativer.

Joda, jeg valgte ønsket butikk, men pakket ble sendt til feil butikk. Ønsket butikk er utleveringssted for pakker fra PostNord, og jeg har hentet pakker der (levert av PostNord) fra andre avsendere tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er avsender som tar den kostnaden. Men er huket du av på den butikken du ønsket den sendt til i bestillingen? Man får ofte opp flere alternativer. Om din butikk ikke dukker opp og har mypack så må,du kontakte avsender og be dem oppdatere systemet sitt slik at den butikken også kommer opp som leveringsalternativ.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, jeg valgte ønsket butikk, men pakket ble sendt til feil butikk. Ønsket butikk er utleveringssted for pakker fra PostNord, og jeg har hentet pakker der (levert av PostNord) fra andre avsendere tidligere.

Om det skjer gjentatte ganger så er det noe feil i kodene for sorteringsanlegget sorterer automatisk oppi bokser til hver butikk. At det skjer en gang eller to kan selvsagt skje, men er det gjentatte ganger så er det noe galt i koden avsender sender postnord.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til og med i ordrebekreftelses-mailen fra nettbutikken sto det at pakken leveres til ønsket utleveringssted (navn på butikk som jeg selv valgte før jeg betalte). Men nå skjønner jeg at det uansett er nettbutikkens feil at pakken ble sendt til et helt annet utleveringssted, etter det dere skrev i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...