Gå til innhold

JEG TROR JEG HAR BRUKKET LÅRBEINET.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Idag var jeg på skolen også løp jeg fra en jente og plutselig fikk jeg knærene til en gutt rett i lårene mine og hoppet helt til tuttiheita. Jeg lå der i pain altså jeg hadde det veldig vondt. Jeg kan gå men når jeg presser på der det er hovent gjør det ekstremt vondt

Anonymkode: cfe46...4ff

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1264952-jeg-tror-jeg-har-brukket-l%C3%A5rbeinet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har 99,99% sikkert ikke brukket lårbenet. Da hadde du ikke kunnet gå. Du har slått deg kraftig. At det gjør vondt å trykke på der man har slått seg er normalt. Er du i tvil: ring legevakten og forklar hva som har skjedd. Spør om du bør komme så de får tatt en kikk på deg. Trolig vil de si at du må ta det med ro til i morgen og se hvordan det er da. 

• Liker 7
AnonymBruker

Hadde du hatt lårhalsbrudd så hadde du nok ikke klart å gå på foten. 

Ved lårhalsbrudd blir også den foten som har brukket lårhals kortere enn den andre. 

Du har nok bare fått deg en saftig smell, ei real lårhøne. Kan være vondt nok det 

Anonymkode: bbcf9...5d5

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde du hatt lårhalsbrudd så hadde du nok ikke klart å gå på foten. 

Ved lårhalsbrudd blir også den foten som har brukket lårhals kortere enn den andre. 

Du har nok bare fått deg en saftig smell, ei real lårhøne. Kan være vondt nok det 

Anonymkode: bbcf9...5d5

Lårhalsbrudd og lårbeinsbrudd er 2 forskjellige ting. TS har ganske sikkert ingen av delene og ihvertfall ikke lårbreinsbrudd. Lårbeinet er et svært bein og det kreves høyenergiskade (trafikkulykke f.eks) eller at man har beinskjørhet for å få brudd her. 

Anonymkode: c7022...05f

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker

Du har garantert ikke brukket lårbeinet, da hadde du ikke klart å gå på det. 

Du har nok forslått musklene, det kan være vondt nok. Er du i tvil så går du selvfølgelig til legen.

Anonymkode: 846db...0c8

Hvis du har brukket lårbeinet eller lårhalsen, så vil det beinet du eventuelt har skadet bli kortere enn det andre og foten vil peke utover. Har aldri hentet en pasient da jeg jobbet i ambulansetjenesten som ikke hadde de symptomene.
Lårhøne er nok mest sannsynlig.

• Liker 1

Jeg synes det er en uting at man skal rådes til å dra på legevakten i tide og utide. Legevakten er til for akutte tilfeller som ikke kan vente. Altså av en viss alvorlighet.

Hvis man har helsebekymringer går man til FASTLEGEN og lar legevakten bruke ressursene sine på alvorlig sykdom. Altfor mange går på legevakten av bekvemmelighetsgrunner. 

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, isw said:

Jeg synes det er en uting at man skal rådes til å dra på legevakten i tide og utide. Legevakten er til for akutte tilfeller som ikke kan vente. Altså av en viss alvorlighet.

Hvis man har helsebekymringer går man til FASTLEGEN og lar legevakten bruke ressursene sine på alvorlig sykdom. Altfor mange går på legevakten av bekvemmelighetsgrunner. 

Rådene er vel å ringe legevakt. Legevakta kan også si at man skal vente og ringe legen.

Anonymkode: 03690...6e7

• Liker 2
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rådene er vel å ringe legevakt. Legevakta kan også si at man skal vente og ringe legen.

Ringe legevakt er OK, men det er ikke det flesteparten av rådene her sier. 

Jeg mener at sykdommer som forkjølelse, influensa, diverse halsbetennelser, ørebetennelse, milde og moderate smerter, kvalme, forstuelser, angst og muskelsmerter diverse steder ikke har noe på legevakten å gjøre, såfremt man ikke er ekstremt dårlig. 

Endret av isw
  • Liker 3
AnonymBruker
4 minutter siden, isw said:

Ringe legevakt er OK, men det er ikke det flesteparten av rådene her sier. 

Jeg mener at sykdommer som forkjølelse, influensa, diverse halsbetennelser, ørebetennelse, milde og moderate smerter, kvalme, forstuelser, angst og muskelsmerter diverse steder ikke har noe på legevakten å gjøre, såfremt man ikke er ekstremt dårlig. 

Og er det Oslo så er legevakt rett sted om man lurer på om det er brudd. 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker

Hadde du brukket lårbeinet, hadde du selvfølgelig ikke klart å gå hjem fra skolen i dag på egne bein...

Og det er en god ide å kutte ut den "ropingen" med store bokstaver i overskriften for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Hele setninger med store bokstaver er en uting på internett og forum uansett.

Anonymkode: c04ee...d62

• Liker 1
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og er det Oslo så er legevakt rett sted om man lurer på om det er brudd. 

Men nå er ikke dette et brudd, da hadde ikke TS klart å gå på beinet. 

Selvfølgelig skal man kontakte legevakten om man mistenker brudd. Men man er ikke i tvil om man har brukket lårbeinet. 

Anonymkode: 846db...0c8

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg har brukket lårbeinet. Jeg skal love deg at du ikke kan gå. Jeg kunne ikke en gang flytte meg en millimeter før ambulansen kom og ambulansefolkene hadde satt 2 sprøyter med smertestillende. Først da kunne de flytte meg over på båra. Lårbeinet er forresten kroppens sterkeste knokkel. Skal litt til for å brekke. 

Anonymkode: fe98a...dc0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...