Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanlig er det at dyreeierne ikke viser noe særlig følelser ovenfor dyret sitt når de er hos dere? Hva tenker dere når dere observerer dette?

Anonymkode: a7501...167

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sjelden/nesten aldri opplevd det. 

Noen viser heller ikke følelsene sine til fremmede, selv om de kan være sterke. Men i noen tilfeller kan det at eier ikke viser følelser for dyret være en varsellampe mtp mishandling, for eksempel ved skader som det ikke gis en troverdig forklaring for. 

Anonymkode: 08f67...5e3

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen viser heller ikke følelsene sine til fremmede, selv om de kan være sterke. Men i noen tilfeller kan det at eier ikke viser følelser for dyret være en varsellampe mtp mishandling, for eksempel ved skader som det ikke gis en troverdig forklaring for. 

Det jeg hadde i tankene var de menneskene som er verdens beste mot dyret hjemme, men som du sier, har problemer med å vise følelser med andre (som f.eks veterinæren) til stedet. Hvis det aldri har vært noe problemer med dyret og personen virker helt vanlig ellers, tenker du da at det ikke er noe å tenke noe mer på?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg hadde i tankene var de menneskene som er verdens beste mot dyret hjemme, men som du sier, har problemer med å vise følelser med andre (som f.eks veterinæren) til stedet. Hvis det aldri har vært noe problemer med dyret og personen virker helt vanlig ellers, tenker du da at det ikke er noe å tenke noe mer på?

Vanskelig å si, det må man vurdere ut fra den konkrete situasjonen der og da. Men hvis jeg ikke reagerte på f.eks dyrets oppførsel ovenfor eieren, sykehistorien etc (altså: Ingen røde flagg), så hadde jeg ikke tenkt noe mer på det, tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Da SLITER jeg. Jeg har en jobb som innebærer stygge ulykker, traumer, skader, brukne bein etc. Viser aldri følelser. Betyr det jeg blir mistenkt for mishandling om jeg kommer med et skadet dyr jeg ikke kan forklare?

Anonymkode: de64d...8c0

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da SLITER jeg. Jeg har en jobb som innebærer stygge ulykker, traumer, skader, brukne bein etc. Viser aldri følelser. Betyr det jeg blir mistenkt for mishandling om jeg kommer med et skadet dyr jeg ikke kan forklare?

Anonymkode: de64d...8c0

Jeg sier ikke at du blir det, jeg sier at det kan være en mulig varsellampe. Det finnes litteratur på dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...