Grooo Skrevet 17. april 2005 #1 Skrevet 17. april 2005 Etter å ha lest "Hvor mange personer har du på din msn-liste?" Skjønner ikke de som bruker det så ofte' date=' jeg synes det blir for intenst og tidkrevende å chatte. Med KG kan jeg jo gå til og fra, ingen som sitter og venter på svar i andre enden.[/quote'] Sånn er da MSN også, i alle fall for meg... Ingen som forventer at jeg svarer med en gang og jeg forventer heller ikke svar. Maskina mi er alltid på og jeg er alltid logget på MSN, men sitter da ikke ved pcen hele tiden for det. Slik er det for mange av vennene mine også, så er det noe jeg lurer på eller vil fortelle dem så sender jeg en melding via MSN og så ser de den neste gang de slår seg ned ved pcen. Når jeg har en samtale med noen på MSN er det veldig skjelden den avsluttes med "hadet-fraser", som regel bare glir den over av seg selv, man merker når den andre begynner å bli opptatt med noe annet, ikke har tid til å prate mer eller forsvinner.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. april 2005 #2 Skrevet 17. april 2005 I begynnelsen var det jo veldig stas med MSN og annet IM. Nå bruker jeg bare det når jeg skal spørre om noe eller noe sånt. Hender ikke så ofte at jeg "skravler" over msn.
Samantha Skrevet 17. april 2005 #3 Skrevet 17. april 2005 Nei, det forventar eg ikkje. Sjølv er eg ofte "borte", uansett om eg er her eller ikkje, og svarar kun dei eg gidder å snakke med. Og uansett om eg er pålogga er det ikkje sikkert at eg sit ved datamaskina. Trur det samme gjeld for mange av dei eg har på mi liste og. Eg skriv til dei, og dei svarar når dei kan/vil. Det fungerar finfint! :-) Ser i alle fall ikkje på msn som "stress", kun en genial måte å prate med vennar og bekjente på.
Gjest Formosiss Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 Jeg forventer ikke dette heller, men av og til blir det sånn. Kommer litt an på hva jeg driver med ellers :-)
Gjest lilletroll Skrevet 17. april 2005 #5 Skrevet 17. april 2005 Jeg har bare 4 personer på min MSN, og når jeg snakker med dem snakker jeg med dem på samme måte som om det skulle være en tlf samtale - altså kontinuerlig. Eneste unntak er om jeg sitter på jobben, for da har jeg ikke mulighet til å snakke kontinuerlig.
shagma Skrevet 17. april 2005 #6 Skrevet 17. april 2005 Jeg skriver med alle 34 på lista mi jevnlig, men ingen forventer vel at man skal svare hele tiden, med én gang, hver eneste gang? Ingen av mine venner har det sånn i hvert fall. Jeg svarer om jeg kan, og kan jeg ikke, så sier jeg det. Pleier å endre på "navnet" mitt hele tiden jeg da, og skriver der hva jeg holder på med hvis jeg er opptatt. Eksempel: Shagma (skriver oppgave) Så skjønner alle at jeg ikke har tid liksom. Det funker bra for meg og mine venner.
samboer87 Skrevet 17. april 2005 #7 Skrevet 17. april 2005 snakker ikke med alle 92 på min liste (hadde tatt sin tid )snakker med noen som om det skulle være en tlf samtale og noen bare overfladisk det varierer...har dessuten også webcam...bruker som regle å stå på borte og se hvem som kommer på snakker osv å snakker med dem jeg selv vil....forventer vell svar med en gang:P
Cronos Skrevet 18. april 2005 #8 Skrevet 18. april 2005 Her brukes MSN (og IM generelt) som en slags SMS som man ikke forventer seg umiddelbart svar på. Jeg bruker det til meldinger av typen "Har du sett den filmen?" og "SKal du være med og grille", så kommer det svar inn etterhvert når vedkommende ser det. Og hvis vi begge sitter online, så kan det hende det blir en liten chat. Og så brukes den til å sende små filer frem og tilbake. Bilder og sanger og sånt.
aline Skrevet 18. april 2005 #9 Skrevet 18. april 2005 forventer det ikke selv, men føler av og til at det forventes fra noen av de på lista... så det hender jeg setter meg "borte" selv om jeg er på, bare for å faktisk kunne bruke maskinen uten å bli forventet svar fra hele tiden. synes det virker som det er større forventninger på msn en det er på sms, på msn ser man jo liksom om man er på eller ikke, og da virker det som om noen mener at man SKAL svare så fort som mulig, ellers "vil du ikke prate med meg?" ... har ikke mange som er slik men ett par. synes det blir fryktelig slitsomt. de fleste sender bare når det passer.
Gjest en gjest Skrevet 18. april 2005 #11 Skrevet 18. april 2005 Bruker MSN mer som et privat chatterom, så ja, jeg forventer svar rimelig kjapt. Ikke arti' å chatte med noen som er rimelig "døde". Men så har jeg få bekjente i kontaktlisten, mest gode bekjenter(?) og venner.
Rio Skrevet 18. april 2005 #12 Skrevet 18. april 2005 Forventer vel egentlig svar fra de som er pålogget ja. Og om det blir intensiv prat, det kommer an på hvem det er og når på døgnet. Som oftest mer prat om kveldene før leggetid. Andre ganger bare korte fraser, og ingen gidder og så 'hade'.
Rio Skrevet 18. april 2005 #13 Skrevet 18. april 2005 Forventer vel egentlig svar fra de som er pålogget ja. Og om det blir intensiv prat, det kommer an på hvem det er og når på døgnet. Som oftest mer prat om kveldene før leggetid. Andre ganger bare korte fraser, og ingen gidder og så 'hade'.
Gjest GreenSky Skrevet 19. april 2005 #14 Skrevet 19. april 2005 forventer det ikke selv, men føler av og til at det forventes fra noen av de på lista... så det hender jeg setter meg "borte" selv om jeg er på, bare for å faktisk kunne bruke maskinen uten å bli forventet svar fra hele tiden. Samme her. Ble faktisk msn-dramaskrik med ei venninne forleden. Har en gammel barndomsvenninne (kaller henne A) som er veldig masete på msn. Selv om jeg setter meg på opptatt, er A der, og fører enveissamtaler med meg likevel. Så jeg begynte å blokke henne, og løste opp blokken i perioder når jeg orket å snakke med henne. Vel, en annen venninne, B, spurte meg en dag om jeg hadde blokket A, og at A var veldig lei seg. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, så jeg sa ja, men at jeg ikke visste hvorfor jeg hadde blokket A, og at det sikkert var en feil jeg hadde glemt å ordne opp i. Sendte også A en mail, hvorpå jeg fikk svar at hun aldri ville snakke med meg mer. :o Men ja... Chatter på msn når jeg orker, men det er ikke alltid jeg gjør det/svarer tilbake. Dessuten har jeg veldig mange på lista mi, så det hadde blitt mye å chatte med alle hele tiden.
aline Skrevet 19. april 2005 #15 Skrevet 19. april 2005 skjønner ikke hvorfor man må være tilgjengelig hele tiden? det er det samme med telefonen, har man, så får man pent være tilgjengelig, og har man pc hjemme, så får man pent være tilgjengelig på msn. og nåde den som faktisk BRUKER pc'n uten å kanskje ha lyst til å skravle med noen bare fordi man er pålogget...... har IKKE mange på lista mi, og er meget skeptisk til å få mange på lista også, enda fler som vil forvente at jeg snakker med dem til enhver tid jeg skrur på datan? :-?
Gjest Seleena Skrevet 19. april 2005 #16 Skrevet 19. april 2005 Nei, MSN er ikkje stress. Eg snakkar med dei eg orkar å snakke med. Sjølv om eg har nermare 60 på mi liste, så er det sikkert 40 stk eg ikkje snakka med på fleire månadar og 10 stk eg aldri snakkar med. Einaste når eg loggar meg på og fleir kjem inn for å høyre korleis det går....tørrprate. DET likar eg ikkje! Men må jo svare dei då. Kan jo ikkje logge på, og så setje på "borte" med ein gong
Theo Skrevet 19. april 2005 #17 Skrevet 19. april 2005 Det varierer. Det er liten vits i å snakke med helt fraværende folk på MSN - da er det bedre å ta en kjapp telefon, eller sende en SMS. Jeg er jo veldig fraværende ofte selv, men da pleier jeg å sette meg på Away eller Busy. Når jeg er "åpen", er jeg klar for å snakke fortløpende. Det forventer jeg at andre også er (automatisk), men jeg har jo skjønt at ikke alle er enige i det - og jeg vet hvem som er fraværende og hvem som ikke er det. Det er så klart helt greit. Man kan da ikke forlange at folk skal bruke MSN hvis de ikke har lyst. :o
Gjest GreenSky Skrevet 19. april 2005 #18 Skrevet 19. april 2005 enda fler som vil forvente at jeg snakker med dem til enhver tid jeg skrur på datan? :-? tja... Skal ikke se bort i fra at en del ville forvente det, i alle fall.
Gjest Embla s Skrevet 19. april 2005 #19 Skrevet 19. april 2005 skjønner ikke hvorfor man må være tilgjengelig hele tiden? det er det samme med telefonen, har man, så får man pent være tilgjengelig, og har man pc hjemme, så får man pent være tilgjengelig på msn. og nåde den som faktisk BRUKER pc'n uten å kanskje ha lyst til å skravle med noen bare fordi man er pålogget...... har IKKE mange på lista mi, og er meget skeptisk til å få mange på lista også, enda fler som vil forvente at jeg snakker med dem til enhver tid jeg skrur på datan? :-? Så enig! Har kuttet ut msn jeg. Ble for mange endeløse og meningsløse samtaler..
Gjest seroxata Skrevet 19. april 2005 #20 Skrevet 19. april 2005 gæh, synes det fort blir stress med msn jeg... sjeldent jeg gidder logge meg på, for uansett om jeg setter på opptatt, så sitter folk der og kjører enveissamtaler med seg selv, og begynner å sende meg nudge om jeg ikke svarer, og deretter sutrer de igjen.. jeg orker ikke snakke så mye på msn, synes helt ærlig det er litt kjedelig i lengden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå