Gå til innhold

Hvor sent trener dere? (Og når legger dere dere?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å få det til etter jobb, men noen ganger nå tar jeg det om kvelden i stedet. Da kan klokka bli borti 21 før jeg kommer igang. Holder på en times tid. Er det ulemper med å trene så sent? Har ikke holdt på med akkurat denne rutinen så lenge (trening på kveld). Tenker på iforhold til søvnen.

Anonymkode: 86f32...2de

Videoannonse
Annonse
Gjest Tamsi
Skrevet

Jeg studerer, så jeg har veldig varierte dager. Trener kanskje før forelesning om jeg begynner sent, men vanligvis rett etterpå eller mot kvelden. I travle perioder blir det ofte en løpetur på natten for å bruke litt energi, og jeg er veldig glad i å løpe på natten. Det er som regel vindstille, man kan løpe på rødt lys og jeg sovner lett etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å ikke starte etter klokken 20. 21 vil jeg helst være ferdigtrent og aller helst ute av dusjen (våkner veldig av dusj).

Legger meg mellom 22-23.

Jeg opplever at det forstyrrer søvnen om jeg trener senere enn 21, men hvis du ikke har negative opplevelser med det kan du selvsagt fortsette med det.

Anonymkode: f0e80...94e

Skrevet

Jeg trener helst ikke om kvelden, da det forstyrrer søvnen min. Jeg må i så fall være ferdigtrent til kl 20. Legger meg rundt midnatt. 

Skrevet

Jeg trener senest klokken 20, da mellom en time og halvannen. Det er litt i det seneste laget synes jeg, for da er jeg sjelden ferdig dusjet og klar for seng før 23 (skal opp før 6, så det bør ikke bli seinere enn dette). Sover som en stein etter trening da, så det er deilig. 

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen senker temperaturen som en del av forberedelsen til natten og sovetid. Når man trener, øker temperaturen i kroppen, noe som kan føre til at kroppen blir forvirret og man kan få problemer med å sovne. 

Men hvor påvirket man blir av det er individuelt. Det må du kjenne på selv. 

Jeg har tre treninger i uken som slutter en time før jeg legger meg. Dette er med høy intensitet, så jeg er glovarm og dysvett etterpå, og så drar jeg rett hjem og dusjer, spiser, og legger meg. Jeg har ikke merket mer problemer med innsovningen enn på andre dager. Det jeg derimot plages med, er at jeg må opp om natten for å tisse, tiden kroppen har mistet mye salt, og når jeg har fylt på med væske etter trening er det alt for nært opp til leggetid. 

Anonymkode: 52078...d59

AnonymBruker
Skrevet

Mange kan nok slite med søvnen om de trener høypuls før leggetid.

Selv liker jeg å trene på dagen, mellom 9-12.

På kveldstid må jeg være ferdig til ca kl 20.

Anonymkode: 03d9c...0bb

Skrevet

Jeg sover så mye bedre etter en god treningsøkt, så jeg foretrekker å trene sent :P

Trener kl 20 på mandag og torsdag, og kl 17/15 på tirsdag og fredag. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må trene rett etter jobb. Kan ikke gå hjem og vente for da mister jeg motivasjonen. Så trener alltid kl 17-18. En gang fikk jeg ikke tid før kl.21, men da fikk jeg ikke sove når jeg la meg to timer etterpå.

Anonymkode: c2db5...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Trener enten kl 19 eller kl 20. Trener da mellom 30 og 60 minutter. Legger meg mellom kl 21 og kl 23. 

Jeg sliter generelt med søvn, men etter at jeg har begynt å meditere på kvelden så sover jeg godt uansett om jeg har trent rett før jeg legger meg eller ikke. 

Anonymkode: 1095d...9fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener før jobb, ca. 07.00. Da sover jeg sinnsykt godt på natten. Før jeg begynte å trene på morningen har jeg slitet utrolig mye med søvnen i over 10 år. Trener jeg etter jobb sover jeg ikke like godt selv om jeg står opp like tidlig. 

Anonymkode: 4c03b...684

Skrevet

Trener mellom kl 14:00 og 16:00. Trener jeg på kvelden får jeg problemer med å sove. Tror det gjelder for de fleste som trener sent. Legger meg mellom kl 24:00 og 24:30. Som regel da🙂

AnonymBruker
Skrevet

Trener på kvelden, sånn at trening og dusj blir det siste jeg gjør før jeg legger meg. Trener ofte i 21:00-23:00-tiden, noen ganger før, andre ganger senere. Skulle gjerne vært litt tidligere, sånn at jeg kunne lagt meg litt tidligere, men det å trene forholdsvis sent er et bevisst valg fordi jeg ikke ønsker å havne spisende i sofaen etter trening. Legger meg vanligvis mellom 23:15-00:15. Sovner raskt og sover godt etter trening. Har tidvis trent hardt før leggetid for å få sove, særlig da jeg hadde en jobb jeg hatet.

Anonymkode: e66ef...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...