showgirl Skrevet 17. april 2005 #1 Del Skrevet 17. april 2005 Noen som har peil på hva det koster å lakke om en overfladisk ripe på 4x4 cm på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #2 Del Skrevet 17. april 2005 Om du går til din merkeforhandler, så skaffer de deg akkurat farven på bilen din. Vi kjøpte nå og det var to flasker. En farve og en klarlakk. Kom på vel 200 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 17. april 2005 #3 Del Skrevet 17. april 2005 Det billigste er å kjøpe lakk selv og flekke på. Det vil ikke bli helt perfekt men greit nok. Skal det gjøres skikkelig må du la et lakkeringsfirma gjøre det. Er det f.eks. på den ene døra du har fått ripe, vil de lakkere om hele døra. Dette gir det beste resultatet men det koster flesk. Tusenlappene flyr fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 17. april 2005 #4 Del Skrevet 17. april 2005 Hannen; blir det ok hvis man gjør det selv? Først fikk den hvite fine bilen min rosa prikker (!), og nå har den sånn "rust-stopp" (beige), og skal lakkes. Er små steinsprut-skader i fronten og en liten ulykke nesten bakpå "rumpa" (over hjulet). Blir det bra til slutt når man gjør det selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 17. april 2005 #5 Del Skrevet 17. april 2005 Hannen; blir det ok hvis man gjør det selv? Først fikk den hvite fine bilen min rosa prikker (!), og nå har den sånn "rust-stopp" (beige), og skal lakkes. Er små steinsprut-skader i fronten og en liten ulykke nesten bakpå "rumpa" (over hjulet). Blir det bra til slutt når man gjør det selv? Har konferert med gubben som har bedre greie på dette enn meg. Han sier at er det små flekker er greit å ta på lakk selv f.eks på små steinsprut. Er det større enn det blir det fort sjoldet og ikke helt fint. Er bilen gammel gjør det kanskje ikke så mye om resultatet ikke blir helt bra, men en nyere bil bør du kanskje få gjort det skikkelig. Men det er viktig at dere får lakkert skadene. Ellers kommer det div. forurensing inn i metallet slik at det ruster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vercetti Skrevet 18. april 2005 #6 Del Skrevet 18. april 2005 Åssn ripe er det snakk om? Går den beint inn til metallet? Eller er det en "hvit" stripe? Ikke sikkert det er nødvendig å lakkere opp, det kan hende det lar seg reparere med en god lakkbehandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
showgirl Skrevet 19. april 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 19. april 2005 Det er snakk om en overfladisk ripe® i lakken. Kom bort i noe da jeg skulle parkere i garasjen :veldigsur: Har en ny bil så har ikke lyst å få rust eller riper i den. Må vel bare ringe til merkeverkstedet å høre på pris.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
showgirl Skrevet 19. april 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 19. april 2005 Og det er blitt hvite striper ja..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 19. april 2005 #9 Del Skrevet 19. april 2005 Du bør nok få gjort noe med disse stripene siden det er en ny bil. Selv om ikke all lakken er borte så har det blitt et svakt punkt og det er lett for at det kommer rust der etter hvert. Hør på merkeverkstedet, de kan gi deg råd om hva du bør gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
showgirl Skrevet 19. april 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 19. april 2005 Har vært innom å spurt... Kom på ca 4000 kr :o :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 19. april 2005 #11 Del Skrevet 19. april 2005 Har vært innom å spurt... Kom på ca 4000 kr :o :evil: Kan jeg godt tenke meg. Må du lakkere om et stort område da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
showgirl Skrevet 19. april 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 19. april 2005 4x4 cm på bilen? Muligens mindre ... Yakk!! Skulle bare hatt en gammel bil man ikke trengte å være så nøye med egentlig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 19. april 2005 #13 Del Skrevet 19. april 2005 4x4 cm på bilen? Muligens mindre ... Yakk!! Skulle bare hatt en gammel bil man ikke trengte å være så nøye med egentlig..... Men de lakkerer vel ikke bare de 4x4 cm? De må vel ta hele området ( f.eks. hele skjermen hvis du har fått en liten ripe der)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå