AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #1 Skrevet 21. mars 2019 Hei! Har et spørsmål. Jeg skulle få mensen fredag 15 mars. Mensen min bruker alltid og komme ganske presist ut fra Flo kalenderen jeg har. Det kan bomme på en dag, og en utrolig skjelden gang 2 dager. På mandag var mensen 3 dager forsinket, noe som er veldig unormalt sånn jeg kjenner kroppen min. Jeg tok da en graviditetstest, som viste ikke gravid. Det sto i bruksanvisningen at jeg kunne få sikkert resultat inn til dagen før forventet menstruasjon. Men nå er mens 6 (!!) dager forsinket. Det e kjempe unormalt. Har sendt e konsultasjon til lege og spurt henne om hva hun tenker. Men hun har ikke hatt til til og svare enda. Jeg har stikkinger i siden på nedre del av magen, kjempe trøtt (sover av en eller annen grunn veldig dårlig for tiden, så muligens logisk forklaring på trøtthet), og sliter en del med hodepine om dagene. Men dette kan også komme av at jeg er litt stresset for tiden. Så egentlig eneste jeg føler jeg ikke vet hva er er de stikkingene. Kommer i rykk og napp, det er ikke som menskramper, men vet ikke helt hvordan jeg skal sette ord på det. Hovedsaklig på høyre side, men kommer litt på venstre også. Det kan jo sikkert skje at mensen kan være utrolig sen. Men jeg lurer på om vist mensen uteblir flere dager, om jeg burde ta en ny test? Eventuelt hvor lenge skal jeg vente, sånn at jeg er sikker på at resultater viser riktig. Og dersom det ikke er graviditet, er det vanlig at mensen går fra og vær så regelmessig, til og bli så totalt endret? Håper dere får en forståelse av hva jeg mener. Håper på svar, hvertfall angående om jeg burde teste på nytt, og eventuelt når! Anonymkode: f04cf...b10
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #2 Skrevet 21. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har et spørsmål. Jeg skulle få mensen fredag 15 mars. Mensen min bruker alltid og komme ganske presist ut fra Flo kalenderen jeg har. Det kan bomme på en dag, og en utrolig skjelden gang 2 dager. På mandag var mensen 3 dager forsinket, noe som er veldig unormalt sånn jeg kjenner kroppen min. Jeg tok da en graviditetstest, som viste ikke gravid. Det sto i bruksanvisningen at jeg kunne få sikkert resultat inn til dagen før forventet menstruasjon. Men nå er mens 6 (!!) dager forsinket. Det e kjempe unormalt. Har sendt e konsultasjon til lege og spurt henne om hva hun tenker. Men hun har ikke hatt til til og svare enda. Jeg har stikkinger i siden på nedre del av magen, kjempe trøtt (sover av en eller annen grunn veldig dårlig for tiden, så muligens logisk forklaring på trøtthet), og sliter en del med hodepine om dagene. Men dette kan også komme av at jeg er litt stresset for tiden. Så egentlig eneste jeg føler jeg ikke vet hva er er de stikkingene. Kommer i rykk og napp, det er ikke som menskramper, men vet ikke helt hvordan jeg skal sette ord på det. Hovedsaklig på høyre side, men kommer litt på venstre også. Det kan jo sikkert skje at mensen kan være utrolig sen. Men jeg lurer på om vist mensen uteblir flere dager, om jeg burde ta en ny test? Eventuelt hvor lenge skal jeg vente, sånn at jeg er sikker på at resultater viser riktig. Og dersom det ikke er graviditet, er det vanlig at mensen går fra og vær så regelmessig, til og bli så totalt endret? Håper dere får en forståelse av hva jeg mener. Håper på svar, hvertfall angående om jeg burde teste på nytt, og eventuelt når! Anonymkode: f04cf...b10 Jeg ville tatt en ny test om noen dager hvis ikke mensen kommer. Eggløsning kan ha vært forsinket og det vil da forsinke mensen eller evt et positivt svar på graviditetstest 😊 lykke til! Anonymkode: a7d27...3f1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #3 Skrevet 21. mars 2019 Okei! Tusen takk! Hvor mange dager tenker du da? Om 1 eller 3 f. Eks? Anonymkode: f04cf...b10
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Jeg ville tatt en gravidtest hos legen. Husk sperm kan leve 10 dager før de befrukter egget... Anonymkode: 36244...eb6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #5 Skrevet 21. mars 2019 Okei! Tusen takk for svar! Da ser jeg ann i løpet av helgen, vist ikke blir det vel legebesøk på mandag 👍 Anonymkode: f04cf...b10
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #6 Skrevet 21. mars 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville tatt en gravidtest hos legen. Husk sperm kan leve 10 dager før de befrukter egget... Anonymkode: 36244...eb6 Lege bruker samme tester som de man kjøper selv (med unntak av blodprøve) Og sperm lever ikke 10 dager 😅 Anonymkode: 3f11e...f40
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #7 Skrevet 21. mars 2019 Hva tenker du jeg skal gjøre da? Anonymkode: f04cf...b10
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #8 Skrevet 21. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei! Tusen takk! Hvor mange dager tenker du da? Om 1 eller 3 f. Eks? Anonymkode: f04cf...b10 Ja, ta en test lørdag eller søndag 😊 Anonymkode: a7d27...3f1
Kitcat Skrevet 22. mars 2019 #9 Skrevet 22. mars 2019 Du skriver at du har en del stress om dagen. Det kan være årsak til forsinket mens. Selv om du alltid har vært regelmessig, så kan det skje. Har du hatt ubeskyttet sex denne syklusen, og er urolig for evnt graviditet i tillegg, kan denne typen emosjonelt stress også utsette mens. Det er ingen grunn til å oppsøke lege med det første hvis du ellers er frisk. Testene hos legen er ikke bedre enn de du kjøper på apoteket. Se an en ukes til og ta evnt en ny test om mens ikke har kommet. Hvis mensen ikke kommer igjen på flere uker kan du vurdere lege.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2019 #10 Skrevet 22. mars 2019 Litt sein inn her og lese. Tok en ny test nå for en times tid siden. Den viste ikke gravid. Men forsatt ingen tegn til mensen. Har vært litt stresset men ikke noe spesielt mye, ikkr noe unormalt.. Kan ikke forstå at det skal påvirke det så mye. Fortsatt stikkinger i mage, trøtt som fy og nå idag brenner halsen min. Kan jo vær jeg begynner og bli syk siden jeg er så ekkel i halsen, og sykdom kan jo påvirke har jeg lest.. Ikke godt og si. Får bare følge med videre 🤔 slitsomt å gå så uvitende å dårlig 😪 Anonymkode: f04cf...b10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå