Tussilussi86 Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 (endret) Hei! Jeg testet meg med graviditetstesten RFSU i dag tidlig. 10 dager siden inseminering og maks fertilitet. Forventet menstruasjon er 26 mars. Jeg så en rød strek på testen i dag tidlig, og jeg fikk bekreftelse på dette i forum. Jeg ville ta en til og gikk ned for å kjøpe. Testet på nytt med 4 timers urin. Da var streken borte! Kan dette være normalt, når det er såpass tidlig? Kan testen kun gi utslag på morgenurin eller kan det faktisk hende at jeg ikke er gravid? Venninna mi sa at strek er strek... Men jeg er så nervøs nå, og trenger sårt litt svar... Er jeg gravid eller er jeg ikke? Takk for svar ❤️ Endret 21. mars 2019 av Tussilussi86
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 Kan ikke si om du er gravid eller ikke, det er det bare en test/prøve som kan. Kan være for tidlig å teste med noe annet enn morgenurin. Dette kommer jo helt an på HCG nivået. Jeg vil anbefale deg og teste på morgenurin og kanskje vente et par dager. Vet det er liten trøst men er ikke stort annet å gjøre på dette tidspunkt. Masse lykke til ♥️ Anonymkode: 24e52...662 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Ta en ny test. Jeg fikk også strek så ingen strek. Så testen viste falsk positiv. Så det kan skje. Strek er strek, men når man får en negativ så er sannsynligheten stor for det motsatte. Så test igjen på morgenurin. Anonymkode: f65a9...e7b
Tussilussi86 Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta en ny test. Jeg fikk også strek så ingen strek. Så testen viste falsk positiv. Så det kan skje. Strek er strek, men når man får en negativ så er sannsynligheten stor for det motsatte. Så test igjen på morgenurin. Anonymkode: f65a9...e7b Nå blir jeg jo enda mer stresset 😭😵 Håper virkelig ikke jeg har falsk posetiv 😣😭
Tussilussi86 Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke si om du er gravid eller ikke, det er det bare en test/prøve som kan. Kan være for tidlig å teste med noe annet enn morgenurin. Dette kommer jo helt an på HCG nivået. Jeg vil anbefale deg og teste på morgenurin og kanskje vente et par dager. Vet det er liten trøst men er ikke stort annet å gjøre på dette tidspunkt. Masse lykke til ♥️ Anonymkode: 24e52...662 Jeg ble så glad for en strek, og trodde at det betydde positiv uansett hvor svak den var.. 😣 Nå er jeg jo bare stresset. Skal teste igjen i morgen eller lørdag med morgenurin, så ser jeg da. Kryss fingrene for meg! 🤞🏻 Takk ❤️
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta en ny test. Jeg fikk også strek så ingen strek. Så testen viste falsk positiv. Så det kan skje. Strek er strek, men når man får en negativ så er sannsynligheten stor for det motsatte. Så test igjen på morgenurin. Anonymkode: f65a9...e7b Det finnes ikke falsk positiv. Da er det enten kjemisk eller skyggestrek. Anonymkode: 4b943...ad2
ididi Skrevet 22. mars 2019 #7 Skrevet 22. mars 2019 Falsk negativ er derimot mulig, i den betydning at HCG-nivået rett og slett er for lavt til at testen klarer å registrere det. Om morgenen er det jo gjerne en del mer enn fire timer siden du tissa sist, og også minst like mange timer siden du drakk noe, så da blir urinen ekstra konsentrert. Fire timer er ikke like bra, spesielt ikke om du drakk noe i løpet av de timene også. Tok du test i morges også?
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #8 Skrevet 22. mars 2019 22 timer siden, Tussilussi86 skrev: Jeg ble så glad for en strek, og trodde at det betydde positiv uansett hvor svak den var.. 😣 Nå er jeg jo bare stresset. Skal teste igjen i morgen eller lørdag med morgenurin, så ser jeg da. Kryss fingrene for meg! 🤞🏻 Takk ❤️ Har du testet igjen? Anonymkode: ca6a1...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå