Gå til innhold

FRP-politiker kobler MDG og ungdommers miljøkamp til nazipropaganda

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ole Jacob Johansen kobler den unge miljøaktivisten Greta Thunberg sammen med en nazipropagandaplakat fra 40-tallet og datteren til Heinrich Himmler (som døde i fjor), for å vise at barn alltid er blitt brukt i propagandaøyemed. Fellesnevneren i bildene er altså samme type flette på alle tre bildene i montasjen.  Siv har nå gått ut med at dårlig oppførsel vil bli slått ned på. Slik brunmaling av politiske motstandere kan ikke være akseptabelt. Innlegget ble trukket tilbake ikke lenge etterpå.

Endret av VoS8592
Videoannonse
Annonse
Gjest Geirfuglen
Skrevet

Er vel ikke så overrasket. Det er mye grumsete holdninger i FRP.

Skrevet

Ufint å dra nazisme kortet. Ingen tvil!

Samtidig er det ikke bare greit for politikere å bruke barn til inntekt for sitt syn. Det hadde blitt et spetakkel om f.eks Høyre stilte opp en rekke barn med plakater som f.eks "Slutt å stjel min families penger" eller "La mamma bruke sin lønn selv" type politisk agitasjon for lavere skatt. KrF kunne sikkert utstyrt barn med plakater som "la lillesøster leve" i abortkampen.

Miljøsaker er også politikk hvor ingen sitter med alle svarene. Men det er tydelig at politikerne prøver å ta protestene til inntekt for sin sak. 

Bruk av barn i politikken er ikke bare enkelt.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Greta Thunberg er en mindreårig med en diagnose innen autismespekteret. Jeg velger å ikke kopiere alt det jeg har skrevet, linker bare til et annet innlegg. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1264161-greit-å-skulke-skolen-for-å-demonstrere-for-klimaet/?page=5&tab=comments#comment-23135811

Les spesielt nedre del av posten. Jeg mener med 100% sikkerhet at hun blir utnyttet. Commander sier det perfekt under her, se spesielt på det jeg har understreket. Ville det vært greitt? Dere må stille spørsmålet, om de som har motsatte meninger enn dere, skal få bruke de samme virkemidlene. Hvis ikke, er det bare hykleri.

For ordens skyld vil jeg si at det var feil å sammenligne med nazipropaganda. Fletter er ikke et uttrykk for høyreekstremisme.

18 minutter siden, Commander said:

Ufint å dra nazisme kortet. Ingen tvil!

Samtidig er det ikke bare greit for politikere å bruke barn til inntekt for sitt syn. Det hadde blitt et spetakkel om f.eks Høyre stilte opp en rekke barn med plakater som f.eks "Slutt å stjel min families penger" eller "La mamma bruke sin lønn selv" type politisk agitasjon for lavere skatt. KrF kunne sikkert utstyrt barn med plakater som "la lillesøster leve" i abortkampen.

Miljøsaker er også politikk hvor ingen sitter med alle svarene. Men det er tydelig at politikerne prøver å ta protestene til inntekt for sin sak. 

Bruk av barn i politikken er ikke bare enkelt.

Endret av ops2
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...