Gå til innhold

til deg som bor på bygda

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er politikk viktig der, og er det egentlig noe som blir gjennomført? og hva er din personlige mening om hvem som har inntatt politiske rollene i bygda di? eller kan man si politikere er kun i veien for oppriktig samfunnbygging?

jeg personlig blir provosert av politikere, og ser ikke at politikere på bygda får gjennomført noe som helst. Eneste at dem i sine posisjoner klarer å skape skandaler. 

Anonymkode: 30410...461

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I min kommune har de fått gjennomført en hel masse! Flere nye skoler, nytt gamlehjem, opprustning av et svært slitt sentrum, støtte til gründere og næringsliv osv. Problemet er at nå har kommunen veldig dårlig økonomi - så her har kanskje politikerne fått til litt vel mye 😅

De som er med i politikken (ikke meg) er alle typer - noen flinke og noen ikke fullt så flinke, etter min vurdering. Felles for dem er at de nok ønsker det beste for plassen, og gjør sitt beste. Å være lokalpolitiker er en særs lite takknemlig jobb - så all ære til dem for at de gidder. 

Noen må jo bestemme hva som skal prioriteres og hvordan pengene skal brukes. Hva er alternativet til å ha lokalpolitikere? 

Anonymkode: f5ba4...086

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk her jeg bor er at de tar vervet sitt alvorlig og jobber sammen for at kommunen skal utvikle seg og forbli et godt sted å bo. De må ta vanskelige avgjørelser og er nok mye uenige, men holder seg saklige og får gjennomført mye.

Alle bryr seg om hva som skjer - om det gjelder å bygge ny skole eller utvide omsorgssenter, lage ny fotballbane, skisenter eller få lys i gatelyktene - dette er ting som er viktige for folk.

Det er nok en del som føler at man ikke har noe man skulle sagt, og det stemmer jo som ellers i livet - sitter man hjemme og klager får man ikke gjort så mye, men det kan man ikke klandre politikerne for.

Nå skal vi snart slås sammen med en mye større kommune, så da mister vi og våre politikere alt vi skulle ha sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Bygd og bygd. Er fra en liten kommune på rett i underkant av 10 000 innbyggere, men har bodd i en storby de siste årene, og jeg kjenner seriøst ikke igjen bygda når jeg kommer hjem. Jeg kaller det faktisk hjem selv om jeg ikke har bodd der på ni år. Et nytt hotell, ny videregående skole, nytt svømmebasseng, ny gamlehjem, kjøpesenter, nypusset ungdomsskole, nye veier (til og med en tunnel!!!), ny etablert hytte- og alpinområdet og andre ting som jeg ikke kommer på.

Om politikk er viktig? Sikkert ikke viktigere enn andre plasser? Vet ikke jeg. Men virker som om ting blir gjennomført. MEN, som økonom, så har jeg vært inne å sett på kommunebudsjettet, og det er lite inntekter og kommunen er belånt til randen.

Anonymkode: 7b78f...094

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...