AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Jeg solgte en Grundig kassettradio på Finn.no i November. Den fungerte utmerket da jeg prøvde kassettspilleren- vi var flere som så at den fungerte- at alt fungerte slik den skulle. Problemet er at jeg først nå 5 måneder etter salget har mottatt klage fra kjøperen- som sier at spilleren ikke fungerte i det hele tatt - og hvor hun s\da uttrykker sin store skuffelse og anklager meg for å villedet henne til å kjøpe en defekt gjenstand. Jeg har solgt masse på Finn.no og aldri hatt en klage før nå denne fra denne kvinnen. Har andre erfart liknende- fått klage så sent i ettertid? Anonymkode: 9d877...5e3
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Uansett om den var i stand eller ikke ved kjøpstidspunktet, så er det for sent å komme med en slik reklamasjon nå. Selvsagt skulle kjøper ha testet med en gang (egentlig før kjøpet) og reklamert med en gang. Dette kan du ta helt med ro, vedkommende kommer ingen vei med dette. 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #3 Skrevet 22. mars 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg først nå 5 måneder etter salget har mottatt klage fra kjøperen- som sier at spilleren ikke fungerte i det hele tatt Lovtekten sier "uten ugrunnet opphold", noe som i praksis betyr 2-3 måneder fra feilen ble oppdaget eller burde bli oppdaget. At radioen ikke fungerer i det hele tatt burde kjøperen ha oppdaget den dagen kjøpet ble gjennomført. Kjøperen har ingen sak her. Anonymkode: ffd80...3e3 4
solmåneogstjerner Skrevet 22. mars 2019 #4 Skrevet 22. mars 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lovtekten sier "uten ugrunnet opphold", noe som i praksis betyr 2-3 måneder fra feilen ble oppdaget eller burde bli oppdaget. At radioen ikke fungerer i det hele tatt burde kjøperen ha oppdaget den dagen kjøpet ble gjennomført. Kjøperen har ingen sak her. Anonymkode: ffd80...3e3 Og uten ugrunnet opphold ville nok blitt vurdert som kortere enn 2-3 måneder i denne saken 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå