Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et problem med dama mi. Vi har det stort sett veldig fint sammen, men i det siste blir det nesten daglig dårlig stemning når vi skal spise middag! 

Vi sender mld innimellom til hverandre på jobb. Det kan være alt fra "husk å gjøre dette" til deling av en artikkel. Bestandig god stemning. Nesten daglig ringer hun meg når hun er på vei hjem. God stemning da også. Når vi begge kommer hjem spiser vi middag sammen, men de siste månedene så har dette stadig endt i dårlig stemning. 

Jeg har tenkt at det kanskje har noe med å gjøre at hun er sulten og at det umulig kan stikke så dypt. Halvtimen før har hun jo ringt meg og vært i godt humør. Uansett "utgangspunkt" virker hun sur og misfornøyd. Hun er ikke interessert i å holde samtalen i gang, hun har sluttet å spørre om jeg har hatt en fin dag. Innimellom har jeg behov for å spørre hvorfor hun virker misfornøyd, men da er det bare kjeft å få. 

Noen timer etter middagen er hun derimot i vanlig humør igjen. 

Noen med tips? Jeg forstår ikke hva det er og hvorfor akkurat middagstiden skal være kjip. Jeg syns det er synd siden det er en fin anledning for oss å sitte sammen og kose oss. Dagen ellers går jo i jobb og fritidsaktiviteter. Vi har ingen barn. 

Anonymkode: 43e13...fc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lavt blodsukker fordi hun ikke har spist og sliten? Men uansett dårlig gjort å la det går ut over andre.

Anonymkode: 260e0...fd9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange er slik, spesielt kvinner. De klikker om de har gått noen timer uten mat. Ville ikke ha vært i krigen med disse.

Anonymkode: 3fcef...84d

Skrevet

Ville tolket det som et rødt flagg om det er vedvarende. Det kan tolkes som at hun skaper distanse mellom dere på et mentalt nivå fordi hun har andre tanker i hodet. Har dere like mye sex som før? er det kun middagen som er kjip? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som planlegger, handler inn, lager middagen og rydder etterpå? 

Deler dere jevnt på det, eller du gjør mest:alt, har hun ingen åpenbar grunn til å være sur. Da er det enten lavt blodsukker eller at hun sliter med noe (fra å være bitch til noe psykisk, f.eks.)

Står hun for alt/mesteparten, er hun kanskje sur for det. Og da skjønner jeg det godt. Også om du er hjemme lenge før henne og ikke har begynt å forberede middagen. 

Anonymkode: 24f62...063

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tippe at det har med lavt blodsukker å gjøre og at alt som trengs er den middagen:) Noen er bare sånn. Jeg er sånn selv. Jeg kan gå fra høyt til lavt helt uten grunn, annet enn at jeg er sulten. Har ødelagt mange forhold pga kjæreste som ikke forstår seg på dette og er opptatt av å fikse det. Nå har jeg heldigvis en kjæreste som tar meg som jeg er og ignorerer det når det skjer. 

Om du skal ta det opp med henne så vent hvert fall til hun er i godt humør igjen. Ikke ta det opp mens hun fortsatt er hangry😂

Anonymkode: 575eb...4aa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok slik som henne. Jeg blir mannevond hvis jeg ikke får holdt blodsukkeret stabilt. Jeg har ikke diabetes, bare sånn at der er sagt. 

Hvis jeg går (i mine øyne) for lenge uten mat, så føles beina mine ofte som "gelé". Har vansker med å stå på dem. Jobber i en service-bransje, og jeg klarer ikke å holde serivce-giret mitt oppe uten å små-spise når jeg har muligheten for det. Når jeg kommer hjem (ikke på jobb, altså) og er SULTEN, da skriker hele kroppen min etter mat. Da orker jeg på ingen måte å ha en samtale med noen som helst andre.

Dette har for øvrig ingenting med mensen å gjøre, hvis du lurer på det.

Og ja, mannen min holder ut med meg. Dama di må nok finne teknikker for å prøve å gjøre det best mulig for hennes del. Ha alltid en müsli-bar, eller noe lignende lettvint mat i veska sånn at hun kan få i seg litt mat på veien hjem fra jobb for eksempel. Eller hvis hun må kjøre hjem fra jobben: Ta en matbit på bakrommet/kontoret på jobb når hun er ferdig på jobb, og før hun skal kjøre.

Anonymkode: 043cd...7c8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, megda said:

Ville tolket det som et rødt flagg om det er vedvarende. Det kan tolkes som at hun skaper distanse mellom dere på et mentalt nivå fordi hun har andre tanker i hodet. Har dere like mye sex som før? er det kun middagen som er kjip? 

Jeg tror du tar helt feil!

Se svaret mitt over her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok slik som henne. Jeg blir mannevond hvis jeg ikke får holdt blodsukkeret stabilt. Jeg har ikke diabetes, bare sånn at der er sagt. 

Hvis jeg går (i mine øyne) for lenge uten mat, så føles beina mine ofte som "gelé". Har vansker med å stå på dem. Jobber i en service-bransje, og jeg klarer ikke å holde serivce-giret mitt oppe uten å små-spise når jeg har muligheten for det. Når jeg kommer hjem (ikke på jobb, altså) og er SULTEN, da skriker hele kroppen min etter mat. Da orker jeg på ingen måte å ha en samtale med noen som helst andre.

Dette har for øvrig ingenting med mensen å gjøre, hvis du lurer på det.

Og ja, mannen min holder ut med meg. Dama di må nok finne teknikker for å prøve å gjøre det best mulig for hennes del. Ha alltid en müsli-bar, eller noe lignende lettvint mat i veska sånn at hun kan få i seg litt mat på veien hjem fra jobb for eksempel. Eller hvis hun må kjøre hjem fra jobben: Ta en matbit på bakrommet/kontoret på jobb når hun er ferdig på jobb, og før hun skal kjøre.

Det med å holde blodsukkeret stabilt er bullshit unnskyldning. Friske mennesker har   Mellom 3-7, hvis man går under 3 eller mye over 7, og at kroppen ikke klarer å lage nok insulin har man diabetes. 

Anonymkode: d6b54...b6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mast på hele tiden på jobb, så snart jeg er hjemme så hører jeg mamma sånn 30 ganger. Så når jeg endelig får satt meg ned til å spise så orker jeg ikke prat. 

Mannen min skulle gjerne ha pratet, da sier jeg bare kan vi la vær med å prate til senere i kveld. Og der har ingenting med han å gjøre, hodet mitt trenger bare en pause rett og slett. 

Men dette bør du jo oppklare med henne senere på kvelden eller tidligere på dagen. Eventuelt lage middag selv å se om hun endrer oppførsel om du tar halve jobben hvis du ikke allerede gjør det nå. 

Noen er pratsomme under middagen, og noen er det ikke. Vi er forskjellige.

Anonymkode: 6e18a...644

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn var xmannen min under frokost. Virket som om han gjorde hva som helst for å få i gang en krangel. Jeg kunne for eksempel si en helt vanlig ting, og måtet han responderte på var ga inntrykk av at han mente det jeg hadde sagt egentlig hadde en ond skjult mening. Man blir jo helt fortvilet når man blir beskyldt for å «egentlig mene ditt eller datt», når alt man har gjort er å prøve å få i gang en liten samtale. Gikk noen timer før det gikk av å kommunisere på en normal måte. 

Anonymkode: 237d0...c2d

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange er slik, spesielt kvinner. De klikker om de har gått noen timer uten mat. Ville ikke ha vært i krigen med disse.

Anonymkode: 3fcef...84d

Tullprat. Alle mennesker kan bli grinete av for lavt blodsukker. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, OPIgirl skrev:

Kvinnen er faktisk mer rammet der pga hormoner i kroppen. 

Men det går ann å lære seg å gå sulten, selv var jeg rimelig hissig før ved sult. Men så endret jeg kostholdet, spiste mat som ikke ga store blodsukkerpeaks. Da  blir humøret mer stabilt.

Anonymkode: f93ce...fd8

• Liker 2
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror du tar helt feil!

Se svaret mitt over her.

Å være en gretten og frekk person unnskyldes ikke bare av det faktum at du er sulten. Det er enklere å være på den måten om man er sulten, men dette er snakk om partneren din. Man burde jo prøve å ikke ta det negative fra jobben med hjem og overføre det på partneren som er uskyldig. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem lager den middagen? Hvis det er henne som lager den hver dag: all grunn til å være sur. 

Anonymkode: 3923f...332

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det med å holde blodsukkeret stabilt er bullshit unnskyldning. Friske mennesker har   Mellom 3-7, hvis man går under 3 eller mye over 7, og at kroppen ikke klarer å lage nok insulin har man diabetes. 

Anonymkode: d6b54...b6a

Hvis man har testa negativt diabetes, har man trolig ikke diabetes.

Man kan likevel være sensitiv for svingninger i blodsukker/måltidsrytme.

Anonymkode: ac410...f07

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som planlegger, handler inn, lager middagen og rydder etterpå? 

Deler dere jevnt på det, eller du gjør mest:alt, har hun ingen åpenbar grunn til å være sur. Da er det enten lavt blodsukker eller at hun sliter med noe (fra å være bitch til noe psykisk, f.eks.)

Står hun for alt/mesteparten, er hun kanskje sur for det. Og da skjønner jeg det godt. Også om du er hjemme lenge før henne og ikke har begynt å forberede middagen. 

Anonymkode: 24f62...063

Dette.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, OPIgirl skrev:

Typen min er grusom...verdens ekleste fyr. Med en gang maten er fortært er han glad og fornøyd. 😛 

Anonymkode: 812e0...492

AnonymBruker
Skrevet

Snakket med typen om dette innlegget her og han kjente seg litt igjen.... 

hans tips var å alltid legge en Snickers i vesken hennes og overrask henne ofte med mat du vet hun liker 😊👍🏻

Anonymkode: d16ab...cd3

Skrevet

Hva med å snakke med dama om dette. Og spørre henne. Kan være en bagatell eller en naturlig forklaring! Eller kanskje hun er uvitende om det? 
Du må selvfølgelig gjøre dette når hun er i godt humør, og ikke under middagen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...