Gå til innhold

Hvor viktig er utsikt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp med panorama utsikt over sjøen og byen. Under studiene og i de senere år har jeg bodd i mye rart uten utsikt. Det verste var når vinduene gikk rett inn i en mur to meter unna. Det merket jeg på psyken og trivselen faktisk. Hadde ikke trodd det har så mye å si, men det påvirket livskvaliteten så til de grader.

Nå skal vi kjøpe hus, og fin utsikt er et must have for meg. Huset kan gjøres mye med, men utsikten er som den er. 

Hvor viktig er utsikt for deg?

Anonymkode: a833d...d73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig. Jeg har utsikt til byen, men det er først og fremst det de nydelige solnedgangene jeg setter pris på. Og når månen er helt full og stor og rund som den er ikveld! Jeg har balkong og det hadde vært ille å sett rett inn i en vegg eller på en byggeplass. En gang håper jeg å bo et sted med sjøutsikt, det hadde vært på toppen av ønskelisten. 

Anonymkode: 1f679...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Veldig viktig for meg. Der vi bodde tidligere så vi bare rett inn i nabohusene, og jeg mistrivdes veldig. Nå ser vi ut på et skogholt, og fra verandaen ser vi utover byen og fjellene og vi ser solnedgangen. Jeg skulle gjerne hatt panoramautsikt fra stua, men det har vi ikke råd til hvis vi vil fortsette å bo så sentrumsnært. Jeg trives uansett en million ganger bedre nå, som jeg ser "skogen" (med fugler, ekorn og rådyr <3) fra stua, og har skikkelig utsikt fra verandaen.

Anonymkode: 7a14b...31f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke viktig for meg. Har bodd med fin, ok og ikke særlig utsikt. For meg er det andre ting som avgjør trivsel. Trivdes bedre der det var Ok utsikt enn der det var fin/fantastisk utsikt pga plassering av bolig i forhold til arbeid/studiested, samt selve boligen i seg selv.

Anonymkode: e98c4...f61

AnonymBruker
Skrevet

Utgangspunktet viktig, men utsikt=dyrere bolig. Velger heller større bolig enn fin utsikt. Leide et sted i Oslo med utsikt over store deler av byen, veldig flott å bare sitte å se ut av vinduet på alle bylysene.

Bor nå i et rekkehus med helt grei utsikt over dalen jeg bor, ingen spektakulær utsikt på noe vis, men ser langt ut mot åkre, skog og litt veier.

Anonymkode: 60510...7aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utsikt er viktig for meg. Opplevelsen av luft og fri utsikt til saltvann betyr mye. I den forrige leiligheten min hadde jeg en nydelig utsikt. Horisonten var pen.

Nå har jeg en utsikt jeg liker enda bedre; Utsikt ut over sundet. Salt sjø og luft. Det gir sjelefred.

Anonymkode: e9a36...20c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp med nydelig utsikt, var overhode ikke klar over det selv. Nå som voksen, er akkurat den utsikten det fineste jeg vet.  

Nå bor vi midt i byen, men heldigvis øverst, så vi ser mye himmel, og hustak og noen spir og slikt. Og mange naboer. 

Utsikt blir viktigere jo eldre jeg blir. Da jeg bodde på hybel i studietiden kunne jeg ikke bry meg mindre.

På hytta har vi flott utsikt, det var grunnen til at vi kjøpte akkurat der.

Anonymkode: ee263...af4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viktig, har nydelig utsikt til naturen og stort vann og flotte fjell. Elskee det, og fpr indre ro 

Anonymkode: 8794b...2b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Svært viktig for meg. Er selv oppvokst med sjøutsikt og kan ikke forestille meg å kjøpe/bygge hus uten en lignende utsikt. Er selv på boligjakt nå og venter til huset med den størrelsen og utsikten vi er på jakt etter dukker opp. 

Anonymkode: 2bbd6...ba3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fortryllende utsikt men utsikt er det da, på høyden over et skogsområde. Og denne utsikten betyr mye for meg. Jeg tar alltid en titt ut når jeg passerer vinduet, ser på været, trærne i vinden, skyer, dis, sol, regnbue. På kvelden hender det vi har en stor knallgul måne utenfor, og da slår jeg av lyset for å betrakte utsikten bedre. Utsikt har en utrolig stor betydning for kropp og sjel. 

Anonymkode: e6e4c...3db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg bor i Oslo.. Utsikt er teoretisk viktig men i praksis, uoppnåelig for meg, Det blir for dyrt og ikke noe jeg kan, eller kommer til å kunne, ta meg råd til i overskuelig fremtid. Og jeg er 38 år gammel med sivilingeniør-jobb og lønn. Men også familie og barn som trenger plass, og skoler, så kan ikke akkurat velge liten toroms på topp av en blokk. :) 

Anonymkode: 24944...272

• Liker 1
Skrevet

Her jeg bor nå har jeg veldig god utsikt. men for min del er det ikke viktig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig flyttet fra en grønn og frodig utsikt, til en mer bynær utsikt. Var veldig usikker på om jeg kom til å savne trærne , fuglekvitteret osv, men syns den utsikten jeg har nå er mer interessant. Det skjer mer utenfor vinduene mine nå, men det er mindre grønt. Så hva som er en grei utsikt vil vel variere litt både fra person til person, men også utifra hvilken andre preferanser man har. Da barna var små, var den grønne utsikten synonymt med at vi bodde rolig og trygt, den bynære utsikten nå, er synonymt med at jeg har valgt å flytte til et område som er mer praktisk med alt innen gådistanse.

Anonymkode: a5899...663

Skrevet

Er oppvokst med veldig god utsikt, men det var ikke noe jeg tenkte på engang idet jeg kjøpte egen bolig. 
Her jeg bor er ikke både utsikt og sentralt to kriterier som er mulig få oppfylt samtidig, jeg valgte sentralt. For meg er beliggenhet i forhold til fasiliteter mye viktigere enn utsikten. Det å kunne dra på shopping, kafe og ut på byen uten å ha behov for taxi eller buss, og samtidig ikke bo midt i sentrum var ting som var viktig for meg. 

Koser meg masse når jeg er hjemme hos foreldre på besøk og kan nyte utsikten, men savner den absolutt ikke i hverdagen ellers. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet

For meg er utsikt over sjøen og fjellene, veldig viktig. Så utsikt var et viktig kriterium da vi skulle flytte.

AnonymBruker
Skrevet
På 22.3.2019 den 1.06, Aragorn ll Elessar skrev:

Her jeg bor nå har jeg veldig god utsikt. men for min del er det ikke viktig. 

Da tar du den nok for gitt. Tror du ikke du hadde savnet den dersom du flyttet og så rett i en hekk, naboens vegg e.l?

Anonymkode: 4cc78...13a

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tar du den nok for gitt. Tror du ikke du hadde savnet den dersom du flyttet og så rett i en hekk, naboens vegg e.l?

Anonymkode: 4cc78...13a

Feil

AnonymBruker
Skrevet

Utsikten trenger ikke å være fantastisk, men det bør være litt himmel og litt grønt (om sommeren). Men her jeg bor nå er utsikten fantastisk, og det er ganske deilig.

Anonymkode: ddddd...3d5

AnonymBruker
Skrevet

God utsikt betyr ingenting om det er dårlige solforhold. Hadde ikke kjøpt meg ett sted hvor sola gikk ned tidlig selv om utsikten var fantastisk.

Anonymkode: 55dec...709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...